جاباما
۵۶۰۹۸۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

صدور بیانیه مشترک ۴ کشور عربی علیه قطر

وزرای خارجه کشورهای تحریم کننده قطر شامل مصر، عربستان، بحرین و امارات با صدور بیانیه ای نسبت به پاسخ دوحه به درخواستهای آنها ابراز تاسف کردند.

خبرگزاری مهر: به نقل از شبکه المیادین، سامح شکری وزیر خارجه مصر بیانیه مشترک ۴ کشور عربی تحریم کننده قطر در پایان نشست آنها در قاهره را قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: همگان باید به مبارزه با تروریسم در تمام اشکال آن پایبند باشند.سخنرانی های تحریک کننده و تشویق به خشونت باید متوقف شده و همگان به توافق ریاض پایبند باشند. باید حمایت از گروه هایی که قوانین را زیر پا می گذارند متوقف شود.حمایت از تروریسم و مداخله در امور کشورهای درخواستی نیست که آن را به تاخیر بیاندازند. دیگر نمی توان به کشور قطر اجازه داد به نقش ویرانگر خود ادامه دهد.

در این بیانیه از امیر کویت برای تلاشهایش باهدف حل بحران قطر قدردانی شده و نسبت به پاسخ دوحه به درخواستهای کشورهای مذکور ابراز تاسف شده است.این پاسخ بیانگر این است که دوحه متوجه شرایط حساس موجود نیست. ما این را منفی می دانیم و معتقدیم که بیانگر عقب نشینی قطر از سیاستهایش نیست.

در این بیانیه تاکید شده است: وزرای خارجه با دنبال کردن این پرونده و برگزاری نشست آتی در منامه توافق کردند.

سامح شکری عنوان داشت: مصر در مبارزه با گروه های تروریستی و حامیان آنها کوتاهی نخواهد کرد. ما به رایزنی برای حفظ امنیت ملی ادامه خواهیم داد. خواسته های کشورهای مبارزه کننده با تروریسم هدفش خشکاندن منابع افراط گرایی است. مواضع چهار کشور بر اساس توافقات بین المللی است.

سامح شکری هم چنین در ادامه صحبتهایش گفت: ما بعد از پاسخ منفی قطر این بحران را از تمام جوانب بررسی کردیم.

عبدالله بن زاید آل نهیان وزیر خارجه امارات نیز عنوان داشت: ما باید منطقه را از هر آنچه که باعث ایجاد آشوب و از بین بردن فرصتها می شود عاری کنیم.ما تمام امکانات برای حمایت از ملت هایمان و مبارزه با تروریسم را داریم.

عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان نیز گفت: ما اقداماتی را در قبال قطر انجام دادیم و این مساله برای ما دردآور است.این اقدامات تا زمانیکه قطر سیاستهای خود را اصلاح کند ادامه پیدا می کند.

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین نیز عنوان داشت: ما به نقش خود در خصوص مبارزه با تروریسم و حمایت از کشورمان ادامه می دهیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کوروش

      جالب اینکه همه اینا به زور حاکم کشورشون شدن که مردمشونم اونا رو قبول ندارن حالا واس دیگران نسخه میپیچد...خندوانه ااینا رو دعوت کنه کلی میخندیم..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج