۵۵۹۵۸۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

کره جنوبی؛ طعمه‌ای برای مجرمان سایبری

با توجه به حملات اخیر در فضای مجازی سراسر جهان و هم‌جواری کره‌ی جنوبی با کره‌ی شمالی، بسیاری از کارشناسان، این کشور را در معرض خطر جدی می‌دانند.

وب سایت سایبربان: با توجه به حملات اخیر در فضای مجازی سراسر جهان و هم‌جواری کره‌ی جنوبی با کره‌ی شمالی، بسیاری از کارشناسان، این کشور را در معرض خطر جدی می‌دانند.
کره جنوبی؛ طعمه‌ای برای مجرمان سایبری

کره‌ی جنوبی، در حملات سایبری جهانی اخیر که تقریباً همه‌ی کشورهای جهان را درگیر کرد، به شکل عجیبی، کاملاً امن بوده و هیچ گزارشی از هرگونه نفوذ جدی و خطرناک به سیستم‌هایش، انتشار نیافت. با این وجود، کارشناسان امنیت سایبری این کشور، معتقدند که حملات سنگین‌تر و پیچیده‌تری در راه هستند و کره‌ی جنوبی، به واسطه‌ی اختلافات عمیق با همسایه‌ی شمالی خطرناک خود و دارا بودن زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات پیشرفته، طعمه و هدف خوبی برای مهاجمان سایبری، محسوب می‌شود.

اخیراً، دو حمله‌ی باج افزاری بزرگ واناکرای و پتیا با فاصله‌ی کمتر از یک ماه، سیستم فرودگاه‌ها، بانک‌ها، سامانه‌های حمل‌ونقل، نیروگاه‌های برق و سازمان‌های دولتی سراسر جهان را مورد تهاجم قرار دادند.

یک مقام مسئول فعال در یکی از شرکت‌های امنیت سایبری کره‌ای، طی اظهار نظری در مورد حملات یاد شده، علت آمادگی سیستم‌های امنیتی کره‌ی جنوبی، برای مقابله با حملات باج افزاری یاد شده، تأخیر این بدافزارها در رسیدن به شبکه‌های مستقر در این کشور است.

وی در ادامه افزود که مؤسسات امنیتی کره، پیش از این نیز، با دفع حملات سایبری متعدد چین و کره‌ی شمالی، تجربیات مفیدی در این حوزه، کسب کرده‌اند.

بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری کره‌ی جنوبی، معتقدند که با وجود ضریب بالای امنیت شبکه‌های این کشور، همچنان بیم مواجهه با تهدیدات ناشناخته‌ی جدید در فضای مجازی، می‌رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج