۵۶۰۵۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
۳۸ نظر
۵۰۰۶
پ

حسین شریعتمداری:

شریعتمداری: فرانسه تحقیرمان کرد، به توتال جایزه دادیم!

«پاتریک پویانه» مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال که برای عقد قرارداد با وزارت نفت کشورمان به ایران آمده بود، با آقای دکتر روحانی ملاقات کرد و خبر این ملاقات با آب و تاب منتشر شد.

حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان نوشت: پاتریک پویانه» مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال که برای عقد قرارداد با وزارت نفت کشورمان به ایران آمده بود، با آقای دکتر روحانی ملاقات کرد و خبر این ملاقات با آب و تاب منتشر شد. تا اینجای ماجرا، اگرچه به علت نامتقارن بودن مسئولیت‌های طرفین - رئیس‌‌جمهور یک کشور با مدیرعامل یک شرکت خارجی- خالی از اشکال نیست ولی چنانچه ماجرا در همین حد و اندازه باقی می‌ماند با تسامح قابل اغماض تلقی می‌شد.
اما این ملاقات در حالی صورت پذیرفته که چند روز قبل دولت فرانسه حاضر نشد درباره ملاقات آقای ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان با «امانوئل‌ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه بیانیه‌ای صادر کرده و یا کمترین خبری از انجام این ملاقات منتشر شود. این اقدام دولت فرانسه در فرهنگ جاری و شناخته شده روابط بین‌المللی به مفهوم و معنای «تحقیرکشور میهمان» است که متاسفانه دولت محترم علی‌رغم آنهمه ادعا درباره حفظ حرمت ایران و ایرانی، نه فقط از کنار این تحقیر آشکار به آسانی عبور کرده است بلکه با پذیرش ملاقات مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال با رئیس‌جمهور کشورمان به این تحقیر رنگ‌و لعاب رسمی! هم داده است!
اظهارات «برنار کوشنر» وزیر خارجه اسبق فرانسه در همایش سازمان منافقین که یک روز بعد از بازگشت آقای دکتر ظریف از سفر فرانسه و در پاریس برگزار شده بود، نشانه دیگری از اصرار دولت فرانسه به تحقیر کشورمان است و به‌وضوح نشان می‌دهد که خودداری دولت فرانسه از انتشار خبر ملاقات ظریف و ماکرون با هدف تحقیر دولت جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است! اگرچه اجازه برگزاری همایش به تروریست‌های منافق در فرانسه نیز اعلام دشمنی آشکار با ایران اسلامی است که به آن پرداخته‌ایم.
برنار کوشنر در همایش منافقین در پاریس می‌گوید؛ «ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیروز به فرانسه آمد و از وی استقبال شد. من نمی‌خواهم آقای «ژان ایو» وزیر امور خارجه فرانسه را مقصر بدانم. ما یک جمهوری قدیمی هستیم و بر این اساس می‌توانیم از هر کسی استقبال کنیم و او را در کشور خود بپذیریم - به لحن تحقیر‌آمیز او توجه کنید - اما شاید بهتر باشد کارها را در زمان مناسب انجام بدهیم. به نظر من استقبال از آقای ظریف، یک روز پیش از این تجمع (همایش‌منافقین) کار چندان درستی نبود... اما از این که دولت بیانیه‌ای عمومی در مورد سفر آقای ظریف منتشر نکرد بسیار خوشحال و مفتخر هستیم»!
اظهارات کوشنر به صراحت نشان می‌دهد که خودداری دولت فرانسه از صدور بیانیه درباره ملاقات آقای ظریف با امانوئل ماکرون و حتی امتناع از اعلام خبر این ملاقات، با انگیزه تحقیر دولت- بخوانید ملت- ایران صورت پذیرفته بود.
حالا این برخورد دولت فرانسه را در کنار ملاقات مدیرعامل شرکت فرانسوی توتال با رئیس‌جمهور کشورمان و انتشار پرآب و تاب و گسترده خبر این ملاقات قرار داده و خودتان قضاوت کنید که آیا از این مقایسه مفهومی غیر از تن دادن دولت به تحقیر از سوی فرانسوی‌ها استنباط می‌شود؟!
گفتنی است برنار کوشنر در حالی از نامناسب بودن حضور آقای ظریف در فرانسه به علت همزمانی با همایش منافقین ابراز ناخرسندی می‌کند که اعتراض به برگزاری همایش تروریست‌ها حق مسلم ایران است و انتظار مردم خون دل خورده و شهید داده این مرز و بوم از آقای ظریف این بود که نه فقط در اعتراض به برگزاری همایش منافقین از سفر به فرانسه خودداری کند، بلکه این اقدام خصمانه فرانسوی‌ها را با برخوردی سخت و پشیمان‌کننده پاسخ بدهد که...!
اشاره به این نکته نیز ضروری است که دوشنبه شب ۱۴‌بهمن‌ماه ۹۵ سفارت فرانسه به مناسبت حضور «ژان‌مایک‌آیرو» وزیر امور خارجه سابق فرانسه که به ایران آمده بود، ضیافت شامی برگزار کرد. در این ضیافت، پس از سخنرانی «آیرو» یکی از تجار فرانسوی از وی می‌پرسد؛ «جناب وزیر، چرا این سفر دقیقا در روزی انجام شد که فرانسه به همراه انگلیس و آمریکا در خلیج‌فارس و در نزدیکی آب‌های ایران مانور نظامی که طبیعتا پیام‌های خاصی دارد، برگزار کرده‌اند؟»
این تاجر برجسته فرانسوی در ادامه با نگرانی می‌پرسد؛
«آیا فکر نمی‌کنید این مسئله روی روابط تجاری ما با ایران تاثیر بگذارد و نتوانیم در این سفر قرارداد خاصی منعقد کنیم؟ شما از واکنش مقامات ایرانی نگران نیستید»؟
وزیرخارجه فرانسه با کمال وقاحت در پاسخ می‌گوید: «خیر، بنده هیچ نگرانی نسبت به موفقیت‌آمیز بودن این سفر ندارم. مقامات ایرانی در هیچ یک از جلسات مقدماتی و برنامه‌ریزی برای سفر در تهران و پاریس به این مسئله معترض نشدند».

آیرو در ادامه پاسخ خود به تاجر فرانسوی، اظهارنظری درباره موقعیت کشورمان دارد که بدون تعارف و البته با عرض پوزش، باید عرق شرم بر پیشانی دولت بنشاند. او می‌گوید؛

«دولت ایران به این سفرها احتیاج دارد و مطمئن هستم که از آنها هیچ اعتراضی در جلسات فردا هم نخواهیم شنید»!
در ارزیابی ضعف مفرط دولت یازدهم حق با «ژان‌مایک‌آیرو» وزیر امور خارجه وقت فرانسه بود که می‌دانست این روزها در ایران اسلامی با دولت واداده‌ای طرف است که برخی از مسئولان آن علی‌رغم شعارهای دهان‌پرکنی که در حمایت از حرمت و احترام مردم کشورشان سر می‌دهند، انگیزه چندانی برای حفاظت از جایگاه برجسته انقلاب اسلامی و منافع ملی مردم خود ندارند!
پیش از این نیز در آغاز به کار دولت آقای روحانی -‌مهرماه‌1392 - وبسایت رادیو فرانسه درباره برداشت غرب از بینش و منش رئیس‌جمهور کشورمان نوشته بود؛
«ارزیابی غرب از وضعیت کنونی دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش «حقوق ملی» می‌بیند، برپایه این جمعبندی، صبوری خریدار (غرب) وضعیت فروشنده (دولت روحانی) را دشوارتر و قیمت فروش را کمتر خواهد کرد»!
و بالاخره باید از جناب روحانی پرسید؛ کدامیک از وادادگی‌های دولت شما که در این یادداشت فقط به چند نمونه از آن اشاره شده، قابل انکار است؟ و اگر قابل انکار نیست - که نیست- آیا مواجهه دولت شما با این تحقیرها تأسف‌آور نیست؟!
لطفا ماجرای این وادادگی‌ها و پذیرش این تحقیرها را به سلیقه‌های سیاسی نسبت ندهید.
به یقین هیچیک از 23‌میلیون نفری که به شما رأی داده‌اند حاضر به پذیرش اینهمه تحقیر نیستند. مگر آنها شما را برگزیده‌اند که تحقیرشان کنید؟! و در مقابل این تحقیرها با قرارداد خسارت‌بار توتال به حریف جایزه هم بدهید؟!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ای این چقدر حسوده

    • بدون نام

      تازه دولت فرانسه حق داره تا 25 سال نفت ایران را استخراج و خوش بفروشه، یعنی دارند دستی دستی نفتمون را بر باد فنا میدهند؟؟؟

    • بدون نام

      بیچاره کیهان.دلم براش می سوره

    • بدون نام

      لطفا به جای 23 میلیون نفر نمی خواد نظر بدی.

    • بدون نام

      ول کنید بابا . چی و به چی ربط میدین . ملت پول ندارن . کار میخوان . اون وقت چسبیدین به مسئله مجاهدین که هیچ پایگاهی ندارن . اصلا از خیلیا بپرسی نمیدونن مجاهدین برگ چه درختی اند.
      فکر کار باشید برا مردم . این حرفها نون و آب نمیشه برا ملت

    • بدون نام

      آقای شریعتمداری؛ تمام مطالبی که نوشتید درست و بجا بود ولی مگه همین شما نبودید که با احمدی نژاد عزیز که کاری جز خدمت وعزت ایران نکرد همین رفتار رو کردید و هزار انگ بهش چسبوندید. این حقارت تاوان حذف اون مرد و جایگزین کردن امثال رئیسی در کارزار سخت انتخاباته. الان هم بیشتر از این خودتون و دیگران رو آزار ندید و سعی در اصلاح رفتارتون داشته باشید. ما خودمون با گوشت و پوست و استخوان داریم حقارت و خفت ناشی از عملکرد این دولت رو لمس میکنیم. لازم به تذکر شما نیست.

    • traveler

      یعنی ملت هنوز هم این کیهان رو میخونن؟!!!

    • امیر

      فک کنم مجلتون از کیهان پول میگیره ک مطالب بنجلش رو چاپ میکنه:|

    • بدون نام

      این دولت دیگه ن عزتی گذاشته ن آبرویی

    • باران

      کسی دیگه به توجیهات وتحلیلات تو گوش نمی دهد.عقده ای

      پاسخ ها

      • م

        نمیدونم جدیدا چقد ما ایرانی ها 0 و 100 شدیدم یه نگاه معقول و به جا نداریم هیچ وقت نظر یه نفر رو فقط چون با سلیقه ات نیست نخونده رد نکن فکر کنم خیلی های شما که کامنت گذاشتید و کیهان و این آقا رو شماتت کردید حتی زحمت خودندن مقاله رو به خودتون ندادید چرا که همه اش نقل قول از مقامات فرانسوی بودش و نتیجه گیری شما کافی بود واگه به
        تحقیر شدن ایرانی نمی رسیدید انوقت خب لابد
        ((: نرسیدید دیگه

      • بدون نام

        کیهان و رئیسش صفر صفرند.برای تمرین تعادل و عقلانیت از جای دیگه شروع کن!

    • بدون نام

      اگر ریس جمهور ریسی بود و همین کارو میکرد باز همین حرفارو میزدین ....مطمعنا اون موقع میگفتین این از عزت و بزرگی ریس جمهورر است که با این همه بی احترامی باز با انها مدارا کرده و این شیوه انبیاست. .
      اقایون خواهش میکنم سعی نکنید با تخریب و سنگ اندازی وبد گویی از ریس جمهور وقت کشورو به هرج و مرج بکشید اخه شما با ایجاد اختلاف چی گیرتون میاد

    • بدون نام

      کیهان به شدت نیازمند تعدادی مترجم با سواد و البته غیر مغرض است ، تصور ما این است که به دلیل مشغله زیاد آقای شریعتمداری ، اطلاعات غلط می دهند به ایشان !

    • بدون نام

      این ضعف و بی عرضگی و ذلت این دولت حامی سرمایه دار و مخالف سرسخت محرومینه٬....

    • بدون نام

      از طرف 24 میلیون رای صحبت نکنید. ما دنبال آرامشیم

    • محمد سلطان

      جناب شریعتمداری عرض کنم که جایگاه شما فقط در حد واندازه یک مدیر روزنامه است ومعاش شما در دستان اصولگرایان است! لطف کن در مسایل سیاسی که قطعا هیج ارتباطی به شما ندارد دخالت نکن! اگر به حرفهای شما بود که الان کوپن دوباره احیا میشد ومردم نصف روز خود را در صفها ودعوا با یکدیگر سپری میکردندء

    • بدون نام

      بنده به کارای زنگنه هیچ اعتقادی ندارم ولی میدونم بیانیه حقوق بشری اروپا کاملا به جا بوده

    • محسن

      اول صنعت ه ل فضا رو مختل کردن...بعد انرژی هسته رو نابود کردن و حالا تنها منبع درامد کشور..به وضوح معلومه حسن اقا دوره اخر ریاستش میخاد تمام امید و غرور و ستون های کشور رو از بین ببره..و صرفا بعد روحانی چیزی برای کشور نمیماند .والسلام

    • علی

      جایزه کدومه قطعا این قرارداد درامدی زیادی هم برای ما دارد
      عاقل کسی هست که از دشمنانش هم استفاده کنده
      نه این که قطع ارتباط کند و به خودش هم ضرر بزند

    • بدون نام

      بابا اين افراد نباشند كه مورو از ماست نكشن بيرون رييس جمهور پا رو پا ميندازه فقط حاشيه سازي ميكنه!اين دولت همينجوري كار نميكنه اگر منتقدي نباشه كه ديگه هيچ!بايد دست امثال شريعتمداري رو بوسيد كه هم دولت احمدي نژاد رو شديد نقد ميكرد هم دولت روحاني رو!

    • بدون نام

      چقدر خسته م ازین بحثها برسین به کارتون بابا مملکتو نجات بدین

    • خسته

      جناب شریعتمداری سلام خداقوت وقت بازنشستگی رسیده برو بزارمسءولین بانظارت مجلس ورهبری کارکنن

    • محمد مهرابي

      اقای شریعتمداری لطفا دور بعد کاندید ریاست جمهوری شوید اگر هم رای نیاوردی از مردم میخواهیم فرصتی بهت بدن که ادای رئیس جمهور در بیاری شاید از دستت راحت شدیم

    • شهرام

      جناب شریعتمداری. ببین میتونی رفقاتو بفرستی سفارت فرانسه آتیش بزنن تا کلا خیالتون راحت بشه. بس کن دیگه. ول کنین مردم بد بختو. بزارین چهارتا کمپانی بیان تا شغل ایجاد کنن. شماها که عرضه ندارین.

    • بدون نام

      دولت بهترین کار رو کرده چون اشتغال مهمتره

    • بدون نام

      چرا فکر میکنید دولت فرانسه باید همان موضعی را در برابر مردمش داشته باشه که شما دارید؟

    • محمد

      این دولت دولتٍ تدبیر است وکارهاش براساس تدبیر است

    • بدون نام

      فرانسه بر پایه دموکراسی و حقوق شهروندی عمل میکنه و نه با نیت آنان

    • بدون نام

      در فرانسه همه مردم حق دارند میتینگ برگزار کنند

    • بدون نام

      اگه ما هم بریم در فرانسه مجوز گرد هم آیی برای هر منظوری درخواست کنیم مشکلی ایجاد نمیکنه

    • بدون نام

      هیچ ربطی به هم نداره

    • بدون نام

      بهضیها رو هرجوری هوا بندازن فقط بلدن چهار چنگولی فرود بیان .قضیه کیهان هم همینه.

    • علی

      احسنت به این میگن تعامل با دنیا

    • مردم

      بي آبرويي،بي عزتي و غرب زدگي تا اين حد؟
      واقعاً ديگه قابل تحمل نيست
      چشماشونو رو همچي بستن
      دولت محترم:فقط كدخدا(آمريكا) و دارو دستش(اروپا) از ما راضي باشن كافيه.
      نگاهشون فقط و فقط به بيرونه كشوره بابا جان من ثروت از اين كشور ميباره فقط مقداري همت و دلسوزي ميخاد والبته غيرت.
      متاسفانه ضربه بدي در آينده خواهيم خورد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از درون پوسیدید که!

    • بدون نام

      مردم و رایشون به روحانی رو که میبینم تو فکر میرم که زمان قاجار که شاها به اسم جلوگیری از جنگ قرارداد می بستن و مملکت رو به باد فنا میدادن مردم مثل امروز به شاهشون حتما افتخار می کردن و نباید فقط شاها رو سرزنش کرد. امروز که دکتر ها میرن و قرارداد میبندن و کلا توان هسته ای رو میدن و به قول خودشون چیزی که دریافت میکنن هیچی هس یه عده ای شاد و خوشحال میشن و میگن وضعمون خوب شد. تاریخ دوباره تکرار میشه. کاش درس میگرفتیم و جا اینکه راه مردم در زمان قاجار رو بریم و هر روز سر شکسته تر بشیم راه مردم تو شعب ابی طالب رو میرفتیم...

    • بدون نام

      ملت ایران تحقیر نشده مردم ایران تو را تحقیر کردن خجالت بکش بس است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج