۵۵۹۳۹۳
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

سهم AMD از بازار CPU چقدر است؟

شرکت AMD پس از یک وقفه بیش از ۴ ساله، پردازنده های مجهز به هسته های ZEN با نام Ryzen را راهی بازار کرد. پس از آن شاهد معرفی مدل هایی دیگری بودیم که در کلاس های HEDT و Server قرار گرفته که البته هنوز راهی بازار نشده اند. این شرکت که برای مدت طولانی Intel را در بازار پردازنده تنها گذاشته بود، به تازگی گزارشی از PassMark را منتشر کرده است که سهم خود از این بازار پر سود را حکایت می کند.

مجله سخت افزار: شرکت AMD پس از یک وقفه بیش از ۴ ساله، پردازنده های مجهز به هسته های ZEN با نام Ryzen را راهی بازار کرد. پس از آن شاهد معرفی مدل هایی دیگری بودیم که در کلاس های HEDT و Server قرار گرفته که البته هنوز راهی بازار نشده اند. این شرکت که برای مدت طولانی Intel را در بازار پردازنده تنها گذاشته بود، به تازگی گزارشی از PassMark را منتشر کرده است که سهم خود از این بازار پر سود را حکایت می کند.
سهم AMD از بازار CPU چقدر است؟
PassMark تنها پردازنده هایی را در بر می گیرد که هم اینک در حال استفاده هستند و کنسول های بازی و همچنین کامپیوترهای غیر ویندوزی را شامل نمی شود. به عبارت ساده تر، تنها پردازنده هایی از AMD و Intel را ثبت می کند که در حال حاضر بر روی کامپیوترهای ویندوزی در حال کار هستند. این نمودار نشان دهنده ی تمام پردازنده های فروخته شده این شرکت در 3 ماهه اخیر است.
سهم AMD از بازار CPU چقدر است؟

AMD در حال حاضر بیشترین رشد خود بر اساس بازه زمانی ۳ ماهه را تجربه می کند؛ این شرکت از سال ۲۰۰۶ تا کنون موفق به رساندن آتش رقابت به بلندای جدول نشده بود. اما گزارش های اخیر حاکی از آن است که در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۱۷، رشد AMD به نسبت ۳ ماهه پیش از آن (Q۱ ۲۰۱۷) برابر با ۱.۰% بوده است که رقم بی سابقه در تاریخ رقابت این دو شرکت است.
سهم AMD از بازار CPU چقدر است؟
نمودار مورد نظر CPU هایی را نشان می دهد که در 3 ماهه دوم خریداری شده و مورد استفاده قرار گرفته اند؛ پردازنده های خریداری شده از هر دو برند که خریداری گشته اما استفاده نشده اند، در این جمع بندی جایی ندارد. در حال حاضر AMD تا 31% از سهم بازار پردازنده ها را به خود اختصاص داده و 69% باقی مانده نیز در اختیار Intel است.

مشکلاتی مانند کمبود مادربردهای AM4، کمبود تراشه و مشکلاتی مانند سازگاری با حافظه های DDR4 از جمله مواردی بودند که سهم این شرکت در 3 ماهه نخست سال 2017 را چندان چشمگیر نشان نمی دادند. امروزه مادربردهای AM4 به وفور در بازار موجود هستند و برخی مشکلات عدم سازگاری نیز در آنها برطرف شده است. رقابت با غول تراشه جهان، اینتل، کار دشواری خواهد بود؛ دست کم AMD با در دست گرفتن بخشی از بازار، اینتل را مجبور به کاهش قیمت کرده است که در نهایت به نفع کاربران تمام خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج