جاباما
۵۶۲۴۷۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

گرد و خاک کشور عراق از راه می‌رسد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور از نفوذ جریانات خنک شمالی، گذر موج بارشی و ورود جریانات مرطوب جنوبی خبر داد و گفت: طی سه روز آینده ۱۲ استان کشور با افزایش ابر و رگبار پراکنده باران و وزش باد مواجه خواهند شد.

خبرگزاری تسنیم: امین حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار داشت: از اواخر وقت روز گذشته نفوذ جریانات شمالی و گذر موج بارشی از این مناطق باعث تغییرات آب‌وهوایی در بخش‌هایی از نوار شمالی کشورمان شده است.

وی افزود: طی سه روز آینده نیز سواحل دریای خزر با افزایش ابر، رگبار پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما مواجه خواهند شد؛ دریای خزر نیز در همین مدت مواج پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: روز یکشنبه در استانهای ساحلی دریای خزر به‌ویژه سواحل غربی و مرکزی خزر ابری و بارش پراکنده باران ادامه خواهد داشت و در مناطقی از شمال غرب و شمال شرق کشور نیز افزایش ابر، رگبار، رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته نقشینه، جریانات شمالی و گذر موج بارشی موجب خواهد شد تا بخش‌هایی از ارتفاعات البرز، سواحل خزر، استانهای مازندران، گیلان، گلستان، اردبیل، آذربایجانها، قزوین، تهران، همدان و زنجان با بارش پراکنده باران مواجه شوند.

وی افزود: طی سه روز آینده همچنین جریانات مرطوب جنوبی بر روی بخشهایی از سیستان وبلوچستان و هرمزگان اثرگذار خواهند بود و موجب افزایش ابر و بارش پراکنده باران به همراه وزش باد را پدید می‌آورند؛ در همین مدت سواحل شرقی دریای عمان مواج خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه وزش باد شدید در شرق و شمال شرق موجب ایجاد گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا خواهد شد، گفت: طی سه روز آینده وزش بادهای ۱۲۰ روزه بر زابل اثر خواهد گذاشت و این محدوده را با کاهش کیفیت هوا مواجه می‌شود.

نقشینه ادامه داد: طی سه روز آینده در بعضی ساعات شاهد افزایش سرعت وزش باد، گرد و خاک و کاهش دید در برخی استانهای سمنان، اصفهان، قم، مرکزی و قزوین خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در روزهای آتی افزایش سرعت باد در کشور عراق و مناطقی از جنوب غرب کشور پدید می‌آید، اظهار کرد:‌ افزایش سرعت باد و تشکیل توده گرد و خاک موجب خواهد شد تا بخش‌هایی از استانهای ایلام، خوزستان و بوشهر نیز با پدیده گرد و خاک مواجه شوند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با ۴۷ درجه بالای صفر را گرم‌ترین و شهرکرد با ۱۱ درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و تصریح کرد: دمای هوای تهران امروز در گرم‌ترین لحظات به ۳۹ درجه بالای صفر رسید.

نقشینه خاطرنشان کرد: طی دو روز آینده تهران آسمانی نیمه ابری همراه با وزش باد شدید خواهد داشت که بارش‌های پراکنده باران در ارتفاعات دور از انتظار نخواهد بود؛ افزایش ابر و احتمال بارش‌ها به همراه وزش باد شدید نیز ناشی از گذر موج بارشی از شمال کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چهارشنبه و پنجشنبه در تهران احتمال بارندگی هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج