۵۶۰۳۳۱
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

فضای مجازی در کشور مدیریت نشده است

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان با تاکید براینکه متاسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت نشده و خیلی از افرادی که با این فضا سروکار دارند فاقد علم کافی هستند، اضافه کرد: خطرات فضای مجازی نرم و بی حد و مرز است؛ باید کنترل و مدیریت شده وارد این فضا شد چرا که گاهی یک کلمه عالمی را تخریب یا زنده می‎کند.

خبرگزاری ایسنا: معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان با تاکید براینکه متاسفانه فضای مجازی در کشور مدیریت نشده و خیلی از افرادی که با این فضا سروکار دارند فاقد علم کافی هستند، اضافه کرد: خطرات فضای مجازی نرم و بی حد و مرز است؛ باید کنترل و مدیریت شده وارد این فضا شد چرا که گاهی یک کلمه عالمی را تخریب یا زنده می‎کند.

قاضی محمدتقی شاکرمی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اصحاب رسانه نقش بسیار مهمی در پیشگیری از آسیب‎ها دارند. پیشگیری یکی از مقولات بسیار مهم است که با زاد و ولد انسان‌ها متولد می‌شود. پیشگیری هزینه نیست بلکه سرمایه‌ای اجتماعی است که خانواده، مدرسه و جامعه را از آسیب‌ها و ناپاکی‌ها مصون نگه می‌دارد.

معاون دادگستری لرستان اضافه کرد: هر کاری که در فضای حقیقی و ملموس ما جرم باشد در فضای مجازی نیز جرم محسوب می‎شود.

شاکرمی با بیان اینکه شناسایی زمینه‎ها و علل وقوع جرم ضرورتی اجتناب‎ناپذیر است و باید برای امر پیشگیری هزینه کنیم، تاکید کرد: با سخنرانی و شعار در بحث پیشگیری راه به جایی نمی‎بریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دلایل طلاق مواردی همچون بیکاری و اعتیاد نیست بلکه هر طلاقی دلیل مختص به خود را دارد، تصریح کرد: امروز باید بدانیم چه خانواده‌هایی در معرض خطر قرار دارند و ازدواج‌هایی که از شاخص هم‌کفو بودن برخوردار باشند، کمتر دچار جدایی خواهد شد. در ازدواج بلوغ جنسی شرط نیست بلکه زوجین باید دارای مهارت‏های زندگی و زناشویی باشد. خانواده‌‏ها برای تربیت فرزندان در زندگی مشترک الگویی ندارند در حالیکه تربیت فرزند در امر ازدواج خیلی مهم است، زیرا خانواده، زیست‎گاه، پایگاه و اولین جایگاه برای تربیت فرزندان است.

عضو شورای قضایی لرستان درباره کودکان کار نیز گفت: بی‎عدالتی‎ها، باند بازی‎ها، تخلیه و مهاجرت روستا‎ها، به حق و حقوق نرسیدن مردم، مهاجرت به حاشیه شهر کودک کار تولید می‎شود. کودکان کار نتیجه بدسرپرستی، بی‌سرپرستی و مهاجرت است.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان یادآور شد: کودکان کار به دو صورت دائمی و مقطعی بوده که این مهم در لرستان مقطعی است.

وی با بیان اینکه آسیب‎های اجتماعی باید در اولویت آسیب‎شناسی قرار گیرد، افزود: برنامه داریم در حوزه آموزش تربیت مربی تلاش کنیم و تا سال آینده ۵۰ مربی در راستای پیشگیری از آسیب‏ها آموزش‌های لازم را فرا بگیرند.

معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری لرستان یادآور شد: آسیب‌های اجتماعی در فضای حقیقی و مجازی آنلاین است. عدم مهارت، بیکاری، ضعف اخلاقی و دینی باعث ریشه جرائم است. هرجا قانون نباشد عدالت رعایت نمی‎شود.

عضو شورای قضایی لرستان گفت: امروز وظیفه ما آگاه کردن مردم است و آنان باید به حقوق شهروندی آگاه شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      منظورتون اینه که به حد کافی فیلتر نشده؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج