جاباما
۵۵۹۷۷
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در ارتباط کاری مشکل داریم، خانم ها بیشتر!

نحوه برخورد و ارتباط برقرار کردن ما با دیگران نشان می دهد خود و دیگران را چگونه می بینیم و چه قضاوتی در مورد آنها داریم. ارتباطات ما به خوبی بیانگر احساسات، قدرت و توان مدیریتی ما هستند.

در ارتباط کاری مشکل داریم، خانم ها بیشتر!





برترین ها: نحوه برخورد و ارتباط برقرار کردن ما با دیگران نشان می دهد خود و دیگران را چگونه می بینیم و چه قضاوتی در مورد آنها داریم. ارتباطات ما به خوبی بیانگر احساسات، قدرت و توان مدیریتی ما هستند. انسان همیشه نیازمند تعامل است و بدون ارتباط داشتن با دیگران نمی توان زندگی کرد.

اما متاسفانه برای بسیاری از انسان ها، به ویژه خانم ها ارتباط برقرار کردن در محیط کار بسیار دشوار است و گویا می خواهند کوه جا به جا کنند. ولی واقعا دلیل اینکه برخی خانم ها اعتماد به نفس کافی ندارند و نمی توانند روابط درست و معقولی با همکاران خود داشته باشند، چیست؟

در ارتباط کاری مشکل داریم، خانم ها بیشتر!

فاکتورهای متضاد بسیاری در محیط کار برای خانم ها وجود دارد که ارتباط را برای آنها دشوار می کنند.

نخستین فاکتور، محدودیت های جنسیتی این قشر از جامعه است. به طور مثال، محققان نشان داده اند موفقیت و مورد علاقه بودن مواردی هستند که همیشه در مورد مردها مصداق داشته است. اما در مورد خانم ها اینگونه نیست. خانم های موفق بیشتر مورد قضاوت های منفی و بی علاقگی اطرافیان قرار می گیرند.

دوم، مدیریت ارشد کارها همیشه به عهده آقایان است به طوری که طبق آمار آمریکا، فقط ۱۶ درصد از زنان در مقام مدیر ارشد مشغول به فعالیت هستند. همیشه این مردها هستند که در مقام های بالا می نشینند و اعتقاد عام بر این است که چون مرد هستند، بسیار مقبول و قابل درک تر نیز هستند. تحقیقات جدید کارشناسان نشان داده است روش های ارتباطی زنان و مردان ۱۰ تفاوت ویژه با هم دارد. این دو جنس در مورد ارتباط برقرار کردن و نتیجه دادن کارها طرز فکرهای متفاوت دارند و البته نباید آناتومی مغز را نیز در این امر بی اهمیت دانست. مهم ترین تفاوت در استایل و روش رفتارهای ارتباطی زنان است که آن را قابل درک و قابل قبول می کند.

آیا روش های ارتباطی شما به اصلاح و بازبینی نیاز دارد؟ با این مقاله می توانید متوجه شوید آیا روش های ارتباطی شما به شغلتان صدمه می زند یا خیر:

۱. واکنش مردم به حرف ها و کارهای شما چیست؟

هنگامی که در جلسه یا محیط کار صحبت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ آیا همکاران شما واکنش مثبتی به آن دارند؟ آیا آنها از ایده ها و پیشنهادات شما پشتیبانی یا آنها را رد می کنند؟ آیا همکارانتان نظراتتان را قبول دارند یا به آن اعتراض می کنند؟ در آخر، آیا می توانید توجه، حمایت و اعتماد دیگران را برانگیزید یا آنها بی تفاوت از کنارتان عبور می کنند و سعی می کنند کمتر با شما در تماس باشند؟

۲. منظور خود را به خوبی منتقل نمی کنید

یکی از روش های موفق بودن در ارتباطات کاری این است که احساس کنید دیگران به خوبی منظور و اهداف شما را متوجه شده و آنها را قبول کرده اند. هنگامی که حرف می زنید، آیا دیگران با دقت گوش می کنند و پیگیر صحبت های شما هستند؟ آیا مکالمه در همان مسیری پیش می رود که آن را آغاز کرده اید یا خیلی سریع به موضوع دیگری سوئیچ شده است؟ یا فرد دیگری آن را ادامه می دهد؟

۳. جدی گرفته نمی شوید

اگر در محل کار جدی گرفته نشوید هیچ گاه نمی توانید پیشرفت کنید و به مقام های مدیریتی برسید. آیا به گونه ای رفتار می کنید که دیگران متوجه شوند به آنچه می گویید اعتقاد کامل دارید؟ آیا در مورد موضوعی که می خواهید صحبت کنید یا ایده ای که ارائه می کنید به اندازه کافی مطالعه، مهارت و اطلاعات لازم را دارید؟ آیا طوری رفتار می کنید که هوش و توانایی هایتان را نشان دهد؟ آیا نفوذ و اعتماد به نفس کافی دارید که حتی اگر در موردی خاص اطلاعات کامل نداشتید نیز بتوانید مسلط و قوی ظاهر شوید؟

۴. صحبت هایتان واکنش شدید در پی دارد

اگر همیشه مواضع منفی و واکنش های شدیدی در مقابل ایده های شما وجود دارد، دیگر زمانش رسیده است تا بر نحوه ارائه ایده های خود بازبینی داشته باشید و اشکالات آن را شناسایی و برطرف کنید. شاید خودتان هم نمی دانید که نتیجه حرفی که می زنید یا نظری که می دهید چیست یا چه تهدیدی می تواند برای دیگران باشد. یک انسان اجتماعی موفق کسی است که شنونده های خود را به خوبی بشناسد و دست روی نقاط ترس ها و نگرانی های آنها نگذارد. شما باید بتوانید طوری رفتار کنید که در مقابل ترس ها و نگرانی های دیگران، خود را کاملا بی طرف نشان دهید. کسی که با دیگران ارتباط برقرار می کند باید بداند صحبت ها و رفتارهای او چه تاثیری می توانند روی شنونده داشته باشند.

۵. از ایده های شما هیچ چیز در ذهن کسی باقی نمی ماند

آیا احساس می کنید نادیده گرفته شده اید؟ آیا در مکالمات یا جلسات ابراز وجود می کنید و حرف می زنید اما هیچ فردی آنها را به یاد نمی آورد و خیلی راحت از کنار آن رد می شوند؟ همه اینها نشانه این هستند که شما قدرت داخلی و خارجی کافی برای جذب دیگران را ندارید. اگر دیگران به شما توجه نمی کنند نباید به آنها خرده بگیرد، بلکه باید از درون خود به دنبال راهکار باشید.

در ارتباط کاری مشکل داریم، خانم ها بیشتر!

باید سعی کنید ارتباطات کلامی و غیرکلامی خود را بهبود ببخشید. این اشتباهی که بیشتر مردم دارند را تکرار نکنید که: «من اینگونه ام. این شخصیت واقعی من است. یا من نمی توانم شخصیت خود را تغییر دهم.» همه انسان ها قادر هستند رفتارهای اجتماعی و ارتباطی خود را تغییر دهند و آن را در جهت تاثیرگذاری و موفقیت پیش ببرند. اگر این کار را انجام دهید در کار خود نیز موفق خواهید بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج