۵۵۹۶۵۷
۲ نظر
۵۰۴۵
۲ نظر
۵۰۴۵
پ

اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

دیگر کسی شک ندارد که «ماه عسل» مهم ترین برنامه تلویزیون در ماه مبارک رمضان است و سال هاست که حتی سریال های طنز هم به اندازه اشک در آوردن سوژه های احسان علیخانی مخاطب ندارند.

هفته نامه همشهری جوان - محمدرضا جعفری: دیگر کسی شک ندارد که «ماه عسل» مهم ترین برنامه تلویزیون در ماه مبارک رمضان است و سال هاست که حتی سریال های طنز هم به اندازه اشک در آوردن سوژه های احسان علیخانی مخاطب ندارند.
ماه عسل ۱۰ سال پیش روی آنتن شبکه سوم سیما رفت و حالا بعد از گذشت یک دهه از آغاز پخشش، آنقدر محبوب شده که معمولا موسیقی تیتراژهایش جزء قطعات پرطرفدار سال دسته بندی می شود و خیلی ها سرودست می شکنند تا تیتراژ آغاز و انتهای برنامه را بخوانند و ره یکساله را یک شبه طی کنند. همین ماجرا باعث شده که در این یک دهه اتفاق های هیجان انگیزی برای تیتراژهای برنامه پیش بیاید و کلی موسیقی به یادماندنی خوانده شوند، ما هم سراغ این آهنگ ها رفتیم و تیتراژ های هر سال را بررسی کردیم. البته سال ۸۷ به دلایل مختلف از جمله تغییر تهیه کننده و مجری، این برنامه تیتراژ نداشت.

۱۳۸۶، محسن یگانه

نام قطعه: خیال تو

شاه بیت: «با من غریبگی نکن، با من که درگیر توام/ چشماتو از من بر ندار، من ماتِ تصویر توام»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

اولین سالی بود که احسان علیخانی آستین بالا زد و برنامه اختصاصی اش را برای لحظات پیش از افطار روی آنتن شبکه سه سیما می فرستاد. «ماه عسل» خیلی زود گل کرد ولی مهم تر از خود برنامه، تیتراژ شنیدنی و جذابش بود که سروصدا به پا کرد. محسن یگانه قطعه «خیال تو» را برای شروع برنامه خواند و بدون شک به یکی از هیت ترین آهنگ های آن سال تبدیل شد. یگانه تنظیم این قطعه را به شهاب اکبری سپرد و ترانه به یادماندنی اش را هم از روزبه بمانی گرفت.

۱۳۸۸، مهدی یراحی

نام قطعه: هوای تو

شاه بیت: «بیا، تا پیدا شم، تو باش تا من باشم/ هنوز می شینم به هوای دیدن تو»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

بعد از یک سال پر حاشیه برای «ماه عسل» و بی تیتراژ ماندن برنامه، علیخانی در سخت ترین سال دهه ۸۰ باز هم تهیه کنندگی و اجرای برنامه را بر عهده گرفت. این بار مهدی یراحی تیتراژخوانی «ماه عسل» را بر عهده گرفت تا یک قدم به مجوزدار شدن نزدیک تر شود. باز هم روزبه بمانی ترانه ای خاطره انگیز نوشت تا یراحی تیتراژ ابتدایی برنامه را بخواند. خواندن این تیتراژ راه را برای انتشار اولین آلبوم رسمی یراحی هموار کرد و دو سال بعد آلبوم «منو رها کن» منتشر شد.

۱۳۸۹، محمد علیزاده

نام قطعه: خدا باهام به هم زده

شاه بیت: «چقدر خدا خدا کنم، دلش بلرزه؟/ گریهی دلشکسته ها، چقدر می ارزه؟»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

سال ۸۹ سال عجیبی بود. مشخص نشد که تلویزیون با احسان علیخانی مشکل مالی پیدا کرده بود یا مدیران سازمان نمی خواستند یک مجری این قدر محبوب شود. ماجرا هر چه بود، باعث شد آن سال تهیه کنندگی و اجرای برنامه از علیخانی گرفته شود و مرحوم حسن جوهرچی روی صندلی اجرا تکیه بزند. متاسفانه برنامه به شدت کند و کسالت بار اجرا شد و سوژه ها هم چنگی به دل مخاطب نزدند و تنها تیتراژ برنامه بود که توانست جور باقی قسمت ها را بکشد. محمد علیزاده قطعه «خدا باهام به هم زده» را با ترانه ای از فرزاد حسنی و تنظیم بهروز صفاریان خواند و حال و حوای احساسی اش حسابی روی مخاطب اثر گذاشت.

۱۳۹۱، بنیامین بهادری

نام قطعه: گریه در ماه

شاه بیت: «غروبا چه حالی داره این فضا چه حالی داره/ که برای گریه کردن یه هوای عالی داره»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

یکی از محدود دفعاتی که بنیامین بهادری تیتراژ خوانده، برای برنامه «ماه عسل» بوده که برخلاف انتظار خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. سال ۹۱ که علی ضیا اجرای برنامه را بر عهده داشت، تیتراژ ابتدایی برنامه را به بنیامین سپرد. با این که قطعه «گریه در ماه» با ترانه فرید احمدی و تنظیم های مختلف، یک ماه تمام پخش شد ولی حتی در همان دوران هم هیت نشد.

۱۳۹۰، مهدی یراحی

نام قطعه: هر جای دنیایی

شاه بیت: «هر جای دنیایی دلم اون جاست/ من کعبه مو دور تو می سازم/ من پشت کردم به همه دنیا/ تا رو به تو سجاده بندازم»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

اما برگ برنده گروه تولید «ماه عسل» تیتراژ پایانی برنامه بود. مهدی یراحی باز هم به کمک علیخانی آمده بود تا با قطعه ای تاثیرگذار هم مخاطب مذهبی تر را جذب کند و هم مورد اقبال عمومی قرار بگیرد. ترانه قطعه «هر جای دنیایی دلم اون جاست»: باز هم از روزبه بمانی بود و مهدی یراحی با صدای جادویی اش آن را طوری اجرا کرد که لحظات پیش از افطار چشم خیلی از بیننده های تلویزیون حسابی اشک باران می شد.

۱۳۹۰، مهدی یغمایی

نام قطعه: حس می کنم تو رو

شاه بیت: حس می کنم تو رو، تو هر شب خودم/ من عاشق همین، احساس تو شدم»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

با شکست مفتضحانه ایده تغییر تهیه کننده و مجری برنامه، مدیران سازمان تصمیم گرفتند که دوباره کار را به کاردان بسپارند. علیخانی هم برای این که خودی نشان بدهد، در همه سطوح سنگ تمام گذاشت. برای مثال آن سال برنامه با دو تیتراژ ابتدایی و انتهایی پخش شد تا آقای مجری - تهیه کننده، حسابی قدرت نمایی کند. تیتراژ آغازین برنامه به مهدی یغمایی سپرده شد تا برنامه با حال و هوایی عاشقانه آغاز شود. با این که قطعه «حس می کنم تو رو» مثل دیگر تیتراژها به اسم «ماه عسل» شناخته نشد ولی خیلی شنیده شد و مورد استقبال عموم قرار گرفت.

۱۳۹۱، حامد زمانی

نام قطعه: دستمو بگیر

شاه بیت: «دستمو بگیر نذار اشتباه برم/ جز در خونت تو بگو کجا برم»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

سال ۹۱ سال عجیبی برای «ماه عسل» بود. برخلاف انتظار و وعده خواندن رضا صادقی، تیتراژ پایانی این برنامه به حامد زمانی سپرده شد. زمانی که پیش تر با قطعات انقلابی شناخته می شد، قطعه «دستمو بگیر» را با همکاری کامران میرزایی و داوود محمدی آماده پخش کرد که شکست سختی خورد.

۱۳۹۲، فرزاد فرزین

نام قطعه: ماه عسل

شاه بیت: «هوایی رو که تو نفس می کشی/ دارم راه می رم بغل می کنم/ تو با من بمون تا ته این سفر/ من این ماهو ماه عسل می کنم»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

احسان علیخانی به قدری بین هنرمندان و مسئولان جایگاه و پایگاه دارد که تقریبا پای تمام خواننده های پاپ محبوب را به «ماه عسل» باز کرده است. فرزاد فرزین هم یکی از خواننده های محبوبی است که دعوت علیخانی را پذیرفت و یکی از بهترین آهنگ هایش را برای تیتراژ این برنامه خواند. روزبه بمانی باز هم ترانه ای به یادماندنی گفت تا فرزین یکی از بهترین کارهایش را بخواند و به جرگه تیتراژخوان های «ماه عسل» بپیوندد.

۱۳۹۲، مهدی یراحی

نام قطعه: سازش

شاه بیت: «کی گفته این خواهش منو تو چشم تو کم می کنه؟/ این التماس آخرم، خیلی بزرگم می کنه»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

یراحی دوباره در ماه عسل موفق بود و تیتراژ پایانی همان سال را با ترانه ای از روزبه بمانی خواند تا به یکی از خوانندگان ثابت تیتراژهای «ماه عسل» تبدیل شود. قطعه «سازش» هم به خاطر محتوا و هم به خاطر سبک اجرای خاص یراحی به یکی از تیتراژهای شنیدنی ماه عسل تبدیل شد و بعدها به عنوان یکی از قطعات آلبوم «امپراتور» منتشر شد.

۱۳۹۳، مرتضی پاشایی

نام قطعه: نگران منی

شاه بیت: «نگران منی که نگیره دلم، واسه دیدن تو داره می ره دلم/ نگران منی مثل بچگیا، تو خودت می دونی من ازت چی می خوام»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

طبق نظرسنجی ها و مطابق پیش بینی، قطعه «نگران منی» با صدای مرتضی پاشایی با ترانه ای از مهرزاد امیرخانی، با همه ایراداتش محبوب ترین تیتراژی است که تا به امروز برای برنامه «ماه عسل» خوانده شده. طبیعی است وقتی یکی از آخرین آثار پاشایی، این تیتراژ باشد، در نظرسنجی ها محبوب می شود.

۱۳۹۳، مهدی یراحی

نام قطعه: بغض تو

شاه بیت: «ببین دنیای من می لرزه بی تو/ چه جوری باید از این غم رها شم/ باید پایان کابوسم تو باشی/ شاید تعبیر رویای تو باشم»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

حاصل چهارمین همکاری مهدی یراحی و گروه «ماه عسل» قطعه «بغض تو» بود که مثل دیگر تیتراژهای یراحی شنیده نشد. ترانه این قطعه را سروش دادخواه گفته بود که قوام لازم را برای هیت شدن نداشت و برای همیشه در سایه تیتراژ ابتدایی برنامه ماند.

۱۳۹۴، امیرعلی بهادری

نام قطعه: ماه عسل

شاه بیت: «یه جاده یه سفر، یه ماه عسل، یه سقف که از ستاره پره/ هم مسیر بهشت، منو تو و عشق جدا شده از دلهره»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

جوان ترین خواننده تیتراژهای برنامه «ماه عسل» سال ۹۴ با خواندن تیتراژ ابتدایی این برنامه سری در میان سرها در آورد. دیگر آثار امیر علی بهادری پیش و پس از این قطعه مورد توجه قرار نگرفت تا قدرت برنامه بیش از پیش به چشم بیاید.

۱۳۹۴، احسان خواجه امیری

نام قطعه: بغض

شاه بیت: «حال هیشکی توی دنیا، برتر از حال من نیست/ دردی رو زمین بدتر از تنها شدن نیست»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

بالاخره انتظارها به پایان رسید و احسان خواجه امیری که در تیتراژخوانی ید طولایی دارد، پایش به ماه عسل هم باز شد. قطعه «بغض» یکی از کارهای شنیدنی خواجه امیری است که با ترانه ای از روزبه بمانی تولید و پخش شد. در آن سال تیتراژ پایانی تولید نشد و کارهای یراحی به تناوب روی آنتن رفت.

۱۳۹۵، محسن یگانه

نام قطعه: هر چی تو بخوای

شاه بیت: «دیگه بعد از این سمت من بیای/ هر چی تو بگی، هر چی تو بخوای»
اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»

قرار بود مهدی یراحی باز هم تیتراژ این برنامه را بخواند ولی مدیران سازمان اجازه انتشار قطعه «نگو نگفتی» را ندادند و راه برای محسن یگانه باز شد تا با خواندن قطعه «هر چی تو بخوای» و ریتم خاصش حسابی ترک تازی کند. در اتفاقی نادر، محمد علیزاده هم قطعه «دستان مرا بگیر» را برای تیتراژ این برنامه در شب های قدر آماده کرد.

ماه عسل ۱۳۹۶

اوج و فرود تیتراژهای برنامه «ماه عسل»
امسال هم روند نزولی تیتراژهای برنامه «ماه عسل» ادامه داشت و با این که سه قطعه برای برنامه ساخته شد ولی هیچ کدام مثل گذشته محبوب نشد. محمد علیزاده در سومین همکاری اش قطعه بدون نامی را با ترانه ای از روزبه بمانی اجرا کرد که سروصدایی به پا نکرد. سینا شعبانخانی هم که تازه ترین خواننده ماه عسل است برای پایان بندی برنامه، قطعه ای را با ترانه ای از روزبه بمانی خواند که کمتر شنیده شده. حتی قطعه «علی دریاست» مهدی یغمایی و ایمان قیاسی که برای شب های قدر تولید شده بود هم نتوانست تیتراژهای «ماه عسل» را سر زبان ها بیندازد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دربین این چندنفرفقط محمدعلیزاده.احسان خواجه امیری.موفق باشن.

    • بدون نام

      کی گفته امسال تیتراژها غوغاکردن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج