۵۵۹۷۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

افزایش همکاری فرهنگی بین ایران و ارمنستان

«آرتاشس تومانیان» - سفیر ارمنستان - با مجید رجبی‌معمار - مدیرعامل خانه هنرمندان ایران - دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری فرهنگی و هنری بیشتر میان دو کشور تاکید کردند.

خبرگزاری ایسنا: «آرتاشس تومانیان» - سفیر ارمنستان - با مجید رجبی‌معمار - مدیرعامل خانه هنرمندان ایران - دیدار کرد و دو طرف در این دیدار بر ضرورت همکاری فرهنگی و هنری بیشتر میان دو کشور تاکید کردند.

به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، در ابتدای این دیدار، رجبی‌معمار با اشاره به تاریخ و فرهنگ کهن کشور ارمنستان، گفت: همواره میان ایرانی‌ها و ارامنه، دوستی مسالمت‌آمیزی برقرار بوده و میان دو ملت از دیرباز اشتراکات فرهنگی بسیاری وجود دارد.

او ادامه داد: سال گذشته در سفری که به ارمنستان داشتم، با تعدادی از هنرمندان و مسئولان فرهنگی دیدار و گفت‌وگو داشتم و در این سفر از موزه‌ها و مراکز فرهنگی دیدن کردم و با بخشی از فرهنگ و هنر این سرزمین آشنا شدم. ارمنستان از جاذبه‌های گردشگری فرهنگی و هنری بالایی برخوردار است.

رجبی‌معمار اظهار کرد: یکی از اهداف خانه هنرمندان ایران در سال‌های اخیر، گسترش تعاملات فرهنگی و هنری با کشورهای دیگر در قالب برگزاری هفته‌های فرهنگی و هنری و برپایی نمایشگاه‌های تجسمی بوده است.

مدیرعامل خانه هنرمندان ایران افزود: خانه هنرمندان یکی از مراکز فرهنگی و هنری معتبر ایران در عرصه بین‌المللی است که از ظرفیت و امکانات خوبی برای برگزاری برنامه‌های مشترک فرهنگی و هنری برخوردار است.

آرتاشس تومانیان - سفیر ارمنستان - نیز با اشاره به سابقه روابط فرهنگی میان دو کشور، گفت: در سال‌های گذشته، روابط دو کشور همواره دوستانه بوده است که ریشه‌های آن را باید در تاریخ و فرهنگ مشترک دو ملت جست‌وجو کرد.

او ادامه داد: ایران کشوری است که از پیشینه کهن و تمدن دیرپا برخوردار است و ارمنستان نیز به‌عنوان یکی از همسایگان ایران، از تمدن و فرهنگ غنی برخوردار است که متاسفانه طیف وسیعی از مردم ایران نسبت به فرهنگ و تمدن ارمنستان آشنایی دقیقی ندارند.

سفیر ارمنستان با اشاره به برگزاری هفته فیلم ارمنستان در خانه هنرمندان ایران، گفت: از یک سال پیش، برنامه‌های مربوط به برگزاری هفته فیلم‌های معاصر ارمنستان در سینما هنر و تجربه را پیگیری می‌کنیم و به‌زودی شاهد برگزاری این هفته در خانه هنرمندان ایران هستیم و پس از خانه هنرمندان ایران این فیلم‌ها در شیراز و مشهد نیز اکران خواهند شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج