۵۵۹۸۵۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

واشنگتن‌پست:

اقدامات ترامپ شبیه رفتارهای اردوغان است

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به توییت جنجالی رئیس‌جمهور آمریکا علیه «سی ان ان» نوشت که اقدامات «دونالد ترامپ» علیه خبرنگاران در واقع انعکاس رفتارهای رئیس‌جمهور ترکیه علیه خبرنگاران است.

خبرگزاری فارس: روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با اشاره به جدیدترین اقدام «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا علیه رسانه‌های آمریکایی نوشت، روز یکشنبه (دیروز)، ترامپ در حالیکه در زمین گلف خود در «نیوجرسی» نشسته بود، در صفحه توییتر خود یک کلیپ بچه‌گانه قرار داد که در آن ظاهراً یکی از خبرنگاران «سی ان ان» را در زمین کشتی مغلوب کرد.

این اقدام جنجالی ترامپ، موجی از انتقادات را برانگیخت به طوریکه «برایان استلتر» گزارشگر سی ان ان در یک پیام توییترین نوشت: «روز غم‌انگیزی است که رئیس‌جمهور آمریکا ترغیب به خشونت علیه خبرنگاران می‌کند».

رئیس‌جمهور آمریکا از زمان آغاز به کار خود، مواضع تندی علیه خبرنگاران اتخاذ کرده است.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست سپس ادامه داد که ترامپ اولین سیاستمداری نیست که از بی اعتمادی به رسانه‌ها به عنوان یک ابزار و سلاح استفاده می‌کند.

در پی پیام توییتری روز یکشنبه ترامپ، «ریچارد هاس» رئیس‌ شورای روابط خارجی آمریکا، لفاظی‌ رئیس‌جمهور آمریکا را به اقدامات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه علیه رسانه‌ها تشبیه کرد.



طبق این گزارش، اردوغان حدود یکسال پیش در مقابل یک کودتای خشن در ترکیه استقامت کرد که در نتیجه آن کودتا، دولت ترکیه صدها خبرنگار را زندانی یا مجبور به تبعید کرد.

دهها رسانه تعطیل شدند یا اینکه مسئولیت آن بر عهده مقامات دولتی قرار گرفت. مدیرروزنامه‌ها که زمانی غول نهادها به حساب‌ می‌آمدند یا محاکمه شدند یا به دفاتر آنها حمله شد.

واشنگتن‌پست سپس اینگونه اقدامات ضدرسانه‌ای رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه را توضیح داد که اردوغان و ترامپ هر دو یک ملی‌گرایی بزرگ به راه انداختند و هر دو منتقدان خود را بعنوان تهدیدات ملی به تصویر می‌کشند.

اردوغان اواخر هفته، تظاهرات آرام مخالفان خود از آنکارا به سمت استانبول را کار طرفداران گروههای تروریستی اعلام کرد.

بنا به گفته ستون نویس روزنامه انگلیسی «فایننشال تایمز»، انعکاس رفتارهای اردوغان در سبک سیاسی ترامپ در واقع یک حقیقت جدید ناخوشایند برای مردم آمریکاست.

وی اوایل سال نوشته بود هر سیستم دموکراتیک در مقابل حملات یک رهبر مصمم و دیکتاتور آسیب‌پذیر است.

اردوغان در سال ۲۰۰۳ نخست‌وزیر ترکیه شد و طی زمان، کشورش را تغییر داد و بنا به گفته ستون نویس روزنامه فایننشال تایمز، اموری که زمانی غیرممکن به نظر می‌رسید، هم‌اکنون به صورت روزانه در حال رخ دادن است.

«برایان کلاس» یکی از اعضای مکتب اقتصاد لندن می‌گوید که ترامپ هنوز به پای اردوغان که خبرنگاران را زندانی می‌کند، نرسیده است اما منطقه اولیه هر دو آنها یکسان است و هر دو آنها معتقدند که باید اعتبار آنهایی که افراد در قدرت را برای کارهایشان مسئول می‌دانند، تضعیف کرد.

هفته‌نامه اشپیگل نیز در ماه فوریه گزارش کرده بود که اردوغان و ترامپ خود را در جایگاهی قرار داده اند که تنها افرادی هستند که قادر به درک واقعی افراد هستند و به جای آنها حرف می‌زنند.

بنا بر این گزارش، اردوغان و ترامپ هر دو این دیدگاه را دارند که آزادی مطبوعات به حفظ دموکراسی کمک نمی‌کند و اینکه مطبوعات به اندازه کافی رفتار محترمانه‌ای با آنها ندارند و بنابراین بی مصرف هستند.

این گزارش ادامه داد، رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه معتقدند که تنها حرف‌هایی حقیقت دارد که از دهان خودشان بیرون می‌آید و رسانه‌ها دروغگو هستند که این یک تفکر استبدادی است و در واقع شیوه حفظ دیکتاتوری است.

واشنگتن‌پست نوشت که رهبران دو کشور دفاع جانانه‌ای از یکدیگر در مقابل منتقدانشان داشته‌اند به طوریکه در پی اقدامات سرکوبگرانه دولت ترکیه علیه شهروندانش، ترامپ گفت که آمریکا حق انتقاد از این اقدامات رئیس‌جمهور ترکیه را ندارد و در حین مراسم تحلیف ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور جدید آمریکا، اردوغانف اعتراضات علیه رئیس‌جمهور جدید آمریکا را «غیرمحترمانه» تلقی کرد و اقدام ترامپ در خطاب قراردادن سی ان ان بعنوان «اخبار دروغ» را تحسین کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج