۵۶۲۳۱۸
۲ نظر
۵۵۹۳
۲ نظر
۵۵۹۳
پ

۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

حیوانات در صنعت رباتیک از ابتدای پیدایش این صنعت تا کنون همیشه در طراحی ربات ها الهام بخش بوده اند؛ به عنوان مثال در سال ۱۷۳۹ رباتی به شکل اردک طراحی و ساخته شد که غلات را وارد آن می کردند و از سویی دیگر آن ها را آسیاب شده بیرون می داد.

وبسایت کلیک: در این مطلب قصد داریم به معرفی هفت ربات بپردازیم که در طراحی آن ها از ساختار طبیعی بدن حیوانات الهام گرفته شده است.

حیوانات در صنعت رباتیک از ابتدای پیدایش این صنعت تا کنون همیشه در طراحی ربات ها الهام بخش بوده اند؛ به عنوان مثال در سال ۱۷۳۹ رباتی به شکل اردک طراحی و ساخته شد که غلات را وارد آن می کردند و از سویی دیگر آن ها را آسیاب شده بیرون می داد. الهام گیری از حیوانات و طبیعت نقش مهمی در صنعت رباتیک دارد و در سال های اخیر توجه زیادی به این موضوع شده است؛ زیرا این موضوع باعث مطابقت و تعامل هر چه بیشتر ربات ها با محیط پیرامونی خود می شود. ربات های زیادی با الهام از طبیعت ساخته شده اند؛ از خفاش گرفته تا ماهی، سگ و نرم تنانی همچون ماهیان مرکب و هشت پا. در این مطلب قصد داریم شما را با ربات هایی آشنا کنیم که در طراحی آن ها از طبیعت الهام گرفته شده است. در ادامه با ما همراه باشید.
Octobot (اختاپوس)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

این ربات با الهام از پیچ و تاب ها و قدرت مانور بدن اختاپوس ها طرحی شده است و دقیقا شبیه به یک اختاپوس به نظر می رسد. Octobot با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ایجاد شده است و مدارهای زیادی درون آن تعبیه شده است. نیروی Octobot برای حرکت کردن توسط واکنش های شیمیایی عنصر هیدروژن پرواکسید تامین می شود. واکنش های شیمیایی این ماده باعث می شود محفظه های پنوماتیکی این ربات ها متورم شوند و سپس تخلیه شوند.

Pleurobo (سمندر)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

سمندرها فسیل های زنده محسوب می شوند و می توان گفت اجداد این حیوانات جز نخستین حیواناتی بودند که حیات خود را بر روی سیاره زمین آغاز کردند. برای طراحی ربات Pleurobo شیوه حرکتی نمونه واقعی این دو زیستان، با استفاده از اشعه ایکس مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است. Pleurobo یک ربات ترسناک اسکلتی کوچک است که همانند نمونه های واقعی دو زیست خود در علف ها به آرامی راه می رود. اعضای تیم تحقیقاتی سازنده این ربات، دریافته اند که رابطه کشف شده بین ستون فقرات و مغز سمندر می تواند زمینه را برای دستیابی به اطلاعات مهم در زمینه رابطه بین دستگاه و مغز انسان فراهم کند.

میکرو پهپاد Animal Dynamic (سنجاقک)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

امروزه استفاده از باله های چرخشی در پهپادهای تجاری و صنعتی در حال افزایش است؛ اما استفاده از این باله ها معایب خود را نیز دارد که از میان آن ها می توان به سر و صدای زیاد آن ها، مصرف بالای انرژی و ثابت ماندن آن ها در شرایطی که باد می وزد، اشاره کرد. به تازگی عده ای از محققان انگلیسی با حمایت وزارت دفاع این کشور موفق به ساخت پهپاد بسیار کوچکی شده اند که در طراحی آن از سنجاقک که یک حشره ماقبل تاریخ است، الهام گرفته شده است. طراحی منحصر به فرد این ربات باعث شده است به یک ابزار ایده آل برای نجات جان افراد تبدیل شود و در میدان های جنگ نیز می تواند بدون اینکه شناسایی شود، برای جمع آوری اطلاعات مورد استفاده قرار گیرد.

Cassie (شترمرغ)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

این ربات با الهام از شترمرغ طراحی و ایجاد شده است و محققان دانشگاه اورگان خالق آن هستند. cassie بدون سر علاوه بر اینکه از سرعت بالایی برخوردار است، روی زمین نمی افتد و لیز هم نمی خورد و در هنگام ضربه خوردن به بدنه آن نیز مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

Spotmini (سگ)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

محققان دانشگاه MIT موفق به پوست رباتیک الکترونیکی شده اند که در طراحی آن از پوست نوعی سوسک به نام سوسک لاک پشت طلایی الهام گرفته شده است که در هنگام خطر رنگ پوست آن تغییر می کند. این پوست رباتیک با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی ایجاد شده است و مدارهای زیادی نیز در آن تعبیه شده است. یکی از ویژگی های جالب این پوست رباتیک این است که وقتی استرس به آن وارد می شود، پوست آن تغییر رنگ می دهد.

Robotic skin (سوسک)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

محققان دانشگاه MIT موفق به پوست رباتیک الکترونیکی شده اند که در طراحی آن از نوعی سوسک به نام سوسک لاک پشت طلایی الهام گرفته شده است که در هنگام خطر رنگ پوست آن تغییر می کند. این پوست رباتیک با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی طراحی شده است و مدارهای زیادی نیز در آن تعبیه شده است. یکی از ویژگی های جالب این پوست رباتیک این است که وقتی استرس به آن وارد می شود، پوست آن تغییر رنگ می دهد.

Festo (شاپرک)
۷ ربات که با الهام گرفتن از حیوانات طراحی شده‌اند

این ربات که ساخت شرکت Festo است و با الهام از بدن شاپرک ساخته شده است، از طراحی فوق العاده زیبایی برخوردار است و در پرواز از مهارت بالایی برخوردار است. Festo دارای وزن کمی است؛ اما متاسفانه نمی تواند حسگرهای مختلف را همراه با خود حمل کند. حرکات Festo در حال حاضر توسط یک سری دوربین خارجی کنترل می شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اختاپوس خیلی باحال بود

    • بدون نام

      ک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج