جاباما
۵۶۰۴۵۹
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

شرط قطر برای کشورهای عربی: با ایران تمام کنید، ما هم تمام می کنیم

شبکه المیادین اعلام کرد که از طریق برخی منابع دیپلماتیک به پیش نویس غیر رسمی پاسخ قطر به کشورهای عربی دسترسی پیدا کرده است.

خبرگزاری مهر: شبکه المیادین اعلام کرد که از طریق برخی منابع دیپلماتیک به پیش نویس غیر رسمی پاسخ قطر به کشورهای عربی دسترسی پیدا کرده است.گزارش در متنی که به دست این شبکه رسیده ۱۰ بند وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

۱. درخواست کاهش سطح روابط دیپلماتیک قطر با ایران در صورت التزام همه کشورهای حاشیه خلیج فارس و اخراج همه ایرانی‌ها از این کشورها عملی خواهد شد.

۲. قطع روابط قطر با ایران از جمله در بخش اقتصادی به شرط اقدام متقابل کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه امارات عملی خواهد شد.

۳. تعطیلی پایگاه نظامی ترکیه در قطر به شرط اقدام متقابل همه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس در بستن پایگاههای خارجی در کشورهای خود عملی می شود.

۴. قطر هر گونه ارتباط خود را گروههای تروریستی که از سوی سازمان ملل تعیین شده تکذیب می کند. البته تاکید می کند که اخوان المسلمین جایی در این فهرست سازمان ملل ندارد.

۵. قطر اتهامات مطرح شده در زمینه حمایت مالی این کشور از تروریسم را بدون ارائه دلایل و مدارک روشن، رد می کند. ما لیست گروههای تروریستی که مورد تایید سازمان ملل است را فقط مورد پذیرش قرار می دهیم.

۶. قطر تحویل کسانی را که «پناهنده سیاسی و شخصیت‎های اهل سنت تحت ظلم مقیم در اراضی خود» معرفی نموده، رد می کند.

۷. قطر تعطیلی شبکه های تلویزیون و رسانه‎ای رسمی و غیر رسمی خود را رد می کند اما در صورت تعطیلی العربیه، اسکای نیوز، الحدث و شبکه های مصری دست به اقدام متقابل خواهد زد.

۸. قطر تاکید می کند که در امور داخلی هیچ کدام از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس دخالت نمی کند ، برخلاف امارات که در امور قطر و کویت دخالت و علیه آنها اقدام تحریک آمیز می کند، همچنین در امور عمان دخالت اطلاعاتی کرده و در تلاش برای انجام کودتا در این کشور است.

۹. قطر ارتباط خود با برخی مخالفان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و یا حمایت از آنها را رد کرده اما ارائه تابعیت قطری به کسانی که تمایل پذیرش آن را دارند یک مسئله حاکمیتی می داند.

۱۰. قطر درخواستها در زمینه پرداخت غرامت به کشورهای تحریم کننده را رد می کند و خواستار دریافت غرامت از بابت «اقدامات احمقانه‎ای» است که در حق این کشور طی روزهای اخیر اعمال شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایول

    • بدون نام

      پس بگن به قطری هابمیرن بهتره بااین شرطی که گذاشتن

    • بدون نام

      دسخوش،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج