۵۶۲۴۳۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

عرضه‌ی نسخه بلوری «بادیگارد»، هنرجویان تئاتر ایران مسافر فرانسه می‌شوند، نمایش «زمانی دیگر» در موزه سینما، خبری از جشنواره شهر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: عرضه‌ی نسخه بلوری «بادیگارد»، هنرجویان تئاتر ایران مسافر فرانسه می‌شوند، نمایش «زمانی دیگر» در موزه سینما، خبری از جشنواره شهر و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نسخه بلوری فیلم سینمایی «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا می‌آید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان هنری رسانه‌ای اوج، نسخه بلوری فیلم سینمایی "بادیگارد" ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا، در سومین دهه تیرماه در مراکز فروش محصولات ویژه فرهنگی نظیر شهرکتاب‌ها و مراکز تخصصی عرضه محصولات سمعی و بصری توزیع خواهد گردید.
از ویژگی‌های نسخه بلوری "بادیگارد" که با حجم 50 گیگابایت، گفته می‌شود با کیفیتی فوق‌العاده در سینمای ایران آماده‌ عرضه می‌گردد وجود منوهای مختلف، زیرنویس‌های چندزبانه برای تمامی آیتم‌ها، کلیپ‌های معرفی هر بخش و کیفیت تصویری بسیار بالا برای علاقمندان حرفه‌ای سینما می‌باشد.

علت تأخیر در عرضه این نسخه که ابتدا قرار بود پائیز سال گذشته روانه بازار شود طراحی برنامه‌های ویژه و برای اولین‌بار تجربه شده در سینمای ایران در قالب بلوری می‌باشد.

به‌طور مثال بیننده می‌تواند در حین تماشای یک قسمت همزمان وارد منوهای دیگر شده و از سایر آیتم‌ها نیز استفاده نماید. کیفیت تصویری ارائه شده در این بلوری هم برای فیلم اصلی و هم برای سایر بخش‌ها همچون پشت‌صحنه، مصاحبه‌های تخصصی، عکس‌ها، فیلم به روایت کارگردان و... فراتر از کیفیت تصویری نسخه‌های دی‌وی‌دی نمایش خانگی می‌باشد و با کیفیت اصلی نسخه دیجیتال در پرده سالن‌های مدرن برابری می‌کند و از این رو می‌تواند مجموعه‌ای ماندگار برای علاقمندان به سینما باشد.

فیلم سینمایی "بادیگارد" محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج بوده و توسط مؤسسه سینما ۲۴ (هنر اول) عرضه و توزیع می‌گردد.

هنرجویان تئاتر ایران برای تولید یک اثر مشترک به فرانسه می‌روند

کارگاه ‌آموزشی تئاتر ویژه هنرجویان ایرانی در فرانسه به همت گروه تئاتر زندگی از ۱۲ تا ۳۱ جولای (۲۱ تیرماه تا ۹ مردادماه) در شهر سن اتین، فرانسه برگزار می‌شود.

جعفر مهیاری کارگردان و سرپرست گروه تئاتر «زندگی» با بیان توضیحاتی در مورد تازه‌ترین فعالیت‌های اجرایی این گروه گفت: طبق توافق صورت گرفته میان گروه تئاتر «زندگی» و کمپانی فرانسوی «لیتو کاکس»، کارگاه‌های آموزشی با حضور هنرمندان ایران و فرانسه در این کشور برگزار خواهد شد.

سرپرست گروه تئاتر «زندگی» با تأکید بر تحکیم و ایجاد تعاملات فرهنگی در عرصه تئاتر بیان کرد: طبق فراخوانی که از سوی گروه، اواخر سال گذشته منتشر شد، کارگاه‌های متفاوتی در زمینه بازیگری، حرکت، طراحی صدا و ویدیو آرت، به مدت ۲۰ روز در شهر سن اتین فرانسه برگزار خواهد شد.

وی افزود: ماحصل این کارگاه‌ها، تولید اثری مشترک و اجرای عمومی آن در فرانسه خواهد بود. همچنین قصد داریم این اثر نمایشی را در ایران هم اجرا کنیم.

مهیاری در رابطه با انتخاب افراد متقاضی برای شرکت در این کارگاه‌های آموزشی عنوان کرد: این انتخاب بر اساس تجربه و تخصص افراد به‌خصوص رشته تحصیلی آن‌ها صورت گرفت؛ اولویت ما با دانشجویانی بود که از تجربه اجرایی برخوردار بودند. البته ممانعتی برای حضور سایر علاقه‌مندان وجود نداشت اما اولویت ما با این افراد هم، اشخاصی هستند که از تجربه اجرا برخوردارند.

این کارگردان تئاتر در رابطه با این اجرای مشترک بیان کرد: در حال حاضر کلیتی برای این اجرا در نظر داریم؛ اما با توجه به اینکه فعالیت ما به‌صورت کارگاهی است، طبیعتا متود و روش‌هایی که برای کارگاه در نظر می‌گیریم بر اثر تولیدی تأثیرگذار خواهد بود.

سرپرست گروه تئاتر «زندگی» گفت: ۱۰ هنرجو از ایران ۲۰ تیرماه عازم فرانسه خواهند شد تا با حضور ۱۰ هنرجوی فرانسوی در این کارگاه‌های آموزشی شرکت کنند.

لازم به یادآوری است، گروه تئاتر زندگی از سال ۹۲ اقدام به برگزاری ورکشاپ‌های مختلفی با حضور هنرمندانی از کشورهای کانادا، آلمان، بلژیک و فرانسه در ایران کرده است که حاصل این کارگاه‌های آموزشی اجراهای مشترکی همچون نمایش "شکسپیر" به کارگردانی رابرت گرین‌وود در تئاترشهر، "وقتی بدن‌ها حرف می زنند" به کارگردانی ترسا هافمن در تالا مولوی و جشنواره تئاتر دانشگاهی، "فراتر از کلمات" دیزی فل در تماشاخانه ارغنون و جشنواره تئاتر فجر، "ویترین" به کارگردانی ساندرا هامل در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، "ناگهان" به کارگردانی لتی سیا و "سنگ‌های نامرئی به کارگردانی الکساندرا اسکچل در تماشاخانه بازیگاه و "مرز" به کارگردانی جعفر مهیاری در فرهنگسرای اندیشه بوده است. این آثار نمایشی در شهرهای مختلف آلمان و بلژیک و فرانسه نیز اجرا شده‌اند.

افتتاحیه‌ی «زمانی دیگر» در موزه سینما

فیلم سینمایی «زمانی دیگر» به نویسندگی و کارگردانی «ناهیدحسن‌زاده» منتخب جشنواره‌های جهانی فیلم، با حضور عوامل آن، در روز
دوشنبه 19 تیر ماه جاری در موزه سینما در تهران، اکران ویژه می‌شود.

اکران ویژه و دیدار با همکاران و عوامل فیلم سینمایی «زمانی دیگر» Another Time نخستین ساخته بلند سینمایی «ناهید حسن‌زاده» به تهیه‌کنندگی «فری ملک مدنی»؛ بعد از حضوری موفق در عرصه بین‌المللی و کسب جوایز معتبر خارجی، در ساعت ۲۰:۳۰ روز دوشنبه ۱۹ تیر ماه جاری در گروه سینماهای «هنر و تجربه» در موزه سینما در تهران، برگزار می‌شود.

«زمانی دیگر» که روایتگر زندگی مردمانی است که در شرایط دشوار و ناخواسته‌ای گرفتار شده و در جستجوی رهایی هستند؛ در نخستین سانس خود در ساعت 19 روز دوشنبه تیر ماه جاری در سینما فرهنگ در تهران روی پرده می‌رود و در ادامه در ساعت 22 همان روز نیز در پردیس سینمایی کورش در تهران به نمایش در می‌آید.

اکران مردمی «کارگر ساده نیازمندیم» با حضور جواد عزتی و نازنین بیاتی

روز یکشنبه 18 دهمین روز از تیرماه سال 96 ، نازنین بیاتی و جواد عزتی به همراه عوامل فیلم «کارگر ساده نیازمندیم» همراه مردم به دیدن این فیلم می‌نشینند.

قرار است روز یکشنبه 18 تیرماه از ساعت 20 در سینما «آزادی» منوچهر هادی کارگردان فیلم به همراه نازنین بیاتی و جواد عزتی به عنوان مهمانان ویژه در دومین اکران مردمی «کارگر ساده نیازمندیم» به دیدن این فیلم بنشینند.

لازم به ذکر روز 14 تیرماه نیز اولین اکران مردمی این فیلم در پردیس سینمایی «کوروش» با حضور عوامل برگزار می‌شود.

فیلم‌های کوتاه جشنواره شهر را چه کسانی داوری می‌کنند؟

مسعود امینی تیرانی، سعید پور اسماعیلی، رقیه توکلی، امیرشهاب رضویان و امیر عبدالحسینی به عنوان اعضای هیات انتخاب فیلم های کوتاه و نیمه بلند داستانی ششمین جشنواره فیلم شهر انتخاب شدند.

ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر از 9 تا 14 مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در تهران برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج