۵۶۲۱۲۶
۱۳۴ نظر
۴۳۲۳۷
۱۳۴ نظر
۴۳۲۳۷
پ

ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

قدرت هایی که از انرژی هسته ای استفاده می کنند و یا توان استفاده و یا ساخت ابزارهای اتمی را دارند یا به اصلاح «کشورهای هسته ای» هستند، قوی ترین و قدرتمندترین کشورها در دنیا هستند.

هفته نامه صدا - سهیلا تقوی نژاد: قدرت هایی که از انرژی هسته ای استفاده می کنند و یا توان استفاده و یا ساخت ابزارهای اتمی را دارند یا به اصلاح «کشورهای هسته ای» هستند، قوی ترین و قدرتمندترین کشورها در دنیا هستند. این مساله درخصوص امنیت، صلح و جنگ در این کشورها مزایا و معایبی دارد. به بیان بهتر کشورهای هسته ای برتر دارای سلاح های هسته ای پیشرفته نیز هستند که قادر به نابودی تمام جهان هستند. همه ملت ها از رویارویی نظامی با کشورهای پیشرفته ابا دارند و به دلیل قدرت هسته ای این کشورها با آنها وارد جنگ نمی شوند.

براساس گزارش ها، ابتدا ایالات متحده به قدرت هسته ای تبدیل شد و سپس سایر کشورها روش آمریکا را تقلید کردند. در حال حاضر تمام فعالیت کشورهای قدرتمند هسته ای در جهان تولید برق از نیروگاه های هسته ای است؛ علاوه بر این، آنها می توانند با استفاده از انرژی هسته ای تجهیزات جدیدی را برای توسعه کشورشان تولید کنند؛ اما در عین حال، این توانایی می تواند به کل بشریت آسیب برساند، زیرا می تواند میلیاردها نفر را فقط در یک دقیقه با فشار دادن یک دکمه از بین ببرد. در اینجا لیستی از 10 کشور برتر جهان با بهترین و قدرتمندترین موشک های حمل سلاح های هسته ای در سال 2017 را معرفی می کنیم.

10. ایران

ایران یک نام جدید در لیست کشورهای دارای توان موشکی حمل سلاح هسته ای است. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده قبلا پیش بینی کرده بود که ایران می تواند مواد اولیه اصلی را برای سلاح های هسته ای در اختیار داشته باشد تا قدرت و شمار سلاح های هسته ای و موشک ها همچنان محسوس باشد.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

بنابراین ایران یک کشور هسته ای نیست، تنها یک کشور اسلامی در جهان است که به عنوان قدرت بالقوه هسته ای به شمار می آید. با این حال چند سال پیش گزارش هایی جهت دار منتشر شد که ایران در مسیر سلاح هسته ای است (که البته بعدها مشخص شد تمامی گزارش ها دروغ بوده است).

۹. کره شمالی

از آنجایی که دولت کره شمالی توجه زیادی به ساخت و خرید سلاح های هسته ای دارد، مدت هاست که به عنوان کشوری فاسد و خطرناک برای مردم شناخته می شود. طبق گزارش ها، کره شمالی قبلا قرارداد NPT را امضا کرده بود اما در سال 2003 نام خود را از لیست متعهدان این پیمان حذف کرد. وقتی در سال 2006 کره شمالی سلاح های موشکی خود را آزمایش کرد، این فرضیه تایید شد که این کشور قطعا دارای سلاح هسته ای است.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

در ادامه این جریان کره شمالی در سال های 2009 و 2013 آزمایش دوم و سوم تسلیحات هسته ای خود را انجام داد. در نتیجه، در حال حاضر نیروهای مسلح کره شمالی موشک های هسته ای متوسط و کوچک را در اختیار دارند اما هنوز کمتر از 10 سلاح هسته ای دارند.

۸. رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی علاوه بر رتبه هشتم لیست رژیم هسته ای دنیا، به دلیل رفتار بسیار تهاجمی با برخی کشورهای دیگر مانند فلسطین، به عنوان منفورترین کشور جهان به شمار می رود؛ رژیم صهیونیستی روابط بسیارضعیفی با کشورهای همسایه خود دارد که این کشورها از لحاظ دفاعی موقعیت مطلوبی ندارند؛ از این رو حدود 80 سلاح هسته ای این کشور دارد. اما طبق مستندات شواهد دقیقی از تاریخ اولین آزمایش هسته ای این کشور وجود ندارد. رژیم صهیونیستی دارای طیف گسترده ای از بهترین سلاح های هسته ای است؛ از موشک های بالستیک گرفته تا موشک های کیهانی که توسط زیردریایی های قدرتمند پرتاب می شوند.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

7. هند

هند به عنوان عضو غیرمجازی پیمان NPT هسته ای در نظر گرفته می شود. با توجه به شواهد تاریخی، این کشور تحقیقات خود برای توسعه سلاح های هسته ای را در سال ۱۹۶۷ آغاز کرد و در سال ۱۹۷۴ با رونمایی از اولین تسلیحات هسته ای خون جهان را شگفت زده و این کار را در سال ۱۹۹۸ مجددا تکرار کرد. براساس گزارش ها هیچ خبر رسمی در مورد تعداد دقیق سلاح های هسته ای هند وجود ندارد، اما این کشور حدودا بیش از ۹۰ سلاح هسته ای در اختیار دارد.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

با توجه به روابط سرد با پاکستان، این کشور به هیچ وجه برای اولین بار از سلاح هسته ای استفاده نمی کند و تنها برای اهداف مورد نیاز و مقابله با حمله دشمن از آن استفاده خواهدکرد. با این حال این کشور موشک های زیادی مانند سری Prithvi و Agni تولید کرده است.

۶. فرانسه

فرانسه یکی دیگر از کشورهای قدرتمند جهان است که به طور مداوم تحت حملات تروریست ها قرار دارد و به همین دلیل است که بیشتر از سایر کشورهای اروپایی نیاز به دفاع از خود دارد؛ بنابراین؛ به دلیل استفاده از بهترین تکنولوژی در این سلاح ها، این کشور توانایی حمله به دشمن خود را از زمین، دریا و هوا خواهدداشت.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

جالب این است بدانیم که فرانسه همه سلاح های هسته ای زمینی خود را غیرفعال کرده است، اما در حال حاضر تحقیقات این کشور برای تبدیل شدن به قدرتمندتر شدن در زمینه هسته ای ادامه دارد. فرانسه با در اختیار داشتن حدود ۳۰۰ کلاهک هسته ای آخرین آزمایش خود را در سال ۱۹۹۶ انجام داده است.

5. انگلستان

انگلستان زمانی در زمینه انرژی هسته ای در جایگاه نخست جهان قرار داشت. براساس گزارش ها، در سال ۱۹۷۰ دولت این کشور دارای ذخیره بیش از ۵۲۰ سلاح هسته ای بود و در عین حال با کنار گذاشتن بیش از نیمی از کلاهک ها و تنها با احتساب حدود ۲۱۵ موشک هسته ای، بریتانیا سومین قدرت هسته ای بود. اینکه اولین سلاح هسته ای این کشور در سال ۱۹۵۲ آزمایش شده است، تاییدی بر این مدعاست.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

انگلستان همچنین یکی از پنج کشور عضو NPT است. بریتانیا بیش از 45 آزمون را به طور مخفیانه در این زمینه انجام داده است و امروزه به دلیل افزایش شمار کلاهک های هسته ای خود قدرتمندتر از گذشته نیز است.

۴. پاکستان

پاکستان به عنوان کشوری صلح آمیز محسوب می شود، اما به دلیل تداوم رفتار تهاجمی کشورهای همسایه خود از جمله هند، سیستم دفاعی خود را قوی تر ساخته است و به همین جهت این کشور کلاهک های بیشتری نسبت به هند دارد. پاکستان تحقیقات خود را در مورد سلاح های هسته ای در دهه 1970 میلادی در عصر ذوالفقار علی بوتو آغاز کرد؛ زمانی که آزمایش های هسته ای هند در سال 1974 متوقف شد؛ پاکستان راه خود را برای استفاده از انرژی هسته ای باز کرد و در سال 1998 آزمایش های موفقیت آمیزی نیز انجام داد. بنابراین میان کشورهای اسلامی جهان، پاکستان تنها کشور دارای قدرت هسته ای است. به علاوه همچنان تعداد کل سلاح های هسته ای این کشور مشخص نیست.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

3. چین

چین یکی از کشورهای نوظهور در زمینه انرژی هسته ای در دنیاست اما از نظر تعدد سلاح های هسته ای از بسیاری از کشورهای جهان جلوتر است. در چند دهه گذشته چین با وجود اینکه پرجمعیت ترین کشور جهان قلمداد می شود، تقریبا در تمام مسیر رشد و توسعه خود موفقیت های بزرگی داشته است. این کشور سیستم دفاعی خود را بسیار قوی ساخته است؛ تا جایی که پس از گذشت ۱۵ سال از سالروز استقلال، این کشور نخستین آزمایش هسته ای خود را در سال ۱۹۶۴ انجام داد.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید

همچنین چین به سیاست «بدون استفاده اول» محدود شده است، به این معنی است که آنها می توانند فقط در صورت حمله دشمن با موشک های هسته ای، در جهت دفاع از خود حمله کنند. تعداد واقعی کلاهک های این کشور در حدود 300 عدد تخمین زده می شود.

۲. ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده در همه زمینه ها موفقیت های بزرگی دارد، اما هنوز رتبه دوم را در شمار دارندگان سلاح های هسته ای دارد. با وجود این، ایالات متحده به عنوان قدرتمندترین کشور جهان شناخته می شود زیرا نیروهای نظامی این کشور بیش از 7000 کلاهک در اختیار دارد و حدود 2080 کلاهک را در کشورش مستقر کرده است.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید
علاوه بر این تعداد ۵۱۸۰ کلاهک دیگر نیز به این شمار اضافه می شود که با نام کلاهک های هستهای تاکتیکی یا کلاهک های استراتژیک شناخته می شوند. همچنین ایالات متحده حدود ۷۸۵ موشک از مدل سلاح های موسوم به SLBM و ICBMها را نسبت به کشورهای دیگر از جمله روسیه در اختیار دارد، بنابراین سیستم دفاعی کشور آمریکا بسار قوی است.

1. روسیه

کشور روسیه از گذشته تا امروز به عنوان یکی از کشورهای قدرتمند جهان شناخته می شود. براساس گزارش ها، روسیه به علت رقابت هسته ای و هم ترازی با سایر کشورهای غربی، بیش از ۴۵۰۰۰ کلاهک را در اختیار دارد اما اخیرا تعداد موشک های هسته ای این کشور به حدود ۸۰۰۰ رسیده است و این درحالی است که روسیه در حدود ۱۸۰۰ کلاهک فعال آماده عمل را در اختیار دارد.
ابرقدرت های موشکی دنیا را بشناسید
اما شهرت نظامی این کشور به علت دارا بودن ۵۱۵ موشک بالستیک بین قاره ای، سلاح های موسوم به SBLMs و بمب افکن های استراتژیک است. با وجود این، هزاران کلاهک استراتژیک مستقر نشده در این کشور وجود دارد. روسیه همچنین یکی از بزرگترین تولیدکنندگان سلاح در جهان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حسن

      پاکستان هم اسلامی است پس ایران یک کشور اسلامی است که بالقوه توان موشک هسته ای دارد پاکستان یک کشور اسلامی است که بالفعل توان موشک هسته ای دارد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی گفتیییییی

      • بدون نام

        اومدیم این یانکی ها رفتند با سران پاکستان ریختند رو هم و از پشت سر ما رو غافلگیر کردند اون وقت چی؟ تازه الانش هم در مرز پاکستان و ایران کلی داعشی و افراطی حضور دارند که اگه خدای نکرده اخلالی در مرزها ایجاد بشه سرازیر میشن به ایران :(

      • سید بینا

        سلام برادران و خواهران عزیزهم وطن واقع بینی به معنی خودباختگی و خودکم بینی وضعیف پنداشتن و بی عرضه خواندن خودمان و بی خودی بزرگ جلوه دادن دشمن نیست بلکه این تخیلی بیش نیست یاعلی یاحق

      • بصیر

        سلام توجه کنید این آمار کشورهایی است که موشک هسته ای دارند واگر ما دهمین قدرت هسته ای هستیم بخاطر توان ساخت موشک هسته ای است وگرنه ما اصلا خودسلاح هسته ای نداریم

      • بصیر

        سلام اگر آمار قدرت های موشکی منهای سلاح هسته ای حساب بشه ما قطعا حداقل چهارمین قدرت موشکی هستیم

    • حسین

      آقا حسن خب حالا یعنی چی ؟

    • سعیدطهمورثی

      قدرت های موشکی بایدمثل ایران توان خودرا برای صلح وثبات وانسانیت بکارگیرندنه برای زورگفتن وظلم کردن ونابودی نوع بشری که این با اصل حقوق بشرمنافات داردوسوء استفاده بشمارمی آید

      پاسخ ها

      • مهدی

        صلح و ثبات و امنیت تو همین مملکت داره از بین میره، دنیا پیشکش، یکی پیدا نمیشه نجات‌مان بده

      • نابشناسم

        عجبا واعبا

    • بدون نام

      خوب ما هم مثل پاکستان بسازیم تا آمریکایی ها جرات نکنن هی گیر بدن و تحریم کنن اگه خیانت های منافقین نبود الان ما هم مثل پاکستان قدرت اتمی بزرگی بودیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خل مشنگ اگه ما سلاح هسته ای داشته باشیم تمام همسایه های خل مشنگ ما هم اون رو چه با پول چه با مغز بدست میارن

      • بدون نام

        آخه چه ربطی به منافقین داره این جریان، همینطوری واسه خودت میبافی دیگه

    • کرامت سلیمی

      با سلام و عرض ادب و احترام

      سایت بسیار خوبی دارید و اخباری را منتشر می کنید که کمتر رسانه ای

      انها را منتشر می کند.

      چندین بار مقالاتی را خدمتتان فرستادم اما ظاهرا” بی تفاوت از کنار انها
      رد شدید و انها را با وجود مفید بودن

      منتشر نکردید و این یک تبعیض اشکار است.

      و مغایر با اهداف، سیاستها و اولویتهای پایگاه خبری تحلیلی شما می باشد.

      و این می تواند به اعتبار یک رسانه لطمه بزند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        داستان نوشتی

      • چشمت درآد

        خخخخخ.ایران دهمین کشوره و اینقد ادعا میکنه‌....خخخخخخ

    • ناشناس

      من از یه چیزه این مطلب خوشم نیومد اینکه در مطلب نوشته بود رژیم به این ۱۰ کشور که ناخوشایند بود لطفا تصحیح بشه

    • بدون نام

      نمیدونم چرا قدرت موشکی رو فقط بمب هسته ای در نظر میگیرن، مگه در جواب هر چیزی میشه بمب هسته ای زد؟ مثلا پاکستانی که بمب هسته ای داره (و امریکا بهش گیر نمیده و مالک تعدادی از این بمب ها عربستان سعودی هست) آیا تنوع موشک های ما رو داره؟ موشک های زمین به هوا، زمین به زمین ما، دقت فوق العاده موشک های ما، موشک های ساحل به دریا و پدافند موشکی و قدرت پهبادی کشور مارو داره؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اول لرو تحقیق کن بعد نظر بده دوست گرامی از دنیا تو این دوره اطلاعات عقبی فقط برد و توان موشی پاسکتانی ها رو برو تو اینترنت سرچ کن تو از گوشت بلند میشه هه

      • بدون نام

        آمریکا از ترس قدرت موشکی ما پوشک بسته

      • s

        چی زدی که اینقدر توهم زا بوده ؟؟؟؟؟؟؟؟فقط می تونم بگم تو هیچی از سلاحهای روز دنیا و حتی سایر علوم نمیدونی

      • سید محمد مصطفوی

        تو از سلاح های دنیا سر در میاری بسته برای کل ایران !!ایران از کشوری هم ضربه نخوره از بزدلای درون خودش حتما ضربه میخوره چون اینا جون بی ارزششون رو خیلی بیشتر از کشورشون دوست دارن و فقط شیش تایی میان که کوروش کبیر یا چیزهای آرمانی دیگه ای میگن؛ اگه میتونست حمله می کرد پس چرا از دور پارس می کنه آقای به اصطلاح ایرانی؟

      • مریم

        سید محمد مصطفی که اینقدر از دزدها دفاع میکنی مشخصه که جد و ابادت دزدند که بهت بر می خوره

      • مریم

        سید محمد مصطفی تو که از دزدیها و پول مفتی که بعه کشورهای لبنان و سوریه و یمن و ............داده میشه دفاع میکنی اولا بسیار خائن و پستی و بسیار وطه فروش و ثانیا چون تفکرت بسیار نزدیک به ایدوئولوژی داعش هست ،

      • فرشاد

        سید محمد مصطفوی لازم نیست اینقدر جوش بزنی و پز قدرت موشکی ایران رو بدی
        اگه خیلی مرد و وطن پرستی و خائن به این مملکت نیستی برو جلوی اختلاس و چپاول مال مردم رو بگیر
        لازم نکرده به بقیه متلک بندازی
        اگه بهت بر میخوره خودت هم یه دزدی

        ادمین چاپ کن اگه به آزادی بیان معتقدی

      • بدون نام

        بودجه دفاعی یعنی برای دفاع حالا در ایران خرج بشه یا
        جای دیگر مهم اثرش هست که 40 سال است می بینیم لصفا با استدلال سخن بگوئید وقتی امریکا در همه جای جهان و دیگر کشورها مانند عربستان صد برابر ایران در دیگر کشورها خرج می کند یعنی کار ایران هم درست و پاسخ به اعمال آنهاست.

      • حسین

        سید محمد مصطفوی دمت گررررم...از این بزدل ها زیاد ...داریم متاسفانه...نقطه زن ترین موشک های دنیا مال
        ایرانه در ضمن توان تولید موشک با خرید موشک زمین تا آسمون متفاوته...گذشته از اینا یکی مرد جنگی به از صد هزار تن...غرب زده های گرامی برید تمبون سرباز های غربی رو فوت کنید هر وقت خشک شد میتونید بیاید دفاع کنید ازشون

      • Alireza

        ایول سوال دندون شکن به این میگن گل گفتی

      • ابوالفضل

        امریکا والا فقط

    • محمد

      مرگ بر امریکا مرگ بر رژیم کودک کش. وغاسب وفاسد اسراییل و مرگ بر تمام کشورهای دارنده سلاح هسته ای. درود بر جمهوری اسلامی. ودرود خداوند به رزمندگان اسلام خصوصا رهبر معظم انقلاب

      پاسخ ها

      • جمشید

        مرگ بر جهالت.مرگ بر بی مغزی.مرگ بر دستمال.مرگ بر ساندیس.یادمه یه سریال کره ای میدیدم که پادشاهشون خوشگذران بود و هیچ کاری نمیکرد.اطرافیانش هم همگی چاپلوس بودن و همش ازش تعریف میکردن.در اخر این کشور توسط دشمنش که فک کنم هان بود اگه اشتباه نکرده باشم تسخیر و نابود شد.مرگ بر چاپلوس

      • بدون نام

        از روی منفی هایی که گرفتی مشخصه حرفات دیگه خریدار نداره

      • s

        مرگ بر بیسوادی و خرافه پرستی و جهل و نادانی و اختلاس و دزدی و رانت و شکم پرستی و ................، پیشنهاد میکنم یک آدامس بگیر تا با جویدن آدامس بوی شیر دهنت بره

      • سید محمد مصطفوی

        جمشید ادم واس کشور خودش دستمال نباشه واس کشور دیگه مثل آمریکا بایدشه که حتی مردمای خودشون هم جای سگ حساب نمی کنن چه برسه به دیگران یا امسال تو که آمریکا رو بیشتر ازکشورخودت دوست داری و براشون له له میزنید که شای یک تیکه آشغال گوشت واستون پرت کنه!! اصلا ایرانی هستی یا افغانی یا ملیت دیگه ای؟

      • س

        وقی کامنتهای سید محمد مصطفوی رو ادم میخونه ( هر چند ارزش خوندن نداره ) متوجه می شه که داعش چقدر پیشرفته است

      • امین

        از تعداد منفی هایی که گرفتی مشخصه چرت و پرت هات ارزشی نداره احمق ِ گزافه گو
        به هر کی مرگ بفرستی به خودت بر میگیرده نفهم
        وضع مملکتمون گویای همینه

      • برادر سپاهی

        ایران یک ابر قدرت است وبه فرموده امام خامنه ای امریکا هیچ غلطی نمی تواند کند

      • بدون نام

        آروم بابا آروم شما چرا هر وقت یه حرف منطقی میشنوید کم میارید شروع بد زبونی میکنید این آخرین سلاحتونه مردید مستند و مستند جواب بدید تازه شاید بهش فکر کنیم هههههه

      • بدون نام

        !!!یواشترمرگ بر بگو برادر محمد موتور میسوزونیا

      • noname

        نمیدونم چرا اینقدر نظر منفی وجود داره بابا یکم وضعیت دنیا رو ببینید بعد نظر بدید یعنی آمریکایی که صدها بار ایرانو تحریم میکنه اسراییلی که توی وحشی گری و کودک کشی یکه تاز جهانه اگه برای اینا مرگ نفرستیم برای کی بفرستیم به بعضیا چنان برخورده انگار آمریکا پدر مادرشونه ترامپ صراحتا چند بار اعلام کرد ملت ایران (نه دولت ایران) یعنی مردمش تروریستن بعد میاین از آمریکا دفاع میکنید درسته توی دستگاه حکومتی ایران به شدت فساد جریان گرفته ولی این دلیل نمیشه که آمریکا رو دوست خودمون بدونیم

      • سید موسوی تهرانی

        سلام اولا کسی حق اهانت به سادات مکرم را ندارد و اصلا حق توهین به هیچ کس را ندارد بعدم بیش از نصف این نظرسنجی محدود مثبت ولی برام تعجب ما این همه آدم نادان داشتیم نمیدونستیم ضمنا نادانی فحش نیست وصفه

    • شایان

      خدا نکنه جنگ جهانی رخ بده چون با وجود سلاح هسته ای جایی برای زندگی تو زمین باقی نمی مونه...
      اونوقته که تنها راه نجات توکل به خدا و انتظار ظهوره برای برقرای عدالت و صلح و آرامش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاش جنگ جهانی بشه،زمین رو از وجود ثروتمندان و مال مفت خوران پاک میکنیم

      • reza rezaii

        نترس ایران ابرقدرته خخخخخخخ

      • بدون نام

        یواش بابا بچه جان اولاُ ما ایرانیا خودمون تو مال مفت خوردنو تنبلیو گشادی و از همه مهمتر تو دزدی و اختلاس و مال مردم خوریو تجاوز به حقوق دیگران تو کل جهان آفرینش رتبه اول رو داریم، پس اگه قراره جهان از وجود یه دسته از مردمان پاک بشه اول از همه باید از وجود اکثر ایرانی ها پاک بشه.دوماٌ مثلا با چی میخوای جهانو پاک کنی با کدوم نیرو یا سلاح؟؟؟!!! لطفا حرفای در حدو اندازه خودمون بزنیم هر دروغ و مضخرفیم که از رسانه های داخلی راجع به توان نظامی ایران میشنویدو باور نکنید.یه ذره اون مخ آکبندتونو کار بندازید.این قدر آلت دست نباشید

    • سادی

      یعنی شما باور کردین ایران جز ده کشوره ... کشوری که ماهواره نظامی نداره چطوری توان موشکی بالا داره . نهایت برد موشک هامون همین کشورهای همسایه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به اسرائیل برسه کافیه

      • بدون نام

        کاربر 16:52 تو رو باید سوار موشکی که قراره تا اسراییل بره سوار کرد،حالشو ببری

      • حسین

        سادی معلومه هوش دانشمندان نظامی ما رو با خودت مقایسه کردی..البته اگه افرادی با طرز فکر و عدم اعتماد به نفس تو بودن الان ترقه هم نداشتیم...شک ندارم این رتبه بندی غربی و جانب دارانه ست...وگرنه 6 تا موشک ایرانی از فاصله 1000 کیلومتر چه جوری صد تا کشته میگیره اونوقت 103 تا کروز انگلیس و فرانسه از سر مرز ...سوریه 6 تا زخمی ؟؟

    • بدون نام

      ما یه نیروگاه اتمی ساختیم حالا عربستان شانزده تا میسازه ،پس برای اونا کاری نداره از لجبازی با ایران میلیونها موشک بخرند یا بسازن

    • بدون نام

      دوست عزیز عربستان تو کف همین یمن مونده چه برسه به کشور ایران

    • هاکان پور هاکان

      کره شمالی رو خیلی خیلی پرت گرفتی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما هم مثله کره شمالیت خیلی خیلی پرت هستی

    • محمد

      فقط یه چیزی میگم ،،،،،منتظره دستور رهبرم تا جانم بشه فدای کشورم ،،میهنم ،،وطنم ،،خاکم

      پاسخ ها

      • s

        مهم اینه که جان تو فدا بشه ( با این تفکر ) بقیه اش مهم نیست

      • سید محمد مصطفوی

        آقا یا خانم (اس)تواحتمالا پاکستانی یا سعودی ویاکشور دیگه باشی که ااااااانققققدر ایران بزرگ خار شده رفته تو چشای باباغوریت!!تو نون این مملکت رو میخوری برای یکی دیگه دمب تکون میدی و پارس می کنی؟!! اگه جرات داشتند حمله می کردن ؛ البته شماها هم ستون پنجم و جاسوس های درجه پنجم میشدید ؛ در کل هیچ کشوری وجودش رو نداره به ایران چپ نگاه کنه و گرنه گیم آور میشه. البته هرکشوری مشکل خاص خودش رو داره و قبول دارم تو سران کشورمون دزد و وحشی زیاد شده اما ایران عزیز با اینا کلی فرق میکنه ؛ فهمیدی؟

      • s

        سید محمد مصطفی جان اول اینکه از ادبیاتت مشخصه ، که نه خودت و نه جملاتت ارزش پاسخ دارند ، فقط پیشنهاد میکنم ، من شنیدم آدامس جویدن بوی شیر دهن رو می بره ............

      • احمد

        من با نظر ابو بکر ال مصطفوی موافقم

      • s

        قابل توجه مصطفوی شغالی به شير گفت
        با من مبارزه كن
        شير نپذيرفت
        شغال گفت
        نزد شغالان خواهم گفت
        شير از من می‌هراسد...

        شير گفت
        سرزنش شغالان را خوشتر دارم
        از اينكه شيران مرا مسخره كنند
        كه با شغالی مبارزه کردم...

        (گاهی وقتها مشاجره با یک احمق، ما را هم احمق جلوه می دهد...)

      • بدون نام

        خطاب به کاربر اس: الان به نظر شما آمریکایی که تو این یک
        قرن اخیر تا تونسته سلاح فروخته کشورا رو میندازه به جون هم حکم اون شیره رو داره تو شعر شما؟ این آمریکا بود که عراقو تحریک کرد بر علیه ایران که باعث شد بالای دویست هزار تا شهید بده کشورمون

    • سید محمد مصطفوی

      اونایی که منفی به حرف های وطن دوست دانه دادن از سعودی های وهابی نجس بدترید چون اونا نون ایران رو نمی خورن اما شما میخورید جفتک میزنید ؛ آقا قبول دارم داخل ایران دزدی ؛ اختلاص ؛ نابرابری ؛ ریا و هزار کوفت دیگست اما قرار نیست به خاطر اونا کشور آبو اجدادیمون رو که اول و قدیمی ترین تمدن و کشور جهان هستش رو بفروشیم!!
      لبیک یا ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        میشه حرف نزنید شما
        ما مشکلمون کشور ایران نیست
        مشکلمون مسولان ایران است

      • a

        برخی افراد نه سواد کافی برای صحبت کردن دارند و نه شعور لازم برای ساکت ماندن ،

      • noname

        جناب کاربر ای به جای اینکه توهین کنی جواب منطقی بده

    • مهدی

      اسراىیلو به کوچیکیش نگاه نکن با سلاحش ایرانو شوخ میزنه

      پاسخ ها

      • خودم

        اسرائیل کخی بود جلو 4تا حزب الله لبنانی زانو نمیزد،ایران پیشکشش.اسرائیل مث پسر رئیس جمهوره که لاف و شاخ شونه برا بقیه میکشه،حودش ک مالی نیست،به هوا پدرش عربده میکشه.مث عرعرستان،بااین تفاوت که سعودیها نقش معشوق رو دارند نه پسر رو.پاکستانیها هم برادران ما هستند.ازوقتی وهابی های وحشی باپول تو اونجا مدرسه مذهبی(تروریست پروری)زدند آتیش زدند به همبستگی همه مسلمانان.خدا کنه پاکستانیها با طناب این نجسها تو چاه نروند وپشت به برادر واقعی شون ایران نکنند ک هند وچین هم همینو میخوان

      • حسین

        جوک جالبی بود مهدی

    • بدون نام

      ایران قویترازهمه است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شتر در خواب بیند پنبه دانه

      • حسین

        ایران سلاح رو نکرده زیاد داره...زیاااد

    • بدون نام

      عامو‌برید پی کارتون شما رو سنن ب این حرفا ...تنبون خودتون بکشید بالا....یجوری بحث میکنید انگار ی عمره سیاستمدارید....

    • بدون نام

      Sچقدرچرتوپرت میگی

      پاسخ ها

      • س

        تو یک احمقی بیش نیستی

      • s

        خودت رو بی نام معرفی کردی ، آخه من به یک موجود بی نام و نشان و بی اصل و نسب چی بگم ؟ من چرت نمیگم تو و اجداد بی سوادت هر صحبتی که در راستای شعور نداشته تان باشد چرت جلوه میکند

      • فرخ

        نه تو خوبی با نام اس قبول کن داری *شر میگی

      • ایران

        پس توی اس(s) که تابلو هست جاسوس کجایی و از کجا پیام میدی خوبی، برو شغال اینبرا پیدات نشه یهو دیدی شیرها تحملشون تموم شد جرت دادن، تو را چه به سرزمین شیرها،مهم قدرت ایمان و داشتن شهامت و شجاعته که تو تاریخ ایران و ایرانی و پارس بیشتر از همه داشته، ما 8 سال با دست خالی با تمام دنیا جنگیدیم حریف ما نشدن هیچکدمشون هیچ غلطی جرات نکردن بکنن با وجودی که هزار برابر ما تجهیزات داشتن، حالا که دیگه ما اینقد قوی شدیم جرات میکنن چپ نگاه کنن؟؟؟ یه کم به اون مغزت مراجعه کن که البته دیگه پوک شده چیزی به نام مغز توش نیست توی ام ای 6 و موساد و سیا کلا ازت گرفتنش

      • حسین

        اس حرف نزنی زبونت خاک نمیگیره ها

    • Sasan

      سلام دوستان
      این رده بندی رو کی از کجاش درآورده؟
      قدرتهایه موشکی به این ترتیب هستند تو رده بندیه جهانی
      ۱. روسیه
      ۲. آمریکا
      ۳.چین
      ۴.انگلستان
      ۵.فرانسه
      ۶.کره شمالی
      ۷. آلمان
      ۸. اسرائیل
      ۹. هندوستان
      ۱۰. پاکستان

      از کجا ایران قدرت ۱۰ موشکی جهان شد ایران ۱۸ کشوره
      ایران بلندترین برد موشکیش۲۵۰۰ کیلومتره یعنی برده کوتاه
      ربطی هم نداره که موشکه زمین به زمین داره یا زمین به دریا داره یا زمین هوا داره یا اهوا به زمین داره یا هوا به هوا داره با هوا به دریا داره یا دریا به هوا داره یا دریا به دریا داره یا دریا به زمین داره و غیره ...چون تمام اینهارو تمام قدرتهایه مشکی دارند بعدشم ایرا قدرت موشکی هوا به دریا و زمین و زیر دریائی داره اما خیلی ضعیفه بعدشم ایران اصلا بمبه هسته ای نداره که اصلا ایرا برده موشکهاش برده کوتاهه و تا ۲۵۰۰ کلیومترو میتونه بزنه اونم باخطاهایه فاهش خیلی زیاد
      موشکه ۱۰۰ تنی سارمات روسیه که بیش از ۱۰۰۰۰هزار کیلومتر برد بلند داره قابلیت مانور و جنگه الکترونیک داره و میتونه ۱۰ کلاهکه۷۵۰کیلوگرمی اتمی حمل کنه که بخاطره سرعته فوق العاده بالاش و قدرت مانور و جنگ الکترونیک نه میشه با پدافند زدش نه میشه با جنگه الکترونیک منحرفش کرد در هر صورت به نکته ای که شلیک شده خودش رو میرسونه هر نکته کره زمینه حالا سارمات موشکه نسبتا قدیمیه و موشکهایه جدید و فوق بردبلنده روس ها که هیچی جلو دارشون نیست یه موشکی میزنند که ۱۵ ماخ سرعتشه یعنی درست از کناره پدافنها رد بشه و هزاران موشکه ضده بالستیک بهش شلیک کنی نمیتونه بهش برسه و صددرصد به هدفش که اگه یک متر هم باشه بدون نیم متر خطا میخوره تو دسته ساخته و قراره ۲۰۳۰ عملیاتی بشه

      روسیه از لحاظه پدافندی هم رتبه اوله جهان رو داره
      تو زیردریائی هم همچنین

      ایران دشمنی نداره خودش برا خودش دشمن تراشی میکنه جز عربستان فقط عربستان و بهتره بگم اعرابه وهابی چون ما شیعه هستیم با ما دشمنی میکنند شاه رو پنج دهه پیش با پدردمکراسی خاوره میانه گفتند خر کردند و بحرین رو با اینکه مردمش نمیخواست به رفراندوم گذاشت مردم کشورهایه عربی بجایه شیعیان بحرین رای دادند و بحرین با اینکه ۹۶درصد شیعه هست افتاده دسته یه پادشاهه وهابی کثیف

      من و از این حرفم هرکی ناراحت میشه بشه من به تمام ادیان احترام میذارم جز بودائیانه روحینگا و وهابیان وسلفی ها این فکر میکنند با کشتن هرکس که وهابی وسلفی نیست میره بهشت تموم مردم دنیارو کافر میبینند و با دوستان غیره وهابیشون با دست چپشون دست میدن و علتشو تو تلوزیون علنا یه آخونده وهابی گفت کسی که وهابی نیست خوکه و نجس ما هم مدفوعمون که نجسه بادسته چپ میشوریم برا همین با نجسها با دسته چپ دست میدیم
      اسکله دیگه وهابی آخوندی بود که روبه روم سر میز میشست غذارو بالا میاوردم انقد کثیف بود میگفت دارند دروغ میگن زمین صافه اگه زمین گرده پس سواره هواپیما بشیم بریم آسمون هواپیمارو خاموش کنیم اروپا بیاد سمت ما اونجا هواپیمارو روشن کنیم فرود بیایم !!!
      هوا پیما رو تو آسمون خاموش میکنه هواپیما نمیفته چندین ساعت همونجوری منتظرمیمونه تا اروپا بیاد به پایه این الاغ اون موقع هواپیمارو روشن کنه فرود بیاد تو اروپا
      خدائیش اینا نه عقل و علم و قبول دارند نه دین و مذهبه دیگران رو نه اولادین پیامبر رو اصلا به هیچ صراطی مستقیم نیستند آشغالها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فرانسه خودش موشک بالستیک قاره پیما میسازه. انگلستان از آمریکا می خره. از کجا آوردید که انگلستان از فرانسه بالاتر.

      • حسین

        ایران نیازی نداره به موشک برد زیاد...اهداف مد نظر فعلی با همینا جواب میده وگرنه تکنلوژیش رو داره

    • zZ

      پس کره جنوبی چییی

    • مهدی

      مهم وحدت بین مردم ....و گوش دادن به حرفای آقا ....اون موقع است که امریکا که هیچ کل دنیام باهم متحد شن نمی تونن کاری بکنن ....جونمون میدم هممون دونه دونه اما خاک ناموس نمیدیم ...

    • جنرال

      بچه ها کسی ناراحت نشه ولی کشور های غربی زود تر از ما به تکنولوژی دست پیدا کردن وزود تر از ما بخاری ساختن برید جمله منو با دقت بخوانید

    • رضا

      سلام.
      هیچ سلاحی قویتراز ووحدت وباهم بودن نیستو تمام.

    • محمد

      والا دلتون خوشه برید بفکر یه لقمه نون باشید ازگشنگی نمیرید شمارو چه به این حرفا

    • اهواز

      همتون عنصری هستید وبیسواد وسلام

    • t

      خیلی در مورد ایران بلند پروازی میکنید ایران برد موشکاش زیر 2 هزار کیلومتره در برابر موشکای قاره پیمای اروپا و آمریکا و اسراییل اصلا بحساب نمیاد

    • علی

      شما از کجا می تونید ایران قاره پیما نداره همه سلاح های محرمانه که نباید رسانه ای بشه دلیل اینکه ما موشک های قاره پیمای خود را رونمایی نمی کنیم این است که غرب روی ما حساس هست و غرب بیشتر قدرت دنیا از همه لحاظ اقتصادی سیاسی نظامی در اختیار دارد و اگر رسانه ای بشه ایران با مشکل مواجه خواهد شد مثل اینکه نمی دونید شهید حسن تهرانی مقدم موقعی شهید که می خواست آزمایش موشک قاره پیما انجام بده اون هم در سال 90 و بخاطر توطئه اسرائیل شهید شد ایران دارا موشک قاره پیمای شهاب 6 است که 9750 کیلومتر برد دارد و در حال توسعه شهاب 8هم است که بیش از 10000 کیلومتر برداری دارد اگر غرب این موضوعات بفهمد در کشور ما مواد غذایی کاهش پیدا میکند چون سه کشور از پنج کشور عضو دائم شورای امنیت غربی هستند انگلیس فرانسه آمریکا و قدرت وتو دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیا برو بذار باد بیاد یکم سرتو از سیستمت بیار بیرون دنیا رو ببین چه خبره

      • بدون نام

        چه جالب !!!!! یعنی آمریکا و اسراییل و انگلیس و کلا کشورهای غربی با اون سرویسهای اطلاعاتی قوی که دارند و 24 ساعته به شکل های مختلف تمام فعالیت های ایرانو زیر نظر دارند نمیدونند و خبر ندارند اونوقت جنابعالی این اطلاعاتو داری؟!!! جالبه واقعا
        پسر خوب ایران انگشت کوچیکه آمریکا هم نمیشه اگه میبینی خودشون ایرانو گنده میکنن همه بازی های سیاسیه واسه ایران هراسی و فروش اسلحه به کشورهای عربی و قراردادهای چند صد میلیارد دلاری با کشورهای عربی تو این سال ها بوده.مسؤلای ما هم میان یه سری دروغ تحویل ملت میدن و سپاه هم به اسم مقابله با آمریکا و ساخت تجهیزات نظامی و کلا بحث آمریکا هراسی کل مملکت و داره میچاپه و همه مملکت و صاحب شده.عزیز من همه این بازیها سر پوله پول.والا همین چهار تا سلاحیم که ایران الان تازه با کلی کمک از روسیه و چین و کره شمالی میتونه بسازه آمریکا تو دهه 60-70 میساخته یعنی چهل پنجاه سال پیش!!
        لطفا برو یه مقدار راجع به توان نظامی و تسلیحاتی آمریکا و کلا تجهیزات نظامی که داره مطالعه کن بعد خودت ببین اصلا توان نظامی ما با آمریکا قابل مقایسه هست یا نه!!!!
        ما هشت سال با عراق جنگیدیم فقط تونستیم خاک کشورمونو با کلی شهید پس بگیریم از عراق اونوقت آمریکا حمله میکنه کاریو که ما هشت سال اندر خم یه کوچش بودیمو دو هفته ای انجام میده و عراقو اشغال میکنه!
        جنگ دوم خلیج فارسو یادت میاد زمانی که عراق به کویت حمله کرد تو عملیات طوفان سحرا آمریکا په پدری از عراق ذر آورد که یه تعداد از جنگنده های عراقی برای اینکه مثل بقیه ناوگان هوایی عراق که توسط ارتش آمریکا تارو مار شدن نابود نشن فرار کردن اومدن ایران با خلباناشون؟
        منم یه ایرانیم کشورمو مملکتمو بیشتر از جونم دوست دارمو جونمم واسش میدم ولی بیاییم یه مقدار واقع بین باشیم مثل آدمای بیسواد قهوه خونه ای به مسایل نگاه نکنیم.مرسی

      • بدون نام

        حرف بیخود نزن

      • بدون نام

        هه هه

    • ناشناس

      با علی کاملا موافقم ایران قوی ترین نیروی نظامی دنیا رو داره میگی ن ی نگاه به حملات تروریستی که در جهان انجام شده بندازید ببینید تو ایران چقد بوده تو امریکا چقد . تازه ایران کنار داعش و دیگر گروه های تروریستی قرار داره اما امریکا اون سر دنیا با این حال ایران کمتر حادثه تروریستی داشته خب این نشون میده که مهارت نظامی نیرو های ایران بهتر از امریکاست.
      واقعا بعضیا یجوری ان مث بچه ها از امریکا برای خودشون بت ساختن یچیزای میگن که اصلا درست نیست علتشم فقط اینکه تو ذهن خودشون امریکارو بت کردن وحالا دوس ندارن این ذهنیتشون خراب بشه ولی بهتر واقعیتو قبول کنن

      پاسخ ها

      • دیگه چه کنیم همینه دیگه

        بابا متفکر ،ملاک تو برای قدرت نظامی شده دفع حملات تروریستی ؟

      • امین

        چرت نگو
        سرتو مثل کبک کردی تو برف حاضر به قبول واقعیت نیستی
        همه دنیا دروغ میگن رسانه های ایران درست آره؟

    • بدون نام

      اگر حملات تروریستی در ایران کم بوده اگه اینجوری باشه الان باید امارات یا قطر یا ژاپن و چین بهترین نیروی نظامی را داشته باشه چون حملات تروریستیشون کم بوده

    • محمدم

      جالب بود

    • مهدی

      به نظر من قوی ترین سلاح دنیا اقتصاد قویه مثل ژاپن به خاطر اقتصاد قویش نصف دنیا کارشون بهش بنده از جمله آمریکا

    • بدون نام

      درود بر ایران و ایرانی و مرگ بر امریکای کودک کش

      پاسخ ها

      • Abbas

        خخ ای داد لا اقل این منافقا منفی نمیدادین بلکه نظراتتونو میخوندیم اره مرگ بر دشمنان ایران چه خرج چه در داخل مرگ بر حیوان های پستی که زندگی جوونا مردم ایران را انقد سخت کردن چ خارج چ داخل که داخلی ضربش مهلکتره

    • حقیقت

      هی سید محمد مصطفوی تویی که میگی نون این مملکتو میخورن و ضدش شدن، به من بگو ببینم مردم زمان شاه نون شاه رو نمیخوردن؟ به من بگو ببینم اقتصاد زمان شاه بهتر از الان نبود؟ ( اقتصاد اونموقع نسبت کشورای دیگه) آمریکا متحد ایران نبود؟ ما کشورمونو دوست داریم ولی دولت رو نه
      ، خائن تویی که با حرفای دروغ بنیانگذارتون( که آب و برق را مجانی میکنیم، اتوبوس را مجانی میکنیم خانه میخریم و... امثال توخام و خر شدید و به کشورتون خیانت کردید، خائن امثال شمایید که برای رسیدن به اهدافتون پول ملت ایرانو پای تروریست ریختید و با بی تدبیری منابع آب و برق ایرانو نابود کردید... جواب بده مردک حالا زمان اون رسیده که جامعه حهانی و خود ملت ایران چه نظامی چه اقتصادی شما رو سر جاش بنشونن

      پاسخ ها

      • ل

        دوست عزیز شما خودتون رو ناراحت نکنین این سید محمد مصطفوی از تراوشهای مغز نداشته اش مشخص هست که حاصل جهاد نکاه در سوریه است

      • ضد داعشی

        حیونی که با اسم ل که یک داعشی هستی به اولاد پیغمبر توهین میکنی بدون امثال تو مشخصه حاصل جهاد نکاح هستی تو که مشخص نیست پدرت کیه مادرت کیه از کجا درست کردن و بین جهاد نکاح بین داعش و منافقین بوجود اومدی ، حقارت از حرفات میباره

    • l

      حملات تروریستی کم هیچ ربطی به نیروی نظامی نداره در ضمن کی میگه حمله تروریستی در ایران کمه. همون ریگیش سیصد نفر رو پشت . همین تازگی !! 11 نفر بسیجی در مریوان این اب خوردن کشته شدن کسی هم هیچی نگفت. شما برید ببینید در همین ده سال اخیر چقدر ترور در این کشور رخ داده

    • l

      حملات تروریستی کم هیچ ربطی به نیروی نظامی نداره در ضمن کی میگه حمله تروریستی در ایران کمه. همون ریگیش سیصد نفر رو پشت . همین تازگی !! 11 نفر بسیجی در مریوان این اب خوردن کشته شدن کسی هم هیچی نگفت. شما برید ببینید در همین ده سال اخیر چقدر ترور در این کشور رخ داده

    • بدون نام

      اقا این بخش نظرات رو درست کنید هر کی از پشت کوه امده یا نیومده هر چی چرت و پرت دوست داره مینویسه میره

    • بدون نام

      بهترین کار رفع مشکله نه فقط صحبت کردن راجع بهش اونایی که سنگ پیشرفتو به سینه میزنید پیشرفت خود به خود حاصل نمیشه علم.صبرو تلاش مداوم مبخواد برید خوب درس بخونید همین مشکلاتی که بیان میکنید رو رفع کنید

    • بدون نام

      جالبه

    • ali

      قدرت موشکی هیچ ربطی ب تعداد کلاهک هسته ای نداره پس بنظرم جای امریکا روسیه رو اشتباه نوشتی اگرم هسته ای حساب بشه بازم امریکا لوله چون اولین سازنده خودش بود

    • سعید

      خیلی نظرشونو دادن اما چه نصیبتون شد . ایران پرستا میگن ایران قوی درست منافغای اشغال هم میگن ایران ضعیف .اخه توی منافغ که کشورتو زادگاهتو دوست نداری به زبان پارسی ( فارسی) سخن نگو بردار برو پیش دوستای امریکاییت چرا دیگه بحس میکنی بیکاری دیوونه

      پاسخ ها

      • ناشناس

        همه ایران ودوست دارن بحث واقعیت گفتنه والا هممون عاشق اقتدارایرانیم

    • بدون نام

      ایران کشوری با نظام مختلف دشمنان بدانندکه ایران زیر بار زور نمی رود و شما را شکست خواهد داد ایران ای نظام شاهنشاهی تاریخت بماند ای اهورامزدا

    • محمد ،

      من به این حرفهای شما کار ندارم فقط اینو مطمینم که هیچ ظلمی پایدار نیست این مملکت هم پشت اسلام خیلی داره ظلم میکنه وهمین نابودش میکنه چه بخوایم چه نخوایم

    • ریدم تو سایتت

      مسخره خالی بند

    • علی بابا

      ایران اولین کشور قدرت مند جهان هست البته نه از لحاظ قدرت نه ..........از لحاظ آخوند از لحاظ دزدی و کثافت هم اولن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        حرف زد مثلا

    • حمید

      سلام ب همگی نظرات اکثرتون روخوندم خیلی چرت وپرت گفتیدولی کاری به نظراتتون ندارم فقط خواستم بگم خاک برسرتون که یکیتون نبودکه غلط املایی نداشته باشداونوفت راجع به مسایل سیاسی ونظامی اظهارنظرمی کنید

    • ترامپ

      نه ما در مقابل ایران هیچی نیستیم. تاکید میکنم هیچی نیستیم دیگه بحث نکنین الکی الکی خودتونو اوخ می کنین. با تشکر. پیوست کاخ سفید

    • علیرضا بنده خدا

      اینا که بر ضد ایرا حرف میزنند همون اختشاش گرایی اند که پول زیادی از آمریکا و ...... میگیرند با این پولا شکمشون پره وبه یه بهانه کوچک میریزند توخیا ببنای ایران و کشورمونو نا امن میکنند همینا مگه خودشون چه فرقی با تروریست هادارند اینا همو نایی اند که چشم دیدنه پیشرفت ایرانو ندارن وبرایه چشمشون خوبیت نداره چون دکتر بهشون توصیه کرده نبینند اینا همو نا یی اند که حتی دوست ندارن ایران یک افطابه هم بسازه

    • Gt

      منبع؟؟؟
      یعنی ژاپن و کره جنوبی و آلمان کجان؟؟

    • رضا

      همه کشورهای موجود در لیست دارای چند ویژگی هستند در مسائل نظامی خودشان مستقل هستند دارای توان ساخت بمب اتمی هستند ژاپن و کره جنوبی و المان همگی تحت سیطره امریکا هستند یعنی مستقل نیستند و ایران در این لیست قرار دارد چون می تواند بمب اتمی بسازد ولی با اختیار خودش نمی سازد

    • بدون نام

      بابا دهمیم خیلی خوبه میفهمید ماخیلی تلاش کردیم تا همین مقام به دست آوردیم

    • اهورا

      یعنی دروغگویی و پستی و نامردی حرفات کاملا مشخصه

    • بدون نام

      لعنت بردشمنان ایران

    • علیرضا

      باید تحقیق و توسعه موشکی کشورمان اولویت باشه و حتی در این زمینه از کشورهای دیگه هم کمک گرفت و بدانید هرگاه قدرتمند باشیم دشمن جسارت حمله ندارد و بنده به عنوان یک ایرانی به مردان موشکی خسته نباشید میگم و ساعت کاری و توسعه را بیشتر کنید.خسته نباشید دلاوران ...

    • ایران

      کاربر که به اسم اس(s) پیام میدی،تابلو هست جاسوس کجایی، برو شغال اینبرا پیدات نشه یهو دیدی شیرها تحملشون تموم شد جرت دادن،تو را چه به سرزمین شیرها،مهم قدرت ایمان و داشتن شهامت و شجاعته که توتاریخ ایران و ایرانی و پارس بیشتر از همه داشته،ما 8 سال با دست خالی با تمام دنیا جنگیدیم حریف مانشدن هیچکدمشون هیچ غلطی جرات نکردن بکنن با وجودی که هزار برابر ما تجهیزات داشتن، حالا که دیگه مااینقد قوی شدیم جرات میکنن چپ نگاه کنن؟تو ام ای 6 بهت یاد دادن چی بگی؟

    • ایران

      گفته میشه که کره ی شمالی 3 کلاهک هسته ای به ایران فروخته و جدای از اون ایران دانش ساخت بمب اتمی خیلی وقت پیش بدست آورد و در کمتر از ۶ماه میتونه به بمب اتم دست پیدا کنه

      پاسخ ها

      • فرهاد

        خاک تو سر همتون

    • علی

      عالی ممنون از برنامه خوبتون اطلاعات
      کاملا درسته

    • ALMIZ

      ایران تو هشت سال دفاع مقدس هیچی نداشت کل دنیا با بعثیا بودن الان که همه چیز داره یک نفر نمیتونه چپ نگاه کنه

    • مصطفی

      ایران سلاح قدرتمند داره که هیچ کشوری نداره و آمریکا تمام مشکلش با اون هست، موشک پوشک و هسته ای سر کاریه...
      اون چیزی نیست جز ایدئولوژی ((شهادت))
      تمام

    • بدون نام

      خوشم نیامدمن فکرمی کردم چهارم هستیم

    • معراج

      ایران قدرت موشکی بالایی دارد چراکه اگر نداشت الان ایرانی نبود

    • لقمان

      ایران واقعا یک قدرت موشکی هست ان هم باوجود چهل سال تحریم وفقط باور ایمان به توان داخلی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج