۵۶۱۴۰
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

سریع ترین هلیکوپتر جهان رکورد را شکست

یوروکوپتر X۳ با تغییرات در روتور و دست‎یابی به سرعت ۲۵۵ گره در پرواز افقی و ۲۶۳ گره هوایی در پرواز عمودی موفق شده رکوردهای پیشین را که متعلق به سیکورسکی X۲ بودند، بشکند.

خبرآنلاین: یوروکوپتر X۳ با تغییرات در روتور و دست‎یابی به سرعت ۲۵۵ گره در پرواز افقی و ۲۶۳ گره هوایی در پرواز عمودی موفق شده رکوردهای پیشین را که متعلق به سیکورسکی X۲ بودند، بشکند.

یوروکوپتر موفق شده دو رکورد تازه در سرعت را به کمک بال‌گرد هیبریدی X۳ به ثبت برساند. بالگرد X۳ ساخت این شرکت در پروازی افقی در هفتم ژوئن/هفدهم خردادماه در جنوب فرانسه سرعت ۲۵۵ گره هوایی معادل ۴۷۲ کیلومتربرساعت (۱۳۱.۱ متر بر ثانیه) را به ثبت رسانده و چند روز پیش از آن در پرواز عمودی سرعت ۲۶۳ گره هوایی معادل ۴۸۷ کیلومتربرساعت (۱۳۵.۳ متر بر ثانیه) را به جا گذاشته است. در حقیقت یوروکوپتر با به پرواز درآوردن بالگرد X۳ موفق شده رکورد پیشین سرعت افقی را که به سیکورسکی X۲ تعلق داشت و معادل ۲۵۰ گره هوایی (۴۶۳ کیلومتربرساعت) بود از این بالگرد پس بگیرد. X۳ رکورد تازه‌ای در پرواز عمودی نیز به جا گذاشته که یک گره هوایی بیشتر از X۲ است.

دومینیک فورنیر، مهندس پرواز شرکت یوروکوپتر که در حین پرواز X۳ سرنشین آن بوده در کنفرانس مطبوعاتی این شرکت راز موفقیت این بالگرد و بهبود بهره‌وری آن‌را این‌طور توضیح می‌دهد: «این پروازها به ما اجازه دادند رفتار روتورهای مرکزی را در سرعت‌های بالا بررسی کنیم و در نتیجه آن بتوانیم با صیقلی کردن بیشتر توپی روتور و بهبود شکل آیرودینامیک آن مقاومت هوا را به حداقل رسانده و حداکثر استفاده را از نیرو ببریم. ما می‌توانیم به کمک این شیوه مقاومت هوا را در طیف گسترده‌ای از محصولات یوروکوپتر کاهش دهیم».

سریع ترین هلیکوپتر جهان رکورد را شکست

مشخصات فنی که توسط یوروکوپتر برای این بالگرد معرفی شده آشنا به‌نظر می‌رسد. دو موتور سازگار شده Turbomeca RTM۳۲۲ ساخت رویلزرویس برای به گردش درآوردن روتور مرکزی آن با ۵ تیغه به کار گرفته شده و استفاده از دو ملخ دیگر که روی بال‌های ثابت سوار شده‌اند، X۳ را از نمونه EC۱۵۵ که مبتنی بر آن طراحی شده، متمایز کرده است. از سوی دیگر می‌توان این بالگرد را کم‌وبیش شبیه به نمونه X۳ دانست که بهار ۲۰۱۱/۱۳۹۰ توانست با سرعت ۲۳۲ گره هوایی (۴۳۰ کیلومتربرساعت) پرواز کند.

یوروکوپتر تلاش می‌کند تا حد ممکن از توان مفید این بالگرد استفاده کند و همان‌طور که مطبوعات حدس می‌زنند آن را به بهترین گزینه برای عملیات جستجو و نجات، تجسس، گشت‌زنی، نقل‌وانتقال مسافران و استفاده نظامی تبدیل کند.

با این حال زمانی که از رکوردهای تازه سرعت حرف می‌زنیم باید نیم‌نگاهی به سیکورسکی و بالگرد تازه S۹۷-Raider نیز داشته باشیم که مطمئنا سریع‌تر از X۲ است؛ اما هنوز پروازهای آزمایشی خود را آغاز نکرده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شاهین دژ

      من یکی لازم دارم لطفا آدرس دقیقشو بدین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج