جاباما
۵۶۲۲۸۵
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

برگزاری اجتماع عفاف و حجاب در ۴۰۰ نقطه کشور

فرمانده قراردگاه عفاف و حجاب گفت: امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته در ۴۰۰نقطه از کشور اجتماع پاسدرای از حجاب و عفاف به شکل خانوادگی برای صیانت از خانواده که در رسانه‌های غربی مورد هجمه دشمن قرار گرفته است برگزار خواهد شد.

خبرگزاری فارس: ،‌نشست خبری ستاد مردمی بزرگداشت هفته جهانی عفاف و حجاب با حضور سردار علی فضلی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه عفاف و حجاب و مینو اصلانی رئیس جامعه زنان و جمعی از دست‌اندرکاران و مسئولان در سازمان صدا و سیما برگزار شد.

سردار علی فضلی با اشاره به اینکه ۲۱ تیر ماه ۱۳۱۴ گروهی از هموطنان‌مان در دفاع از آیات و روایات الهی و برای پاسداشت عفاف و حجاب در مسجد گوهرشاد مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گرفتند و به درجه رفیع شهادت نائل شدند، گفت: رژیم پهلوی در برخورد با مردان و زنان ایرانی به عنوان اسوه‌های پایداری دردمنشانه عمل کرد.

وی در ادامه اظهار داشت: امروز مردم شریف ما یعنی آحاد زنان و مردان ایران اسلامی و تاسی از دین خدا،‌ آیات و روایات و امامان انقلاب اسلامی در پاسداشت تکریم شهدای عفاف و حجاب در برنامه‌های این هفته حضور خواهند داشت.

به گفته وی حضور رسانه‌ها و مسئولان برای پاسداری و احیای این امر مقدس الهی همانند سال‌های گذشته می‌تواند تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های مفصل و مبسوطی برای هفته عفاف و حجاب در نظر گرفته شده است به برگزاری اجتماع مردان شریف و زنان عفیف پاسدار حجاب اسلامی اشاره کرد که به تکریم شهدای این مسیر و انتشار فرهنگ غنی آن و براساس تکلیف اسلامی و انقلابی خود نسبت به هجمه شدید فرهنگی-که بیش از ۲ دهه علیه فرهنگ عفاف و حجاب اتفاق افتاده است- حرکت خواهند کرد.

فرمانده قراردگاه عفاف و حجاب در ادامه تصریح کرد:مقام معظم رهبری دو دهه گذشته از این هجمه فرهنگی پرده برداشته بودند. ایشان پس از آن از شبیخون فرهنگی و سپس از براندازی فرهنگی و ناتوی فرهنگی سخن گفتند. با پیش آمدن فتنه سال ۸۷ مقام معظم رهبری از جنگ نرم نام بردند.

به گفته سردار فضلی جنگ نرم، جنگی بدون خونریزی و نامشهود است و با اندیشه و تفکر و فکر و فرافکنی به دنبال ایجاد تضعیف و تردید در پاسداری از ایین الهی است.

فرمانده قرارگاه عفاف و حجاب، خاطرنشان کرد: عفاف و حجاب نه تنها در دین اسلام بلکه در سایر ادیان الهی هم مورد توجه بوده است.

وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌های مسئول در کشور برابر دستورالعمل وزارت کشور در این مقاومت اسلامی شریک هستند، گفت: فرماندهان، بخشداران،‌ ائمه جماعت،‌ بسیجیان، موسسات مردمی باید در کنار هم برای مبارزه با این جنگ نرم اقدام کنند.

سردار فضلی اظهار داشت: امسال قوی‌تر از سال‌های گذشته در ۴۰۰ نقطه از کشور اجتماع پاسدرای از حجاب و عفاف به شکل خانوادگی برای صیانت از خانواده که در رسانه‌های غربی مورد هجمه دشمن قرار گرفته، برگزار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در بسیاری از نقاط جهان هم همزمان با برگزار این هفته در ایران برنامه‌هایی در زمینه عفاف و حجاب برگزار خواهد شد، علاوه بر این با همکاری نمایندگان سایر ادیان الهی هم برنامه‌هایی را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه این نشست مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان با اشاره به سابقه تاریخی روز ملی عفاف و حجاب که به قیام مردمی گوهرشاد مربوط می‌شود و بیش از ۲ هزار نفر در اعتراض به کشف حجاب توسط رضا خان پهلوی به شهادت رسیده‌اند، اعلام کرد: امسال همانند سال‌های گذشته و با قوت بیشتر برنامه‌های عفاف و حجاب را برگزار می‌کنیم.

اصلانی با ا شاره به ویژگی‌های برنامه‌های امسال که بر جهانی بودن آن تاکید شده است، گفت: در بیش از ۷۰ کشور جهان همزمان با ایران برنامه‌هایی در این خصوص اجرا خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برنامه‌های این هفته از ۱۷ تیر ماه لغایت ۲۳ تیر با برنامه‌ریزی بر روی مخاطبان کودک، نوجوان و جوان اجرا خواهد شد و صدها برنامه فرهنگی و جنگ شادی همانند جشن برای حجاب اولی‌ها (کسانی که به بلوغ می‌رسند و حجاب را انتخاب می‌کنند) با رویکرد خانواده محور و با حضور مردان غیرتمند و زنان عفیف اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به نشست و تجمع‌های مردمی تحت عنوان جشن‌های ملی عفاف و حجاب در ۲۲نقطه تهران همزمان با روز ملی عفاف و حجاب ۲۱ تیر ماه اظهار داشت: تولیدات متعدد تلویزیونی، ایجاد ۱۱ ایستگاه در مترو و تجلیل از زنان موفق، همچنین نصب یادمان در مسجد گوهرشاد از جمله برنامه‌های این هفته خواهد بود.

حکیمان معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان در ادامه این نشست با بیان اینکه پدیده‌ای به اسم جنگ نرم با قدمتی ۲۰۰ ساله از سوی صهیونیسم با محورت گریری و عفاف‌زدایی و ترویج بی‌بند و باری است شکل گرفته تصریح کرد: بیش از ۲۰ سال است این جنگ نرم در کشور ما هزینه می‌کند و تا حدودی به اهداف خود رسیده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید در مقابل این جنگ واکنش‌های منطقی و کاربردی داشته باشیم اعلام داشت: این جنگ یک جنگ جهانی است و نیازمند مبارزه‌ای در ابعاد جهانی است.

به گفته حکیمان مقابله با جنگی که شرافت انسان را مورد هدف قرار داده نیازمند رهبری ملت ایران اسلامی است تا با خنثی‌سازی اهداف آن عفت‌مداری، پاک زیستی در مقابل آن را به کشورهای دیگر منتقل کنند.

وی با اشاره به اینکه عفت و شرافت آب حیات هر کشور و اجتماعی است گفت: هر کشوری باید پاک زیستی را به نسل بعدی خود منتقل کند، شکل‌گیری قرارگاه عفاف و حجاب که به برکت حضور همه جانبه دستگا‌های مختلف و سازمان‌های مردم نهاد و بدنه بسیج بوده است می‌تواند قدم‌های موثری در این مسیر داشته باشد.

در ادامه این نشست سردار فضلی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درخصوص تاثیرگذاری برنامه‌های عفاف و حجاب در سال‌های گذشته و از ادامه این روند اظهار داشت: ما با هجمه فرهنگی سنگینی روبرو هستیم، هرچند تاثیر کوچکی بر روی گروهی از مردم و جوانان آرمان‌خواه داشته باشیم می‌توانیم خود را موفق اعلام کنیم. افزون بر این ما باید به تکلیف اسلامی و انقلابی خود عمل کرده و راه آزاداندیشی را باز کنیم.

وی با اشاره به اینکه آیات و روایات متعددی خبر از کوچکی اجتماع آزاد اندیشان می‌دهد گفت: در موضع حاکمیت نباید بگذاریم شرایط فرهنگی کشور از مسیر مستقیم خود خارج شود.

اصلانی نیز در پاسخ به این سوال با اشاره به اینکه فضاسازی‌های زیادی در زمینه عفاف و حجاب در کشور صورت گرفته و بازخوردهای فوق‌العاده‌ای از نقاط جهان هم در این زمینه داشته‌ایم خاطرنشان کرد: اگر مسئولان براساس قانون عفاف و حجاب عمل می‌کردند در حال حاضر وضع ما در این زمینه بسیار بهتر بود.

معاون فرهنگی بسیج جامعه زنان در پاسخ به سوالی درخصوص شبه‌افکنی‌های معاندان درباره عفاف و حجاب در شبکه‌های اجتماعی گفت: با همت سازمان‌های مردم نهاد و بدنه بسیج جامعه زنان فعالیت‌های عمیق و سازنده‌ای در شبکه‌های اجتماعی در قالب هنر برای مقابله با شبه‌افکنی‌های دشمن ایجاد شده است.

رئیس بسیج جامعه زنان نیز در پاسخ به سوالی درمورد ساماندهی پوشش در تولیدات فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی اظهار داشت‌: دغدغه همیشگی ما نحوه پوشش و رفتارهای عفت‌منشانه در فیلم‌ها است که با وجود مذاکراتی که در این زمینه انجام شده، اما همچنان با آسیب‌های زیادی روبرو هستیم.

وی افزود: این آسیب‌ها از روند تربیت خانواده‌ها تاثیر بسیاری دارد و نیازمند مطالبه‌گری جدی از سوی دغدغه‌مندان است.

سردار فضلی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب باید تبدیل به یک دغدغه همگانی شود، گفت: شرایط حاضر نشان از خلع پیوست فرهنگی در این زمینه است.

همچنین در پایان این نشست سردار فضلی و سردار حق‌طلب درخصوص برگزاری همایش راهیان نور در ۱۹ تیر ماه گزارشی ارائه کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج