جاباما
۵۶۰۹۹۳
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

خبری بد برای روستایی ها

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: تنها کشوری که از نظر مالیات بر دخانیات عقب تر از ما است، افغانستان است. همچنین میزان مصرف مواد دخانی مثل سیگار و قلیان در میان روستائیان نسبت به شهرنشینان بیشتر است.

خبرگزاری تسنیم: خسرو صادق نیت یکی از نقاط موفقیت آمیز در امر کنترل مصرف سیگار را کاهش میزان مصرف از ۱۱ درصد به ۱۰ درصد از سال ۹۰ به ۹۵ بیان کرد و افزود: این کاهش نشان از موثر بودن فعالیت های در زمینه کاهش مصرف سیگار از سوی انجمن‌ها، سازمان‌های مربوطه، سیستم قضایی و انتظامی و فرهنگ مردم است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با تاکید بر این که آمار مصرف قلیان در بین نوجوانان بیشتر است، افزود: میزان مصرف قلیان در بین دختران و زنان نسبت به مردان بیشتر شده است که همین مسئله نگرانی را دو چندان می کند.

به گفته رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین میزان مصرف مواد دخانی مثل سیگار و قلیان در میان روستائیان نسبت به شهرنشینان بیشتر است.

صادق نیت مهمترین اقدامات در حوزه کنترل مصرف دخانیات را راه اندازی مراکز مشاوره ترک دخانیات در سطح شبکه بیان کرد و افزود: منع مصرف سیگار و قلیان در اماکن عمومی از جمله اقدامات دیگر در این حوزه بوده است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت افزود: در ۳۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور شاهد کنترل مصرف سیگار و قلیان در اماکن عمومی هستیم و همکاری قوه قضاییه، نیروی انتظامی و دادگستری در کنترل مصرف قلیان بسیار موثر بوده است.

دکتر صادق نیت با اشاره به مصرف تبناکوهای درجه سوم و تنباکوهای معطر، گفت: بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد تنباکوهای معطر دارای مواد شیمیایی صنعتی هستند و در آنها حلال های آروماتیک و بنزن وجود دارد.

وی با اشاره به وجود قارچ در تنباکوهای معطر، افزود: بنزن موجود در این تنباکوها در یک دوره ۳ تا ۱۰ سال باعث سرطان می‌شود و سرب موجود در این تنباکوها ۵۰ برابر بیشتر از حد استاندارد است.

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت همچنین بر لزوم ممانعت از تبلیغ سیگار در فیلم و سریال‌ها، افزود: یکی از مشکلات ما در حوزه کنترل مصرف دخانیات مالیات بر دخانیات است که بر خرده فروشی دخانیات باید ۷۰ تا ۸۰ درصد مالیات بسته شود اما میزان مالیات در کشور ما کمتر از این میزان است.

صادق نیت در همایش روز جهانی بدون دخانیات خاطرنشان کرد: تنها کشوری که از نظر مالیات بر دخانیات عقب تر از ما است کشور افغانستان است و امیدواریم از میزان عقب ماندگی خود در این حوزه را کاهش دهیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا نه که در بقیه موارد بالاتریم

    • بدون نام

      هر چی میخوریم که ناسالمه ،الودگی هوا و استرس هم که هست فشار اقتصادی بدتر یهو با بمب اتم همه رو قتل عام کنن خیالشون راحت بشه هر روز خبر از سرطانی بودن یه.چیز میدن آخه چرا تولید میکنن چرا با جون مردم بازی میکنن

    • بدون نام

      همین گفتی خبر بد گفتم یکی مرده آروم تر باو

    • بدون نام

      اگرحکومت میخوادایمن باشه نگاه ویژه به روستا بایدداشته باشن

    • احسان

      ببا بزار مردم سیگارشونو بکشن..با ای وضعیت زندگی چکنن اخرش

    • علی

      مسایل بهداشتی وسلامتی در بعضی از روستا ها حقیقتا باسیگار قابل مقایسه نیست چراکه هنوز فاضلاب شهری بعنوان تنها منبع آبی جهت استفاده ومصارف روزانه مردم بوده وهیچ دادرسی نمی باشد

    • بدون نام

      رئیس محترم مرکزسلامت محیط وکار وزارت بهداشت،باتشکر از عنایات حضرتعالی ، خواهشمند است به داداهالی روستای بارزیل ازتوابع مشکین شهر اردبیل که همواره دراین برهه از زمان علی رغم پیشرفت های علمی وارتقاء فرهنگ جامعه وگذشت قریب به چهل سال ازپیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی از فاضلاب شهری جهت مصارف روزانه وزراعی خود استفاده می کنند،برسند وجان 700نفر ازاهالی راازهرگونه بیماری ومرگ زودهنگام نجات دهیدو...

    • خدا

      تا مدیران خوبی مثل شماها داریم غم ندارم،انشاله بزودی توی دنیا آخر میشیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج