۵۶۰۰۴۵
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

یک بازی تبلتی برای مبتلایان به فراموشی

محققان دانشگاه کمبریج یک بازی تبلتی برای افرادی ساخته اند که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری فراموشی قرار دارند. نتایج آزمایش بازی روی بیماران حاکی از بهبود وضعیت حافظه شان بوده است.

خبرگزاری مهر: محققان دانشگاه کمبریج یک بازی تبلتی برای افرادی ساخته اند که در مراحل اولیه ابتلا به بیماری فراموشی قرار دارند. نتایج آزمایش بازی روی بیماران حاکی از بهبود وضعیت حافظه شان بوده است.
یک بازی تبلتی برای مبتلایان به فراموشی

به نقل از دیلی میل، افرادی که نشانه های اولیه فراموشی در آنها ظهور کرده می توانند با یک اپلیکیشن «تمرین مغز» جدید، پیشرفت این بیماری را کندتر کنند. این اپلیکیشن که Game show نام دارد کاربران را به چالش می کشد تا الگوهای هندسی مختلف را در نقاط مختلف کنار هم قرار دهند.

محققان دانشگاه کمبریج این اپلیکیشن را طراحی کرده اند و امیدوارند با به کارگیری آن حافظه بیماران را در مراحل اولیه فراموشی بهبود بخشند.

مرحله اولیه فراموشی که aMCI نامیده می شود در حقیقت مشکلات روزمره ای است که در حافظه فرد به وجود می آید. درحال حاضر هیچ داروی تایید شده ای برای بیماران مبتلا به این ضعیت وجود ندارد. تا این نقطه زمانی تمرین های مختلف مغز برای بیمارانی در این مرحله مزایای زیادی داشته است اما به نظر بیماران این بازی ها خسته کننده و تکراری هستند.

برای غلبه بر این مشکل محققان یک بازی حافظه ای ساختند که برای مغز سرگرم کننده است. دراین برنامه که در آی پد بازی می شود، بازیکنان با شرکت در آن برنده سکه طلا می شوند.

درهر مرحله بازیکن به چالش کشیده می شود تا الگوهای مختلف هندسی را در نقاط مختلف کنار هم قرار دهد و هر پاسخ صحیح یک سکه طلا جایزه داده می شود.

نتایج آزمایش این بازی نشان داد بیمارانی که با این اپلیکیشن کار کردند و اشتباهات آنها کمتر بود، امتیاز حافظه آنها بهبود یافته و به حدود ۴۰ درصد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج