۵۶۱۸۸۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

ایرباس، بدقولی کرد

شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد، شرکت «قطر ایرویز» سفارش خرید ۴ فروند هواپیمای ای ۳۵۰ از این شرکت را به دلیل تاخیر در تحویل این هواپیماها لغو کرده است.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از رویترز، در شرایطی که ایرباس تلاش دارد شکاف میزان فروش خود با رقیب آمریکایی اش بوئینگ را پر کند، لغو این سفارش ها که قیمت آنها در لیست فروش ایرباس به ۱.۲ میلیارد دلار می رسد، یک دردسر جدید برای این شرکت فرانسوی به شمار می رود.

این تصمیم بدان معناست که در شرایطی که میزان فروش هواپیماهای غول پیکر در جهان در حال کاهش است، شرکت ایرباس باید تلاش کند، این هواپیماهای با ظرفیت ۲۸۳ مسافر را به شرکت دیگری بفروشد. با توجه به اینکه طراحی داخلی مجللی برای تحویل این هواپیماها به شرکت قطری شده و در صورت یافتن مشتری جدید باید تغییراتی در این هواپیماها ایجاد شود، احتمالا این مسئله ۶۰ تا ۸۰ میلیون دلار برای ایباس هزینه خواهد داشت.

برتراند گرابوسکی، کارشناس صنعت هوانوردی در این باره گفت: «بازیگران باهوش عجله نمی کنند، زیر ممکن است لغو ها و تاخیرهای دیگری در آینده اتفاق بیافتد.»

لغو این سفارش ها پس از مطرح شدن نگرانی هایی در خصوص تاخیر در تحویل و مشکلات کیفی تحهیزات کابین هواپیماهای ای ۳۵۰ ایرباس رخ داده است. رویترز همچنین لغو این سفارشات را با ورود بحران دیپلماتیک قطر به دومین ماه خود و ناتوانی شرکت های قطری در استفاده از حریم هوایی کشورهای همسایه برای انجام پروازهای بین المللی خود مرتبط دانسته است.

اکبر الباکر، مدیر شرکت قطر ایر ویز پیشتر گفته بود، مسئولیت هرگونه تاخیر در تحویل هواپیماها بر عهده شرکت سازنده است.

وی در کنفرانسی خبری در دوبلین گفته بود: «ما از ایرباس می خواهیم این هواپیماها را سریعتر تحویل دهد...تاخیر از جانب ایرباس است.»

برخی تحلیلگران معتقدند، بحران سیاسی در منطقه خلیج فارس انگیزه بیشتری به این شرکت هواپیمایی قطری برای لغو این سفارشات داده و احتمالا افت قیمت نفت نیز در این لغو سفارش بی تاثیر نبوده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      همچین میگه تزیینات داخلی مجلل که انگار چیه .
      خوب اشکالش چیه شما این هواپیماها رو با همین تزیینات بخرید ؟؟؟ مردم ما مگه آدم نیستند هواپیمای با کلاس سوار شن؟؟ چیمون کمتره ؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج