۵۶۰۵۴
۱۱ نظر
۵۰۱۲
۱۱ نظر
۵۰۱۲
پ

جزیيات لایحه کاهش ساعت کار زنان

لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل به منظور حمایت از زنان شاغل سرپرست خانوار یا دارای فرزند زیر هفت سال و با هدف تحکیم بنیاد خانواده، در دولت تصویب و از سوی رييس‌جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

خبرگزاری تسنیم: لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل به منظور حمایت از زنان شاغل سرپرست خانوار یا دارای فرزند زیر هفت سال و با هدف تحکیم بنیاد خانواده، در دولت تصویب و از سوی رييس‌جمهور برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه آمده است: به منظور حمایت از زنان شاغل سرپرست خانوار یا دارای فرزند زیر هفت سال یا معلول یا دارای همسر یا فرزند مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و با توجه به تعدد نقش آنها در خانواده (به عنوان همسر و مادر) و به تبع آن وظایف متعدد ناشی از نقش‌های یادشده و نظر به اهمیت و ضرورت برقراری تعادل بین این نقش‌ها وتطبیق شرایط کار با وضعیت خانوادگی و برای ایفای شایسته وظایف مربوط و در راستای کاستن از زحمات و آلام زنان جامعه، «لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل» برای طی تشریفات قانونی تقدیم مجلس می‌شود.

براساس ماده واحده این لایحه ،ساعات کار هفتگی زنان شاغل (اعم از رسمی، پیمانی و قراردادی) سرپرست خانوار یا دارای فرزند زیر هفت سال یا معلول یا دارای همسر یا فرزند مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج در دستگاه‌های اجرایی ماده (۲۲۲) قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران- مصوب ۱۳۸۹- و بخش غیر دولتی (مشمولین قانون کار و تامین اجتماعی) با تایید مراجع ذی‌ربط سی‌وشش ساعت در هفته با دریافت حقوق و مزایای چهل وچهار ساعت تعیین می‌شود. همچنین، کارفرمایان بخش غیردولتی از اعمال تخفیف پلکانی یا تامین بخشی از حق بیمه سهم کارفرما برخوردار می‌شوند.

آیین‌نامه اجرایی این قانون راجع به تعیین مشمولین، نحوه محاسبه ساعات کار یا اعمال تخفیف در حق بیمه سهم کارفرما و سایر موارد ظرف سه ماه پس از تصویب توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ريیس‌جمهور و وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بحیرا

      تا بیاد اجرا بشه بچه ی من میره دانشگاه.

    • سارا

      اینو تصویب کنن همین چارتا کارم از ما می‌گیرن می‌دن به مردا

    • بدون نام

      با سلام . آقاي رئيس جمهور خيلي ممنون . فقط اي كاش سن فرزند را تا پايان 12 سال در نظر مي گرفتيد . با تشكر

    • ساناز

      با سلام خواهش میکنم سریعتر این لایحه را اجرائی کنید و از شما میخواهم تعطیلی مادران فرزند معلول را حتما" کتبا" به اداره ها ارجاع گردد

    • بدون نام

      با سلام دست شما درد نکند شامل تمامی زنان سرپرست خانوار میشود بسیار متشکر اعم از فرزند کوچک و برزگ

    • dorsa

      ما که چند وقته ازدواج کردیم و بدلیل مشکلات مالی فعلاً قصد بچه دار شدن نداریم چی ؟؟؟ یعنی ما خیالمون راحت که بهمون ظلم نمیشه ؟؟ ساعت 7 از خونه میاییم بیرون و 5 عصر میریم خونه بعد میگن آمار طلاق .... خوب شوهر بنده خدا کار کنه ؟؟

    • بدون نام

      سلام ممنون اگه زودتر تصويب واعمال كنيد

    • سیمین

      متشکرم از این طرح دست رییس جمهور درد نکند

    • سمیه

      با سلام
      آقای رییس جمهور ای کاش قبل از پایان دولت ، این طرح را اجرایی می کردید، چرا تصویب یک طرح و اجرایی شدن آن در دستگاههای اداری باید این همه وقت طول بکشد،من یک ماه است که ساعت شیردهی به فرزندم به پایان رسیده، کلی خوشحال بودیم که یک ساعت زودتر از همیشه به منزل میرسیم به فرزندم بیشتر میرسم، اما نمیدانیم تاکی باید منتظر بمانیم، از طرفی در روزنامه ها کلی از اجرایی شدن این طرح ایراد می گیرند، آخه یکی نیست بگه مگه یک زن بدبخت چقدر توان داره که از صبح کله سحر از خانه خارج شود کار کند با هزار نفر سروکله بزند حرف بشنود، استرس تحمل کند، بعد با آقایان یک ساعت تعطیل شوند، تازه بیاید منزل تا پاسی از شب به امور منزل وفرزندانش رسیدگی کند، این زن بدبخت از زندگی چه می فهمد؟ بعد میگویند چرا آمار طلاق بالا میرود، چرا افسردگی زیاد شده است؟ چرا برای فرزندان وقت نمی گذارند، چرا فرزندان کمبود محبت دارند،چرا همسران طلاق عاطفی میگیرند، چرا خیانت به همسر افزایش یافته؟ اینها همه ریشه در ساعات کاری زیاد خانم ها دارد،ای کاش کلا ساعت کاری خانم ها از ساعت 8 صبح تا 2 بعد از ظهر بود تا آنها به زندگی و فرزندشان هم میرسیدند... آقای رییس جمهور ممنونیم از اینکه به فکر بانوان شاغل بودید اما ای کاش پیگیری کنید این طرح هر چه زودتر اجرایی شود... خسته شدیم از بس هر روز خبرهای ضد ونقیض شنیدیم... ممنون

    • بدون نام

      تا گوساله گاو بشه دل صاحبش آب می شه

    • بدون نام

      البته تمام این مراحل که رد بشه و تصویب بشه برسه به ادارات تازه می افته دست معاون اداری و پشتیبانی از خدا بی خبر اداره ما ( هلال احمر اصفهان) تا بیاد یک سری لایحه بهش اضافه کنه شاید 2 سال بعدش به کارکنان اعلام می شه اونم با یک سری قوانین جدید که خودش بهش اضافه کرده و عملا شما نمی تونی از این قانون استفاده کنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج