۵۵۹۰
۱۹ نظر
۵۰۲۸
۱۹ نظر
۵۰۲۸
پ

در خانه طبيعي‌ترين ماسك‌هاي جهان را بسازيد

بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

رعايت رژيم غذايي سالم و طبيعي، استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي استاندارد و بهره‌گيري از سبزي‌ها، ميوه‌ها و نعمت‌هاي طبيعي كه در اطراف ما رشد مي‌كنند، مي‌تواند تاثير موثر و باورنكردني در حفظ نشاط و شادابي پوست‌مان داشته باشد.

بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

رعايت رژيم غذايي سالم و طبيعي، استفاده از محصولات آرايشي و بهداشتي استاندارد و بهره‌گيري از سبزي‌ها، ميوه‌ها و نعمت‌هاي طبيعي كه در اطراف ما رشد مي‌كنند، مي‌تواند تاثير موثر و باورنكردني در حفظ نشاط و شادابي پوست‌مان داشته باشد. بي‌شك مصرف به اندازه سبزي، ميوه و مواد‌غذايي فيبر‌دار، مصرف مواد سرشار از ويتامين و مصرف به اندازه مايعات تاثير بسيار زيادي در حفظ سلامت و متعادل نگاه داشتن پوست دارد. در اين مطلب شما را باانواع مختلف ماسك گياهي و طبيعي ويژه پوست‌هاي چرب، خشك و حساس آشنا مي‌كنيم.


بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

پيشگيري از چروك با روغن ماهي

ماساژ عضلات و پوست صورت با روغن ماهي تاثير زيادي در پيشگيري از پيري زودرس و چروك‌هاي سطحي پوست دارد. به همين منظور با مقدار اندكي از روغن ماهي سرانگشتان دست خود را آغشته كرده و عضلات صورت، كنار لب‌ها، عضلات گونه، ابروها و اطراف چشم‌ها را به آرامي ماساژ دهيد.


ماسك ويژه پوست‌هاي چرب

با توجه به نزديك شدن فصل تابستان و فرارسيدن فصل ميوه‌هاي تابستاني مثل زردآلو و گيلاس، مي‌توان از اين نعمت‌هاي رنگارنگ براي تهيه انواع ماسك‌هاي پوست استفاده كرد.

يكي از بهترين اين ماسك‌ها كه متناسب با پوست‌هاي چرب است، ماسك گيلاس يا ماسك زردآلو است. گيلاس‌هاي رنده شده را روي صورت ماسك كرده و بعد از 20 دقيقه آنها را بشوييد.

ماسك زردآلو نيز يكي ديگر از ماسك‌هاي مناسب براي انواع پوست‌هاي چرب است. براي تهيه اين ماسك 3 زردآلوي رسيده و تازه را با يك قاشق عسل تركيب كرده و آن را به‌صورت خمير روي صورت خود بماليد. بعد از 15 تا 20 دقيقه آن را با آب ولرم بشوييد.


بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

براي‌تقويت سلول‌ها چه كنيم؟

گوجه فرنگي يكي ديگر از مفيدترين مواد موجود در طبيعت است كه به تنهايي خواص بسيار مفيدي را براي تقويت و حفظ شادابي پوست دارد. براي استفاده از اين سبزي كافي است يكي از رسيده‌ترين گوجه فرنگي‌ها را از سبد غذايي روزانه‌تان انتخاب كرده و پس از رنده كردن، آن را روي صورت خود ماسك كنيد. اين ماسك را بعد از ۱۵ دقيقه با آب ولرم بشوييد. اين ماسك در تقويت سلول‌ها، بازسازي و از بين بردن چروك‌هاي بسيار سطحي پوست مؤثر است.


بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

برطرف كردن خشكي با روغن زيتون

استفاده از كرم زيتون و زرده تخم‌مرغ تاثير زيادي در از بين بردن خشكي پوست دارد. براي تهيه اين كرم لازم است از يك زرده تخم‌مرغ و يك قاشق چاي‌خوري روغن زيتون مرغوب استفاده كنيد. اين ۲ ماده را درون يك ظرف بلوري به‌خوبي با هم مخلوط كنيد و آن را به‌مدت ۱۵تا‌۲۰ دقيقه روي صورت خود بماليد. پس از شستن اين ماسك از پوست‌تان خواهيد ديد كه اين ماسك چقدر مي‌تواند در برطرف كردن خشكي پوست موثر باشد. استفاده از اين ماسك ۲ تا ۳ بار در هفته به افرادي كه دچار خشكي پوست هستند توصيه مي‌شود.


بهترين ميوه‌ها براي پاك‌سازي پوست

آب‌رساني به پوست با خيار و گلاب

خيار ‌بافتي كه دارد در گروه ميوه‌هاي پرآب تلقي مي‌شود كه خواص بسياري براي تلطيف پوست و آب‌رساني به سلول‌هاي سطحي پوست دارد. براي استفاده از خاصيت آبرساني خيار بهتر است اين ميوه را به‌صورت رنده شده و به‌مدت ۲۰ دقيقه روي پوست خود بگذاريد. علاوه‌بر اين مي‌توانيد از گلاب مرغوب نيز براي اين‌كار استفاده كنيد. تنها كافي است گلاب را روي پوست صورت كمپرس كنيد. اين كار را ۲۰ دقيقه و هفته‌اي ۳‌بار انجام دهيد.


ويتامين‌رساني به پوست

بهترين شيوه براي رساندن مواد‌غذايي لازم به پوست استفاده از ماسك ليموترش است. ليمو ترش به دليل داشتن اكسيدان‌هاي لازم و ويتامينc ماده طبيعي و مغذي براي سلول‌هاي پوستي محسوب مي‌شود كه به‌دليل عدم‌تغذيه و آب‌رساني دچار خشكي شده‌اند. براي اين كار يك ليمو ترش تازه را با زرده تخم‌مرغ يا روغن زيتون تركيب كنيد و آن را روي صورت خود بگذاريد. پس از 20 دقيقه آن را با آب نيمه ولرم بشوييد.


چند نكته تكميلي

  • پوستي لطيف با خمير نشاسته
براي از بين بردن زبري پوست كه يكي از ويژگي‌هاي پوست‌هاي خشك است بهترين كار استفاده از خمير نشاسته و شير است. براي تهيه اين لوسيون نصف قاشق غذاخوري نشاسته را با يك فنجان شير تركيب كنيد تا خميري نرم و لطيف از آن به دست آيد. سپس اين خمير را روي پوست صورت خود ماسك كنيد. استفاده از اين خمير ۳ بار در هفته به از بين رفتن زبري و خشونت پوست كمك
مي‌كند.

  • براي‌پاك‌سازي پوست چرب
يكي از بهترين شيوه‌هاي پاكسازي پوست چرب استفاده از آب ليموترش تازه است. بهتر است از تركيب آب ليموترش و سركه براي پاكسازي پوست استفاده كنيد.

براي اين كار پس از تركيب اين 2ماده باهم با كمك يك پنبه تميز اين لوسيون را روي پوست صورت‌تان بماليد. دقت كنيد كه پيش از استفاده از اين لوسيون، پوست صورت‌تان را به‌طور كامل تميز كنيد.

  • درمان منافذ باز پوست
بسياري از خانم‌هايي كه داراي پوست چرب هستند در فصل‌هاي گرم سال با باز شدن منافذ پوستي شان بيش از قبل روبه‌رو مي‌شوند كه تاثير زيادي بر زيبايي و جذابيت ظاهرشان دارد. براي درمان اين منافذ باز، استفاده از ماسك سفيده تخم‌مرغ روزي 3 تا 4 بار در هفته توصيه مي‌شود.

براي تهيه اين ماسك كافي است سفيده تخم‌مرغ را با يك قاشق آب ليموترش تازه مخلوط كنيد و اين ماسك را روي صورت خود بماليد؛ پس از خشك شدن اين ماسك اجازه دهيد تا 15 دقيقه روي صورت‌تان باقي بماند. اين ماسك تاثير بسيار زيادي در جمع شدن منافذ باز پوستي به‌ويژه در فصل‌هاي گرم سال دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایمان مهدی زاده

      سلام خیلی جالب بود

      پوست سورت من هالت نقطه نقطه فرو رفتست
      میشه بگی چگونه میتونم درستش کنم

      لطفا بگید چگونه میتوان پوست چرب را سفید کرد ممنونم

    • saha

      ali bud

    • مریم

      سلام.من21-22سالمه اما هنوزم مثل دوران 16-17سالگی صورتم جوش میزنه.قسمت چانه جوشها بیرون میریزن اما قسمت پیشانی پر از جوشهای زیر پوستیه و خیلی اذیتم میکنه.وقتی از ماسک خیار استفاده میکنم فقط تا1 هفته جوشهای چانه خوب میشن و پیشانی فرقی نمیکنه,چیکارکنم؟

    • a...hossini

      بسیار عالی و آموزنده بود-با تشکر از شما

    • masome

      من رو بینیم نقطه سر سیاه هست کمک کنین مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        با پاکسازی پوست همشون از بین میره

    • parisa

      salam puste mann halat khstegi dare chekar konam ba taravat she?merci

    • gavad

      خوب بود ممنون

    • donya

      mer30

    • لیلا

      عالی بود . ممنون

    • مریم

      شما‏ ‏عالی‏ ‏هستید‏ ‏خداقوت

    • سمانه

      ممنون .مفیدبود

    • آرزو

      خوب بود

    • فرح

      باتشكر از شما ومطا لب بسيار اموزنده بود

    • سیتا

      سلام.من 17سالمه صورتم پره جوشه.داروهای دکترام تاثیر نداره.چیکار کنم؟توروخدا جوابمو بدین.دارم دیوونه میشم

    • سمیرا رفیعی

      باسلام
      سمت چپ چانه من بیش از بیست تا نشانه داره خالهای قهوه ای کمرنگ با چه روشی انها را از ببرم
      باتشکر از شما

    • مریم

      باسلام خیلی مفیدوعالی بودتشکر

    • بدون نام

      عالی بود ممنون

    • ایناز

      بدک نبود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج