جاباما
۵۶۱۴۳۸
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

دریادار فدوی:

اعلام عجز ناوهای آمریکا برابر قایق های ایرانی

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با ورود مستقیم به جنگ، به اهداف خود می‌رسند اما ظرف سه ماه اعلام کردند نمی توانند از خود در برابر قایق‌های تندرو ایران دفاع کنند.

خبرگزاری مهر: به نقل از دریادار پاسدار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه در یادواره سرداران و ۵۶۲ شهید اطلاعات قرار گاه ثامن الائمه (ع) نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: از همان روزهای نخست انقلاب بچه‌های اطلاعات عملیات وضعیت خاصی پیدا کردند، جمع‌های کوچکی بود، در شرایط سخت، این جمع‌ها همیشه همراه هم بودند و در طول این مدت تعداد زیادی از آن‌ها به شهادت رسیدند. خاطره این شهیدان در ذهن‌ها وجود داشت و همین مسئله سبب می‌شد، شرایط خاصی در این جمع حاکم باشد.

وی با بیان اینکه امروز در اوج انقلاب اسلامی قرارگرفته‌ایم، افزود: سه مرحله را پشت سر گذاشتیم تا به این مرحله رسیدیم، مرحله اول این بود که ما در خانه خود با دشمن می‌جنگیدیم، موضع دفاعی ما در آن زمان صد درصد بود.

دریادارفدوی ادامه داد: انقلاب اسلامی زمانی آغاز شد که تهاجم همه جانبه‌ای به کشور ما صورت گرفت. درحالی‌که نوک پیکان بعثی‌ها قرار داشتند در حمایت از بعثی ها همه دنیا بود که می‌توانستند علیه ما باشند، و آمریکا هدایت کامل آن‌ها را به عهده داشت.

وی بابیان اینکه بااین‌حال بسیار سریع این مرحله را پشت سر گذاشتیم، افزود: ملت ایران ،شهدا و رزمندگان ما نگذاشتند جنگ در خانه زیاد طول بکشد، این ملت با ایثار و فداکاری علاوه بر اینکه نگذاشتند دفاع در خانه خود موجب ذلت شود، آن را مورد افتخار کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه انقلاب اسلامی از سه مرحله عبور کرده تا به نقطه کنونی برسد، ادامه داد: ما در ابتدای جنگ مرحله دفاع را پشت سر گذاشتیم، دومین مرحله، بیرون کردن دشمن و کشیدن دفاع به داخل مرزهای دشمن بود و مرحله سوم، مرحله‌ای طولانی است که از عملیات رمضان تا قبل از عملیات والفجر ۸، تقریباً ۴ سال طول کشید.

دریادارفدوی به قدرت‌نمایی رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی عملیات والفجر ۸ انجام شد، آمریکایی‌ها گفتند کسانی که قادر باشند این عملیات را انجام دهند، می‌توانند جنگ را به نفع خود به پایان برسانند، آمریکا نمی‌خواست این جنگ به سود انقلاب اسلامی تمام شود، وقتی کربلای ۵ برگزار شد، غربی‌ها فهمیدند این جنگ می‌تواند غالب و مغلوب داشته باشد.

وی افزود: قطعیت این تحلیل زمانی است که آمریکایی‌ها بدون واسطه و مستقیماً در جنگ دخالت کردندو مبنای اول آنها این بود که دست عراقی‌ها را در جبهه باز کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به انجام عملیات والفجر هشت و پیچیدگی‌های آن اشاره و تصریح کرد: هیچ توانی در دنیا جرأت طراحی و اجرای عملیات والفجر ۸ را ندارد، اگر فرض بر این باشد امروز عملیاتی مثل عملیات والفجر ۸ انجام شود، تمهیدات، مقدمات و کارشناسایی ۸ ماهه توسط نیروهای اطلاعات و عملیاتی به‌قدری دقیق بود که این عملیات امروز نیز با همان کیفیت انجام می‌شد.

دریادارفدوی ادامه داد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند با ورود مستقیم به جنگ، به اهداف خود می‌رسند اما ظرف سه ماه اعلام کردند ناوهای ما نه‌تنها قادر به انجام مأموریت‌های محوله نیست بلکه حتی قادر نیستند از خود در برابر قایق‌های تندرو ایران دفاع کنند.

وی با اشاره به مراحل سه‌گانه طی شده توسط انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: از میانه‌های عملیات کربلای ۵ تا زمانی که امریکاییها دیدند نمی‌توانند به اهداف خود برسند، وضعیتی رخ داد که می‌توان عنوان بازدارندگی بر آن گذاشت، دشمن فهمید رزمندگان اسلام به توان بازدارندگی دست پیدا کردند و حتی به این موضوع اعتراف کردند.

سردار فدوی با بیان اینکه امروز از مرحله بازدارندگی عبور کردیم و وارد مرحله سوم شدیم، افزود: مرحله سوم مرحله‌ای است که دشمن شما به دنبال به دست آوردن توان بازدارندگی در مقابل شما است، این را وزیر دفاع آمریکا در اردیبهشت ۹۵ اعلام کرد «ما بعلاوه هم‌پیمانان منطقه‌ای خود و هم‌پیمانان غیر منطقه‌ای به دنبال این هستیم که توانی ایجاد کنیم که در برابر ایران بازدارنده باشیم»، چرا با این مرحله رسیدیم؟ چرا انقلاب اسلامی به این مرحله رسیده؟ آیا به لحاظ فیزیک توانمندی‌های ماست؟ در حوزه تسلیحات و توانمندی فیزیکی با توان آنان قابل‌مقایسه نیست .

وی ادامه داد: توان و قدرتی که جمهوری اسلامی ایران از آن برخوردار است به برکت تدابیرامام(ره)، هدایت و راهبری مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، انقلاب اسلامی و تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید تحقق پیدا کرده است.

دریادارفدوی دلیل توفیقات ایران اسلامی را عمل به دستور خدا و ایستادگی بر این مسیر دانست و افزود: این یک فرمول مشخص است، تا زمانی که به وعده خود با خدا در فکر، زبان و عمل پایدار باشیم، خدا ما را یاری می‌کند؛ شما با استطاعتی که دارید به میدان بیایید، خدا با استطاعتی که ندارید به میدان می‌آید.

وی در پایان تصریح کرد: امام فرمودند «ان شاالله انقلاب را به صاحب اصلی‌اش تحویل می‌دهیم»، جوانان آینده این مرزوبوم افتخار می‌کنند که جوانانی در این کشور در هشت سال دفاع مقدس ایستادگی کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی shn

      انشاءالله . الهم عجل لولیک الفرج

    • بدون نام

      امریکایی ها وانمود میکنند که از قایق هایتندرومیترسند تا ایران راهای دیگر را برای مقابله با ناوهای جنگی وهواپیمابر ازمایش وسامانه های متعدد را نسازد

    • بدون نام

      درود بر رزمندگان اسلام

    • بدون نام

      حوصله نکردم همه مطلب روبخونم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج