۵۶۱۶۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

چهار تاریخ مهم زندگی فرهادی به روایت لوموند

کارگردان ایرانی «یک جدایی» برای ساختن اولین فیلمِ خارج از زادگاهش، کشور فرانسه را انتخاب کرد. اما چه در پاریس و چه در تهران، زندگی روزمرۀ آقای فیلمساز مثل یک میدان نبرد می ماند. این متن «لوموند» یادداشتی است دربارۀ اصغر فرهادی در چهار تاریخ مهم از زندگی اش.

کافه سینما: کارگردان ایرانی «یک جدایی» برای ساختن اولین فیلمِ خارج از زادگاهش، کشور فرانسه را انتخاب کرد. اما چه در پاریس و چه در تهران، زندگی روزمرۀ آقای فیلمساز مثل یک میدان نبرد می ماند. این متن «لوموند» یادداشتی است دربارۀ اصغر فرهادی در چهار تاریخ مهم از زندگی اش.

چهار تاریخ مهم زندگی فرهادی به روایت لوموند

۱۹۸۴
اصغر فرهادی: «در ده سالگی، برای بازی در یکی از نمایشهای مدرسه روی صحنه رفته بودم؛ که ناگهان از فاصله ای دور، نور فلاش دوربین عکاسی پدرم را دیدم. معجزه ای که در آن لحظه اتفاق افتاد، بی شک نقطۀ شروع ذوق و اشتیاقم به سینما و فیلمسازی بود و تمام عمرم در کنار من خواهد ماند.»

1990

فرهادی در رشتۀ سینما در دانشگاه پذیرفته نشد و به ناچار به رشتۀ تئاتر روی آورد. او در این باره می گوید: «عصبانی بودم، چون هیچ علاقه و رغبت خاصی به تئاتر در خودم سراغ نداشتم. اما در نهایت، تحصیل در رشتۀ تئاتر در مسیر حرفه ای من نقشی اساسی و مهم ایفا کرد. در تئاتر بود که با همسرم آشنا شدم. و به خصوص ایده های درام پردازی تئاتر، روی شیوۀ نگارش فیلمنامه هایم تأثیر بزرگی گذاشت. چون شخصیتها در تئاتر همیشه زیاد حرف می زنند.»

2009

فرهادی: «اولین فیلمهای من مشکلات طبقۀ محروم جامعۀ ایران را بررسی می کردند. اما در «دربارۀ الی...» روی معضلات طبقۀ متوسط ایرانی تمرکز کردم. مضمون اصلی همۀ فیلمهای من این است که آدمها از یکدیگر شناخت درست و واقعی پیدا نمی کنند، مگر در صورت مواجهه با یک موقعیت بحرانی و یا قرار گرفتن بر سر یک دوراهی.»

2012

به لطف موفقیتهای شگفت آور «یک جدایی» در فرانسه، فرهادی اولین فیلمش در خارج از مرزهای ایران را در فرانسه و به زبان فرانسوی ساخته است. او دربارۀ «گذشته» می گوید: «این فیلم نه ایرانی است و نه فرانسوی. «گذشته» یک فیلم جهانی دربارۀ احساسات و عواطف زندگی جامعۀ بشری است. چیزی که در این فیلم باید هر طور شده از آن اجتناب می کردم، نگاه توریستی به شهر پاریس بود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج