۵۶۱۰۶۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

محاکمه همدستان زنجانی به اتهام افساد فی‌ الارض

«مهدی شمس‌زاده» و «حمید فلاح هروی» شنبه ۱۷ تیرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه می‌شوند.

روزنامه ایران: «مهدی شمس‌زاده» و «حمید فلاح هروی» شنبه ۱۷ تیرماه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی محمد مقیسه محاکمه می‌شوند.
نامبردگان متهمان ردیف دوم و سوم پرونده فساد بزرگ نفتی هستند که بابک زنجانی متهم ردیف اول آن است، اگرچه هر سه نفر پیش از این حکم اعدام گرفته بودند، اما دیوان عالی کشور حکم اعدام همدستان زنجانی را نقض کرد و حالا روز شنبه دوباره اتهامات آنها (افساد فی الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی) در دادگاه رسیدگی می‌شود. اگرچه علنی یا غیرعلنی بودن دادگاه به تشخیص قاضی است اما تا زمان تنظیم این گزارش خبری درباره تصمیمی در این باره منتشر نشده است.
شنیده‌های خبرنگار «ایران»حاکی است که بابک زنجانی هم به عنوان مطلع در دادگاه حضور خواهد یافت. در کیفرخواست صادره دادستانی، اتهامات مهدی شمس‌زاده (متهم ردیف دوم) «فساد فی الارض و اخلال در نظام اقتصادی کشور، مشارکت عالمانه و عامدانه در جعل، کلاهبرداری و پولشویی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو، مشارکت در پولشویی به مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار یورو و مشارکت در کلاهبرداری از یک شرکت به مبلغ ۷ میلیون یورو» آمده است. همچنین حمید فلاح هروی (متهم ردیف سوم) به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی، مشارکت در کلاهبرداری از شرکت نفت، مشارکت در کلاهبرداری از تأمین اجتماعی و مشارکت در پولشویی محاکمه می‌شود.
در کیفرخواست صادره دادستانی تهران اعلام شده که حمید فلاح هروی، عضو هیأت مدیره بانک «اف‌آی‌بی» بوده، بانکی که ظاهراً در مالزی واقع بوده ولی بابک زنجانی همه کارهایش را از تهران انجام می‌داده است. این بانک نقش کلیدی در کلاهبرداری‌های بابک زنجانی ایفا کرده است. حمید فلاح هروی در گرجستان هم نماینده اصلی بابک زنجانی برای انجام امور بانکی بوده است. غلامرضا مهدوی یکی از وکلای شرکت نفت درخصوص محاکمه مجدد همدستان بابک زنجانی گفت: براساس ابلاغیه دادگاه انقلاب روز شنبه برای احقاق حق بیت‌المال و رسیدگی به پرونده دو متهم نفتی که به نوعی همدست و شریک کاری بابک زنجانی محسوب می‌شوند، همراه همکارانم در این جلسه حضور خواهیم یافت.
وی افزود: متهمان به اتهام افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری از شرکت نفت، محاکمه می‌شوند. البته این دو متهم در دادگاه قبلی (شعبه ۱۵) همراه بابک زنجانی به مجازات اعدام و رد مال محکوم شدند که حکم بابک زنجانی تأیید، اما احکام دو متهم دیگر از سوی دیوان عالی کشور نقض و به شعبه هم‌عرض (شعبه ۲۸) ارجاع شد. مهدوی درخصوص ادعای تفاهمنامه جدید شرکای بابک زنجانی برای پرداخت بدهی خود به شرکت نفت هم گفت: از این حرف‌ها بسیار شنیده‌ایم، همه اینها وعده‌های واهی است و واقعیت ندارد. بر اساس رأی دادگاه، بدهی بابک زنجانی یک‌میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو است که حدود هشت هزار میلیارد تومان می‌شود و از این مبلغ دو هزار میلیارد تومان از اموال داخلی شناسایی و در اختیار شرکت نفت قرار گرفته، اما نکته مهم اینجاست که بدهی نامبرده با احتساب ضرر و زیان تأخیر در تأدیه، حدود سه میلیارد یورو می‌شود.
علی اصغر هندی، مسئول کمیته مطالبات وزارت نفت نیز درخصوص بدهی میلیاردر نفتی به «ایران» گفت: شرکت نفت به استناد اظهارات وکیل محترم بابک زنجانی منتظر آمدن شرکای خارجی بابک زنجانی است، اما تاکنون خبری از آنها نشده است. انتظار شرکت این است که اموال و پول‌ها به بیت‌المال بازگردانده شود و ما هم تلاش می‌کنیم که این کار هرچه زودترانجام بگیرد. مشاور وزیر در ادامه گفت : دو متهم دیگر که محاکمه آنها روز شنبه برگزار می‌شود، در کارهای متهم اصلی دخیل بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج