جاباما
۵۶۰۸۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

توصیه های توکلی برای داوطلبان کنکور سراسری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه آزمون عمومی واختصاصی داوطلبان گروه های آموزشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح و داوطلبان گروه آموزشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه ۱۶ تیر ماه ۹۶ برگزار می شود، توصیه هایی را برای هر چه بهتر آزمون دادن داوطلبان ارایه کرد.

خبرگزاری ایرنا: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با بیان اینکه آزمون عمومی واختصاصی داوطلبان گروه های آموزشی ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح و داوطلبان گروه آموزشی هنر در بعدازظهر پنج شنبه ۱۶ تیر ماه ۹۶ برگزار می شود، توصیه هایی را برای هر چه بهتر آزمون دادن داوطلبان ارایه کرد.

حسین توکلی اظهار داشت: براساس برنامه زمانی اعلام شده آزمون عمومی واختصاصی گروه آزمایشی گروه تجربی در صبح و آزمون عمومی و اختصاص زبان های خارجی در بعد از ظهر روز جمعه 16 تیرماه 96 در 372 شهرستان وبخش کشور و 478 حوزه امتحانی برگزار خواهد شد.
وی گفت: در حوزه های امتحانی برای آزمون های صبح راس ساعت 7 صبح و برای آزمون های بعد از ظهر راس ساعت 30/14 ( دو و نیم بعد از ظهر ) بسته خواهد شد؛ لذا از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه امتحانی به حوزه امتحانی ممانعت بعمل خواهد آمد.
وی افزود: هر داوطلب برای حضور در جلسه آباید پرینت کارت شرکت در آزمون و اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار به همراه داشته باشد.
توکلی ادامه داد: شروع فرآیند برگزاری آزمون ، صبح ها راس ساعت 30/7 دقیقه ( هفت و سی دقیقه ) و بعد از ظهر ها راس ساعت 15( 3 بعد از ظهر ) آغاز می شود.
وی خاطرنشان کرد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شنسنامه عکس دار باید چند مداد سیاه نرم پررنگ ، مداد تراش ، مدادپاک کن و یک سنجاق و یا سوزن به همراه داشته باشند.
وی اظهار داشت: داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی ، ساک دستی ، کتاب ، جزوه هرگونه یادداشت ماشین حساب تلفن همراه پیجر ، بی سیم ، تبلت ، قلم نوری ، ساعت هوشمند ، دستبند و یا انگشتر هوشمند و غیره به جلسه آزمون اکیدا خودداری کنند.
توکلی خاطرنشان کرد: بدیهی است در صورتی که داوطلبی عمدا و یا سهوا هریک از این وسایل را با خود به جلسه آزمون ببرد؛ آن فرد به عنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری که بخشی از آن در اطلاعیه توزیع کارت درج گردیده ، با وی رفتار خواهد شد.
وی یادآور شد: ضمنا از آنجا که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه های امتحانی پیش بینی نمی شود ، لذا به تمامی داوطلبان اکیدا توصیه می شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را به همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند در غیر این صورت مسوولیت حفظ و نگهداری آن به عمده حوزه امتحانی مربوط نخواهد بود.
وی گفت: در جلسه آزمون عمومی و اختصاصی به هریک از داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، علوم تجربی ، علوم انسانی ، هنر و زبان های خارجی یک پاسخنامه داده خواهد شد.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش اظهار کرد: در مستطیل بالای پاسخنامه شماره داوطلب ، نام خانوادگی و نام و گروه آزمایشی درج شده است؛ پاسخنامه به همراه دفترچه آزمون عمومی ( دفترچه شماره 1 آزمون ) که دریک بسته نایلونی قراردارد به داوطلب مربوط داده می شود.
وی گفت: در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقا نباید چیزی نوشت با علامتی گذاشت و به غیر از محل های مشخص شده در روی پاسخ نامه از نوشتن ویا علامتگذاری در سایر محل ها خودداری شود در غیر این صورت فرد بعنوان متخلف تلقی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسر مصوب مجلس شورای اسلامی ( بخشی از قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسر در اطلاعیه توزیع کارت شرکت در آزمون سراسری سال 1396 که از روز یک شنبه 4 تیرماه امسال بر روی سایت سازمان قرار گرفته و در نشریه پیک سنجش روز دوشنبه پنجم تیرماه منتشر و مجددا نیز در روز دوشنبه 12 تیرماه منتشر شده با وی رفتار خواهد شد.
وی ادامه داد: داوطلب به محض دریافت پاسخنامه می بایست شماره آن را با شماره صندلی وشماره کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و درصورت مشاهده تفاوت ، بی درنگ موضوع را به نزدیک ترین مراقب جلسه اطلاع داده و موضوع را پیگیری تا اختلاف برطرف شود.
توکلی افزود: پس از اطمینان از اینکه پاسخ نامه متعلق به داوطلب است؛ لازم بوده براساس دستوری که از بلندگو پخش می شود نسبت به تکمیل مندرجات جدول ذیل پاسخنامه شامل نام خانوادگی و نام و غیره بامداد سیاه نرم وپررنگ اقدام و آن را امضاء نماید.
وی ادامه داد: داوطلب باید محل مخصوص جوابی که در پاسخنامه برای هرسوال در نظر می گیرد به وسیله مداد سیاه نرم پررنگ ( نه خودکار و نه مداد کپی و ...) پرکند؛ برای آگاهی از طرز پرکردن محل مخصوص هر جواب به نمونه پاسخنامه مندرج در راهنمای شرکت در آزمون توجه شود.
وی گفت: چون پاسخ نامه به وسیله ماشین علامت خوان تصحیح می شود؛ از کثیف کردن، تا کردن و یا گذاشتن هرگونه علامت و اثری بر روی آن خودداری شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش ادامه داد: جواب ها باید فقط در پاسخنامه با پرکردن محل مخصوص آنها و به وسیله مداد مشکی نرم پررنگ مشخص می شود.
وی تصریح کرد: پرکردن محل پاسخ ها باید پررنگ ویکنواخت باشد؛ پاسخ هایی که به هرنحو دیگر در پاسخ نامه ( مثلا به جای پرکردن محل مخصوص ، علامت ضربدر گذاشته و یا بطور یکنواخت پررنگ نشود) یا در دفترچه آزمون علامت گذاری یا نوشته شود قابل تصحیح و نمره گذاری با ماشین نیست و به همین علت به هیچ وجه به حساب نمی آید.

توکلی خاطرنشان کرد: در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح 3 نمره مثبت (سه نمره مثبت ) وبرای هر پاسخ غلط ، به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی یا تصادفی 1 نمره منفی ( یک نمره منفی ) منظور خواهد شد بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی دانند به آن سوال جواب ندهند زیرا به سوال های بدون جواب نمره منفی با مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش ازیک پاسخ داده شود همه پاسخها ، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی ( 1 نمره منفی ) تعلق خواهد گرفت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج