۵۶۰۷۴۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

طراحی دوربین های عکاسی از روی مغز زنبور

رفتارهای زنبور های عسل در تشخیص هدف موضوع مطالعات زیادی بوده است. اخیرا در مطالعه ای، دانشمندان دریافته اند که مدل سازی عملکرد مغز زنبورها در تصویر سازی می تواند به دانشمندان در خلق تکنولوژی جدیدی برای ثبت تصاویر رنگی با کیفیت کمک کند.

وب سایت کلیک: رفتارهای زنبور های عسل در تشخیص هدف موضوع مطالعات زیادی بوده است. اخیرا در مطالعه ای، دانشمندان دریافته اند که مدل سازی عملکرد مغز زنبورها در تصویر سازی می تواند به دانشمندان در خلق تکنولوژی جدیدی برای ثبت تصاویر رنگی با کیفیت کمک کند.
طراحی دوربین های عکاسی از روی مغز زنبور

گروهی از محقان در مقاله ای به توصیف چگونگی درک زنبور های عسل از رنگ ها پرداخته اند. این مقاله که پاسخ گوی بسیاری از سوالاتی است که پیش از این در زمینه نحوه عملکرد سیستم بینایی و درک رنگ ها در زنبور های عسل مطرح شده است، می تواند به عنوان مرجعی مهم برای طراحی و ساخت دوربین های عکاسی نسل آینده برای ثبت رنگ های واقعی محسوب شود.

در گذشته، دانشمندان همواره به دنبال یافتن پاسخی برای چگونگی تشخیص رنگ گل ها قبلا مشاهده شده در شرایط نوری متفاوت در زنبور های عسل بوده اند. اولین پاسخ قابل قبول در جواب این پرسش وجود قابلیت سازگاری کروماتیک در سیستم بینایی زنبور های عسل مطرح شده است. در این نوع سازگاری به عنوان مثال حتی اگر نور سبزی به شی‌ء قرمز رنگی تابیده شود، باز هم رنگ قرمز شی‌ء قابل تشخیص خواهد بود. اما در طراحی دوربین ها به منظور ثبت رنگ واقعی در شرایط نوری مختلف، از یک تئوری ریاضی به نام تبدیل فون کریس استفاده می شود. نکته مهم ای است که در دوربین هایی که از حسگر های با کیفیتی برای ثبت رنگ استفاده نمی کنند، رنگ واقعی شی‌ء ثبت نمی شود و بر عکس اگر در دوربین حسگر های با کیفیت به همراه قابلیت های تنظیم نور سفید تعبیه شود، رنگ ها همان طور که با چشم غیر مسلح دیده می شوند، در تصویر ثبت می شوند.

اما نتایج مطالعه اخیر نشان داده است که سیستم بینایی زنبور ها عملکردی کاملاً متفاوت در پردازش رنگ ها با آنچه که گفته شد دارد. در چشم زنبور ها دو بخش اساسی وجود دارد که کار هر کدام مشاهده مستقیم گل های مورد هدف زنبور ها است. در بالای سر زنبور ها، ۳ زائده کوچک وجود دارد که هر کدام دارای دو گیرنده نور محیطی است. بر اساس گفته های جیر گارسیا، دریافت رنگ توسط این گیرنده ها به مغز زنبور امکان حذف نورهایی که باعث به اشتباه افتادن زنبور در تشخیص رنگ واقعی می شود، را می دهد. از طرفی برای اینکه در تشخیص رنگ واقعی اشتباهی رخ ندهد، نور دریافت شده توسط این گیرنده ها با آنچه که زنبور توسط چشم ها خود می بیند ترکیب می شود و به این صورت رنگ واقعی گل یا گیاه و هر آنچه که در محیط پیرامون زنبور است تشخیص داده می شود.

در بررسی های صورت گرفته بر روی سیستم عصبی مغز زنبورها مشخص شده است که بر خلاف آنچه دانشمندان تاکنون تصور می کرده اند، در مغز زنبورها ناحیه ای برای پردازش رنگ وجود دارد. به عقیده یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی، یافته ها در زمینه نحوه عملکرد سیستم بینایی زنبور ها در تشخیص رنگ می تواند به عنوان راهنمایی برای طراحی روش جدید در ثبت تصاویر توسط دوربین های عکاسی آینده در نظر گرفته شود. به نظر می رسد از این یافته ها می توان در سیستم های پردازش تصویر در هواپیماهای بدون سرنشین، ربات ها و از این دست برای ثبت رنگ های واقعی استفاده شود. در حال حاضر سیستم بینایی در هواپیماهای بدون سرنشین برای پیدا کردن هدف، نمونه مدل سازی شده سیستم بینایی زنبور ها است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج