۵۵۹۰۳۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

کشف ساز و کار موجود در پس ناشنوایی

بر اساس یافته‌های جدید، پروتئینی موسوم به CIB۲ در فعالیت ساختارهای stereocilia نقش اساسی ایفا می‌کند؛ این ساختارها در بخش فوقانی سلول‌های حسی موی موجود در گوش درونی قرار دارند. هر گوش حاوی ۱۸ هزار سلول مو است که تقسیم یا تکثیر نمی‌شوند.

ایسنا: دانشمندان مدرسه پزشکی دانشگاه مریلند ساز و کار کلیدی موجود در پس ناشنوایی را کشف کردند.

به نقل از سایت فیز، بر اساس یافته‌های جدید، پروتئینی موسوم به CIB۲ در فعالیت ساختارهای stereocilia نقش اساسی ایفا می‌کند؛ این ساختارها در بخش فوقانی سلول‌های حسی موی موجود در گوش درونی قرار دارند. هر گوش حاوی ۱۸ هزار سلول مو است که تقسیم یا تکثیر نمی‌شوند.
کشف ساز و کار موجود در پس ناشنوایی

ساختارهای stereocilia بی‌نهایت کوچک‌اند و قطر آن‌ها کمتر از نیم‌ میکرومتر گزارش شده که این میزان به اندازه طول موج یک نور مرئی است.

دانشمندان حاضر در این مطالعه قبلا دریافته‌ بودند پروتئین CIB۲ در شنوایی نقش کلیدی دارد و از آن زمان تاکنون در حال بررسی آن در مگس‌ها، موش‌ها، گورخرماهی‌ها و انسان‌ها بوده‌اند. مطالعه جدید نخستین تلاش جهت توضیح مکانیسم موجود در پس این پروتئین به شمار می‌آید.

در این پروژه، محققان موش‌های فاقد پروتئین CIB۲ را مهندسی کردند؛ آن‌ها همچنین موش‌هایی را مهندسی کردند که جهش ژنی انسانی CIB۲ در آن‌ها وارد شده بود. تیم علمی دریافت جهش انسانی بر توانایی پروتئین CIB۲ برای تعامل با دو پروتئین دیگر TMC۱و TMC۲ تاثیر می‌گذارد و این دو پروتئین در فرآیند تبدیل صوت به سیگنال‌های الکتریکی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

افرادی که دارای این جهش هستند نمی‌توانند امواج صوتی را به سیگنال‌هایی تبدیل کنند که برای مغز قابل تفسیر هستند و بنابراین ناشنوا می‌شوند. زمانی که محققان این جهش انسانی را در موش‌ها جای دادند، پی بردند که موش‌ها ناشنوا شدند.

دانشمندان در حال حاضر به دنبال بررسی مولکول‌های دیگر موجود در پس فعالیت پروتئین CIB۲ هستند؛ آن‌ها همچنین به دنبال کاوش درمان‌های بالقوه جهت رفع مشکلات شنوایی مرتبط با CIB۲ هستند.

جزئیات این دستاورد علمی در مجله Nature Communications قابل مشاهده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج