۵۶۰۹۶۳
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

تکذیب عدم پذیرش ۳۰۰۰ کودک کار و خیابانی توسط بهزیستی

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران عدم پذیرش ۳۰۰۰ کودک خیابانی توسط بهزیستی را کذب دانست و از حمایت ۲۴۰۰ کودک کار و خیابان خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران عدم پذیرش ۳۰۰۰ کودک خیابانی توسط بهزیستی را کذب دانست و از حمایت ۲۴۰۰ کودک کار و خیابان خبر داد.

احمد خاکی با اشاره به این موضوع که ساماندهی کودکان کار و خیابان یک فعالیت کاملاً بین سازمانی است، گفت: ساماندهی این کودکان تنها با مشارکت و تعامل دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری امکان پذیر است که طبق آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب ۴ مرداد ۱۳۸۴ شهرداری‌ها موظف‌اند تا مکان‌هایی برای ساماندهی کودکان مذکور تهیه و در اختیار سازمان های همکار چون بهزیستی قرار دهند.

وی ادامه داد: علاوه بر تخصیص و تجهیز فضای فیزیکی مناسب برای اجرای مراحل ساماندهی کودکان خیابانی به استناد مادّه ۶ قانون شهرداریها، تأمین امکانات مورد نیاز ساماندهی یا اجرای تصمیمات کارگروه اجتماعی استان نیز به عهده شهرداری است.

خاکی با بیان اینکه سرای محله‌های شهرداری بصورت خودگردان اداره می شوند و برای اختصاص فضا تقاضای وجه دارند، گفت: سرای محله ها از تدارک مکان برای ارایه مداخلات و امکانات تفریحی - آموزشی برای کودکان کار امتناع می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در خصوص فعالیت‌های بهزیستی در حوزه کودکان کار و خیابان ادامه داد: بهزیستی اقدامات خود را در قالب خدماتی نظیر تأمین مداخله‌گران لازم اعم از روانشناس، پزشک، مددکار، مشاور حقوقی، برنامه‌های آموزشی، خدمات سیّار و مهم‌تر از همه خط بحران ارایه داده و امید است شهرداری نیز با انجام تعهدات سازمانی خود مبنی بر تدارک مکان و تجهیزات و امکانات لازم بتواند چرخ ارایه مداخلات برای این دسته از کودکان را تکمیل کند.

خاکی در ادامه تشریح کرد: بخش عمده‌ای از کودکان خیابانی و کودکان کار در بازیافت زباله مشغول کارند که تحت نظارت پیمانکاران شهرداری‌اند و این بدین معناست که شهرداری از یک طرف داعیه ساماندهی کودکان کار را دارد و از طرف دیگر با تدارک امکان زباله گردی و بازیافت در ترویج کار این کودکان مشارکت می‌کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی استان تهران با اعتقاد به اصل انگ زدایی و پرهیز از برچسب‌زنی به کودکان کار و خیابان، اعتقادی به تفکیک کودکان کار و خیابان از کودکان دیگر ندارد، تاکید کرد: بهزیستی به دنبال آن است تا کودکان کار و خیابان را وارد جریان اصلی جامعه کند تا آنها بتوانند در کنار سایر کودکان از خدمات لازم منتفع شوند.

وی ادامه داد: بارها در جلسات مشترک و کارشناسی تأکید شده که شهرداری به جای ایجاد مراکز پرتو (مراکز کودکان کار و خیابان) که یک فضای مستقل و اختصاصی برای این کودکان است، آنان را با حمایت سازمان‌های غیردولتی مرتبط وارد بدنه جامعه نماید و از اصل ادغام که مورد توجه سیاست‌گذاران این حیطه است استفاده کند.

خاکی از آمادگی بهزیستی برای ارایه خدمات برازنده به کودکان کار و خیابان گفت و افزود: در حال حاضر نزدیک به 2400 کودک خیابانی تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند که توسط سازمانهای غیردولتی ساماندهی می‌شوند، امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز با پذیرش وظیفة قانونی خویش ما را در این امر مهم یاری کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج