جاباما
۵۶۱۷۶۲
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

عصبانیت شدید صهیونیست ها از تصمیم یونسکو

تصمیم یونسکو برای درج نام شهر الخلیل و مسجد ابراهیمی در فهرست «میراث جهانی در خطر»، مقامات رژیم صهیونیستی را به شدت عصبانی کرد.

خبرگزاری فارس: حکم «یونسکو» در شناختن شهر قدیمی «الخلیل» و «مسجد ابراهیمی» بعنوان «میراث جهانی» و درج آن در فهرست شهرهای در معرض خطر، مقامات رژیم صهیونیستی را بسیار عصبانی کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «غیرواقعی» خواندن این تصمیم گفت: «این بار، آنها تصمیم گرفتند مقبره پدران ما در الخلیل را یک مکان فلسطینی، نه یهودی، و در معرض خطر بنامند...این یک تصمیم متوهمانه دیگر است.»

نتانیاهو ضمن مخالفت با این تصمیم تاکید کرد نظامیان این رژیم در محوطه مسجد ابراهیمی باقی خواهند ماند.

روزنامه «هاآرتص» نوشت «رووین ریولین» رئیس اسرائیل با متهم کردن یونسکو به دروغگویی، گفت این سازمان مصمم است به اظهارات ضد یهودیان ادامه دهد.

«نفتالی بنت» وزیر آموزش رژیم صهیونیستی ضمن محکوم کردن تصمیم یونسکو در میراث جهانی نامیدن الخلیل، گفت: «این نومید کننده و شرم‌آور است که یونسکو تاریخ را تکذیب کرده و برای خدمت به کسانی که می‌خواهند دولت یهودی را از نقشه پاک کنند، حقایق را تحریف می‌کند.»

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز مدعی شد یونسکو از نظر سیاسی رو به افول بوده و تصمیماتش رسوایی به بار می‌آورد.

لیبرمن همچنین افزود: «تصمیم یونسکو ثابت می‌کند رویکرد تشکیلات خودگردان به سمت صلح نیست بلکه دنبال تخریب چهره اسرائیل و تحریک علیه ماست.»

«دنی دانون» نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز با «زشت و خشونت‌بار» خواندن این اقدام یونسکو «علیه یهودیان» ادعا کرد برای این سازمان اعتباری باقی نمانده است.

یونسکو امروز (جمعه) شهر «الخلیل» و مسجد ابراهیمی در کرانه باختری را در فهرست میراث جهانی قرار داده و بر هویت فلسطینی الخلیل و مسجد ابراهیمی تاکید کرد.

الخلیل بزرگترین شهر در کرانه باختری رود اردن و در ۳۰ کیلومتری جنوب قدس قرار گرفته‌ و توسط دولت خودگردان فلسطین اداره می‌شود؛ این شهر حدود ۶ هزار سال قدمت دارد.

فهرست میراث جهانی یونسکو، فهرستی از آثار طبیعی یا فرهنگی است که بر پایه کنوانسیون میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند؛ این فهرست بر اساس قاره و کشور و حروف الفبا مرتب شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • آزاد ایمانی

      نظام جعلی یعنی همین ، هویت نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج