۵۶۲۳۲۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

کالبدشکافی خطوط چهارگانه تیم کرانچار

تیم فوتبال سپاهان تاکنون ۶ خرید در پنجره نقل و انتقالات انجام داده، اما به نظر می رسد کرانچار با موجودی فعلی با چالش هایی زیادی در پست های مختلف روبرو است.

ورزش سه: مسئولان سپاهان پس از نهایی کردن قرارداد زلاتکو کرانچار گام مهمی برای بازگشت این تیم به قدرت انجام دادند و در شروع پنجره نقل و انتقالات هم یکی از فعال ترین تیم ها بودند و با سیاوش یزدانی، عزت الله پورقاز، سعید آقایی، حسن جعفری، شاهین ثاقبی و همینطور ساسان انصاری یکی از مدعیان آقای فصل گذشته که در نهایت با ۱۶ گل زده پشت سر مهدی طارمی ۱۸ گله قرار گرفت، قرارداد امضاء کردند.

همه چیز برای طلایی پوشان خوب پیش می رفت که احسان حاج صفی کاپیتان فصل گذشته این تیم ساز جدایی کوک کرد و عازم یونان شد. در صورتی که حاج صفی در اصفهان ماندگار می شد می‌توانست در سه پست مدافع چپ، وینگر چپ و همینطور هافبک میانی (نقشی که کی روش برای او در تیم ملی در نظر گرفته) توسط کرانچار به کار گرفته شود ولی حالا با جدایی او حسین پاپی گزینه ی اول کرانچار برای بازی در پست وینگر چپ به شمار می رود، که بازیکنی پا به سن گذاشته به شمار می رود و در فصل گذشته نیز پس از حضور کرانچار بود که در ۶ دیدار با بازوبند کاپیتانی در پست وینگر چپ به کار گرفته شد.

در زیر نگاهی داریم به ترکیب اصلی سپاهان و چالش هایی که کرانچار در حال حاضر با آنها روبرو است؛

خط دروازه

لی اولیویرا گلر برزیلی سپاهانی ها فصل گذشته نمایش های خوبی به خصوص پس از حضور کرانچار داشت؛ این بازیکن با نظر کرانچار قراردادش را تمدید کرد و گلر دوم هم مهدی امینی است که فصل گذشته نمایش های قابل قبولی در جام حذفی ارائه داد؛ کرانچار دغدغه زیادی در این پست ندارد.

خط دفاعی

سعید آقایی درپست مدافع چپ جایگزین احسان حاج صفی شده است و حسن جعفری هم برای پر کردن نقاط ضعف سپاهان در پست مدافع راست جذب تیم شده است؛ علیرغم اینکه این دو بازیکن نمایش های خوبی در ترکیب تیم های خود داشته اند، نداشتن جایگزین مطمئن در این دو پست حساس یکی از چالش های پیش روی کرانچار در طول فصل است. در دیدارهای تدارکاتی کرانچار از عارف غلامی برای بازی در این دو پست بهره می برد؛ بازیکنی که فصل گذشته نیز بیشتر به عنوان مدافع راست به کار گرفته شد تا بازی در پست تخصصی که مدافع وسط است.

در قلب خط دفاعی نیز سیاوش یزدانی و عزت الله پورقاز جذب تیم شدند و عارف غلامی هم یکی از گزینه های کرانچار است.

خط دفاعی سپاهان به طور کلی نسبت به فصل گذشته دگرگون شده و همین موضوع کار کرانچار را سخت تر کرده است؛ مصدومیت یا محرومیت یکی از این بازیکنان می تواند چالشی جدی برای کرانچار در طول فصل باشد.

خط میانی (هافبک های تدافعی)

در پست هافبک دفاعی طلایی پوشان در وضعیت مناسبی به سر می برند؛ آنها رسول نویدکیا و میلاد سرلک را به عنوان دو بازیکن با تجربه و جوان در این پست در اختیار دارند. عزت‌الله پورقاز هم توانایی بازی در این پست را دارد. حامد بحیرایی نیز بازیکن جوانی است که در لیگ شانزدهم در همین پست نمایش های قابل قبولی داشت. ضمن اینکه با بهبود مصدومیت محمود قائدرحمتی، طلایی پوشان در این پست شرایط خوبی خواهند داشت. علاوه بر این ها شاهین ثاقبی هم که این روزها در پست هافبک طراح با دستور کرانچار بازی می‌کند، توانایی بازی در این پست را دارد.

خط میانی (هافبک های هجومی)

در سیستم ۱-۳-۲-۴ که توسط کرانچار مورد استفاده قرار می گیرد، سپاهان جلال علی محمدی، شاهین ثاقبی، حسین پاپی، مهرداد محمدی را به عنوان بازیکنان شاخص در تیم خود در اختیار دارد؛ صابر دیده ور، حسین فاضلی و رضا میرزایی هم می توانند گزینه های بعدی سرمربی کروات سپاهان باشند. با این وجود عدم حضور یک وینگر سرعتی و پا به توپ که مکمل مهرداد محمدی شود، به شدت احساس می شود. همچنین فقدان یک هافبک طراح مثل سرور چپاروف که کرانچار همچنان چشم انتظار او است، می تواند طراوات خاصی به خط هجومی سپاهان ببخشد؛ در غیر این صورت شرایط برای طلایی پوشان و کرانچار در لیگ هفدهم دشوار خواهد شد.

خط تهاجمی

در حال حاضر مهاجم اول سپاهانی‌ها ساسان انصاری است و امید زیادی به درخشش او وجود دارد. مهرداد محمدی می تواند در غیاب ساسان انصاری گزینه‌ی اول کرانچار باشد؛ رضا میرزایی فصل گذشته در چند دیدار در این پست به میدان فرستاده شد.

البته منطقی به نظر نمی‌رسد کرانچار در این پست دست به خرید های بیشتری بزند، چرا که مسعود حسن زاده پیش از پایان نیم فصل لیگ هفدهم با پایان مصدومیت به رقابت ها باز می گردد و همزمان مهدی شریفی هم با پایان خدمت سربازی به اصفهان باز می گردد تا کرانچار یکی از غنی ترین خط آتش‌های لیگ هفدهم را در شروع نیم فصل دوم رقابت‌ها در اختیار داشته باشد.

سپاهان در حال حاضر ۵ سهمیه لیگ برتری خود را استفاده کرده است و با وسواس بیشتری به یک سهمیه باقی مانده نگاه می کند.

لی اولیوریا تنها سهمیه خارجی طلایی پوشان است. در صورتی که سرور چپاروف به تیم سپاهان اضافه شود، طلایی پوشان همچنان ۲ جای خالی در لیست خود خواهند داشت که می تواند با بازیکنانی که مورد نظر کرانچار است پر شود.

در نهایت باید منتظر ماند و دید سرمربی سپاهان چه تدابیری برای رویارویی با چالش های پیش روی خود در لیگ هفدهم خواهد داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج