۵۵۹۵
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

اتاق همه کاره!

براي داشتن يك محل كار لازم نيست خانه‌اي بزرگ با چند اتاق مجزا داشته باشيد. شما مي‌توانيد گوشه‌اي از اتاق خواب‌تان يا هر بخش ديگري از خانه را براي كار اختصاص دهيد.

اتاق همه کاره!

اتاق همه کاره!
اتاق همه کاره!
اتاق همه کاره!
اتاق همه کاره!


۱۰ مرحله براي نظافت اتاق كار

قفسه‌ها را تميز كنيد: تمام كتاب‌ها، مجلات و باقي وسيله‌ها را از كتابخانه بيرون بياوريد و كتابخانه را از بالا به پايين گردگيري كنيد. اگر كتاب‌ها فشرده هستند و جابه‌جايي آن‌ها سخت است، لازم نيست همه را برداريد. فقط دقت كنيد تا جايي كه كتاب‌ها هستند گردگيري را انجام دهيد. مي‌توانيد از يك قلم‌مو يا برس آرايشي كمك بگيريد. يادتان باشد روي كتاب‌ها و وسايل را هم پاك كنيد.

ميز تحرير را تميز كنيد: تمام خرده‌ريزهاي روي ميز تحرير را برداريد و گردگيري كنيد. خود ميز را هم كاملا گردگيري كنيد. يادتان باشد بعد از تميز كردن، هر چيز را سر جاي خودش بگذاريد. جابه‌جا كردن وسايل، تقريبا هر كسي كه كار مي‌كند را عصباني خواهد كرد.

كامپيوتر را تميز كنيد: صفحه مونيتور را با تميز‌كننده مخصوص، روي كيس را با يك پارچه تميز و كيبورد را با يك برس يا مكنده جاروبرقي تميز كنيد. دستگاه فكس، پرينتر، تلفن و وسيله‌هاي الكترونيكي ديگر را هم تميز كنيد.

باقي اتاق را تميز كنيد: صندلي‌ها، مبلمان، قفسه‌ها، كشوها و باقي وسايلي كه در اتاق هست را گردگيري كنيد.

جاروبرقي را برداريد: با برس مخصوص جاروبرقي، روي مبلمان و پرده‌ها را تميز كنيد.

اتاق را جارو كنيد: كف اتاق را جارو كنيد. اگر لازم است مبلمان را جابه‌جا كنيد و زير فرش را هم جاروبرقي بكشيد. اما اگر تازه اين كار را كرده‌ايد جارو كشيدن كف اتاق و زير ميز كفايت مي‌كند.

ضدعفوني كنيد: هر چند ماه يك بار بايد با يك دستمال و پاك‌كننده مناسب گوشي تلفن، موس كامپيوتر، كيبورد و هدفون‌ها را ضد‌عفوني كنيد. مي‌توانيد بعد از تميز كردن با يك پنبه آغشته به الكل آن‌ها را پاك كنيد.

گردگيري تخصصي: تميز كردن حباب لامپ‌ها، پريزها و كليدهاي برق، قاب‌ها و حاشيه پنجره‌ها از مراحل آخر گردگيري است.

پنجره‌ها را بشوييد: اين كار هم بايد سالي 3، 4 بار انجام شود. با شيشه‌پاك‌كن و يك دستمال مناسب، پنجره‌هاي اتاق‌كار را پاك كنيد.

پرده را بشوييد: سالي 2 بار پرده‌هاي اتاق كار را در ماشين لباسشويي بيندازيد و همان‌طور كه خيس است آويزان كنيد تا نياز به اتو نداشته باشد.


چيدمان اين اتاق كار به شما ايده مي‌دهد

كار در راهرو

براي داشتن يك محل كار لازم نيست خانه‌اي بزرگ با چند اتاق مجزا داشته باشيد. شما مي‌توانيد گوشه‌اي از اتاق خواب‌تان يا هر بخش ديگري از خانه را براي كار اختصاص دهيد. فقط سعي كنيد كم سر و صداترين محل را انتخاب كنيد. مثلا گوشه اتاق پذيرايي اصلا جاي مناسبي نيست. شما مي‌توانيد بخشي از راهرو را اتاق كار كنيد. فقط كافي است يك ميز با عرض كم آن‌جا بگذاريد و ديوار بالاي ميز را قفسه بندي كنيد تا وسايل كارتان روي ديوار جمع شوند. يك فرش خوش‌رنگ و سطل آشغال براي كاغذهاي باطله به شما كمك مي‌كند تا اتاق كار بهتري داشته باشيد. استفاده از كركره به جاي پرده هم به شما نور فيلتر شده مناسبي مي‌دهد؛ هم كم‌خرج است و هم فشار را بيشتر از فضاي خانه خارج مي‌كند. شما به يك كمد يا دراور هم نياز داريد كه وسايل اضافه و وسايلي كه نمي‌خواهيد در دسترس باشند را در آن بگذاريد. بهتر است اين كمد قفل‌دار باشد. شما قرار است وقت زيادي از روزتان را در اتاق كارتان باشيد پس بهتر است آن را به سليقه خودتان تزئين كنيد تا از بودن در آن خسته نشويد. يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي اين اتاق كار، آن است كه براي همه جور كاري مناسب است. حتي براي درس خواندن بچه‌ها كه كار مهمي به حساب مي‌آيد. شما مي‌توانيد در ساعات بيكاري اتاق‌تان را در اختيار اعضاي ديگر خانواده بگذاريد. درست كردن چنين اتاقي فرزند شما را از كتابخانه رفتن بي‌نياز مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج