۵۶۰۷۳۰
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ورود مایکروسافت به قلمرو جستجوگر گوگل

موتور جستجوگر گوگل پرکاربردترین آن‌ها در این زمینه به شمار می‌آید؛ اما بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده به نظر می‌رسد بینگ در حال تصاحب سهام گوگل در این زمینه است و بخش بزرگی از جستجوهای انجام شده در آمریکا و انگلیس توسط آن انجام می‌شوند.

وب سایت سایبربان: با توجه به جدیدترین گزارش‌های منتشر شده یک‌سوم جستجوهای آمریکا و یک‌چهارم پویش‌های صورت گرفته در انگلیس توسط بینگ انجام می‌شوند.
ورود مایکروسافت به قلمرو جستجوگر گوگل

هم‌اکنون موتورهای جستجوگر بسیاری مانند بینگ مایکروسافت و پویشگر گوگل وجود دارند که هرکدام طرفداران و مخالفان خود را دارند. موتور جستجوگر گوگل پرکاربردترین آن‌ها در این زمینه به شمار می‌آید؛ اما بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده به نظر می‌رسد بینگ در حال تصاحب سهام گوگل در این زمینه است و بخش بزرگی از جستجوهای انجام شده در آمریکا و انگلیس توسط آن انجام می‌شوند.

شرکت آمریکایی کام‌اسکور1 (comScore)، در ماه مارس سال 2017 گزارشی را برای میزان جستجوهای انجام شده از طریق رایانه‌ها آماده و به تازگی آن را منتشر کرد. بر اساس نتایج تحقیقات یاد شده بینگ به ترتیب حداقل 33 و نزدیک به 26 درصد از سهام جستجوگرهای آمریکا و انگلیس را کسب کرده است؛ به عبارت دیگر به صورت ماهانه 5 میلیارد از جستجوهای انجام شده در آمریکا و کمتر از 980 میلیون آن در انگلیس توسط خدمات مایکروسافت صورت می‌گیرد.

البته لازم به ذکر است که بینگ در آمریکا و انگلیس از محبوبیت بسیار بیشتر نسبت به دیگر نقاط دنیا برخوردار است و در واقع تنها ۹ درصد از سهام بازار جهانی جستجوگرها را به خود اختصاص می‌دهد.
این آمار نیز در مجموع موتورهای جستجوگر مایکروسافت، پویشگرهای یاهو و «اِی.اُ.ال۲» (AOL) به دست آمده است؛ زیرا پویشگرهای این دو شرکت بر پایه‌ی موتور مایکروسافت کار می‌کنند. همچنین سهام این بستر در منطقه‌ی آسیا-اقیانوسیه تنها ۳ درصد ارزش دارد. به علاوه سهام بینگ در فرانسه، کانادا و تایوان به ترتیب ۱۹، ۱۷ و ۲۵ درصد است. از طرفی بر پایه‌ی آمارهای ارائه شده درآمد سالانه مایکروسافت از بینگ ۵ میلیارد دلار است.
ورود مایکروسافت به قلمرو جستجوگر گوگل

تحلیلگران یکی از اصلی‌ترین دلایل رشد بینگ را گسترش یافتن محبوبیت ویندوز ۱۰ می‌دانند؛ زیرا کورتانا، تمام جستجوهای خود را از طریق بینگ انجام می‌دهد. این سیستم‌عامل از زمان عرضه رشد پایداری داشته و روزبه‌روز کاربران بیشتری از دستیار صوتی مایکروسافت استفاده می‌کنند. از طرفی اتحادیه اروپا به تازگی گوگل را متهم به دست‌کاری نتایج جستجوها در اروپا کرده و علاوه بر جریمه‌ی ۲.۷ میلیارد دلاری، فرصتی ۹۰ روزه را برای پایان دادن به دخالت آن‌ها تعیین کرده است و این موضوع باعث شد تا محبوبیت گوگل در این قاره کاهش پیدا کند.

هم‌اکنون اخبار و گزارش‌های بسیاری در زمینه‌ی نقض حریم خصوصی، جاسوسی‌ها و دخالت‌های گوگل در سراسر جهان وجود دارند و همین موضوع در برهه‌های زمانی مختلف باعث کاهش محبوبیت آن و افزایش سهام بینگ می‌شود.

به علاوه مایکروسافت از مدتی قبل برای افزایش تعداد کاربران بینگ اعلام کرد مردم انگلیس و آمریکا در صورتی که از آن استفاده کنند، پاداش دریافت خواهند کرد. این پاداش به صورت امتیازهایی به حساب کاربری آن‌ها منتقل خواهد شد و به آن‌ها اجازه می‌دهد در زمان دریافت خدمات از این شرکت تخفیف دریافت کنند.
ورود مایکروسافت به قلمرو جستجوگر گوگل
________________________________________
  1. یک شرکت اینترنتی بازاریابی، تجزیه و تحلیل و یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ناشران و آژانس‌های تبلیغاتی است.
  2. اِی‌اواِل که بیشتر با نام «آمریکا آنلاین» شهرت دارد. یک شرکت آمریکایی سرویس‌دهنده‌ی اینترنتی و رسانه‌ای است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج