جاباما
۵۶۲۶۰۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

نیکبخت: کریمی ریسک بزرگی کرد

اگر ۳-۲ سال اخیر را کنار بگذاریم طی ۱۵-۱۰ سال قبل‌تر آن علیرضا نیکبخت واحدی بدون شک یکی از مهم‌ترین سوژه‌های نقل و انتقالات فوتبال ما بود که یک بار هم با رفتن به پرسپولیس لقب بمب نقل و انتقالات را به خود اختصاص داد.

ایران ورزشی: اگر ۳-۲ سال اخیر را کنار بگذاریم طی ۱۵-۱۰ سال قبل‌تر آن علیرضا نیکبخت واحدی بدون شک یکی از مهم‌ترین سوژه‌های نقل و انتقالات فوتبال ما بود که یک بار هم با رفتن به پرسپولیس لقب بمب نقل و انتقالات را به خود اختصاص داد. او حالا دور از حواشی فوتبال به فعالیت در مدرسه فوتبالش مشغول است. اما اخبار چند تیم خاص را پیگیری می‌کند. استقلال و نفت تهران از جمله همان تیم‌ها هستند. نیکبخت استقلال را قوی‌تر از فصل قبل می‌داند و برخلاف بعضی‌ها که مدعی‌اند میانگین سنی تیم بالا رفته چنین اعتقادی ندارد. او همچنین در خصوص حضور علی کریمی در نفت با اطمینان از موفقیتش صحبت می‌کند، اگرچه تصمیم جادوگر را ریسک بزرگی می‌داند.

شما سال‌ها با علی کریمی همبازی بودی. او این روزها هدایت تیم نفت تهران را برعهده گرفته است. تیمی که به نظر می‌رسد مشکلات مالی زیادی دارد.

من به علی تبریک می‌گویم و اعتقاد دارم شهامت زیادی داشت که مسوولیت تیم نفت را قبول کرد. البته وقتی تصمیم داری وارد عرصه مربیگری شوی باید از یک جا شروع کنی و به نظرم علی کریمی ریسک بزرگی کرد.

به خاطر مشکلات مالی تیمش می‌گویی یا...

ببینید من که در این تیم نیستم اما وقتی مصاحبه‌ها و اخبار پیرامون نفت را می‌شنوم و می‌بینم علی دایی هم به همین دلایل در این تیم اذیت شد به این نتیجه می‌رسم که علی کریمی ریسک بزرگی کرد و قبول چنین مسوولیتی شهامت می خواهد که من در کریمی سراغ دارم.

چقدر احتمال می‌دهی که موفق شود.

من صددرصد مطمئنم که علی نتیجه می‌گیرد. چون او آدمی نیست که بی‌دلیل دست به ریسک بزند و حتما تمام جوانب کار را در نظر گرفته است. البته باشگاه هم باید امکانات لازم را برای این مهم فراهم کند.

تا امروز او بازیکنانی مثل پیام صادقیان، حمید علی‌عسگری، فشنگچی و... را جذب کرده است.

من فکر می‌کنم علی با توجه به پولی که باشگاه دارد بازیکن گرفته است. شاید او نخواسته بازیکن گرانقیمتی را جذب کند و آن وقت باشگاه برای پرداخت مطالباتش به مشکل بخورد. البته اگر آنها به مشکل نخورند در نیم فصل هم می‌توانند با جذب چند بازیکن تیم‌شان را برای جام باشگاه‌های آسیا آماده کنند. به هرحال این چند نفری هم که آمدند به اعتبار علی کریمی بود و امیدوارم شرایط خوبی برایش رقم بخورد تا مثل دوران بازیگری در عرصه مربیگری هم بدرخشد.

اگر علی کریمی موفق نشود آن وقت ...

من خیلی خوشبینم که علی نتیجه می‌گیرد و همانطور که گفتم او بدون برنامه و تفکر کاری را انجام نمی‌دهد.علی در آغاز راه مربیگری است و من صمیمانه برایش آرزوی موفقیت دارم.

اما استقلال برخلاف نیم فصل دوم لیگ قبل که دست به جوانگرایی زد و نتیجه گرفت دوباره سراغ مجتبی جباری و پژمان منتظری رفت.

به نظر من باید به تفکرات سرمربی تیم احترام گذاشت و همیشه در فصل نقل و انتقالات این بحث‌ها وجود داشته که چرا فلان مربی این بازیکن را گرفت یا آن بازیکن را نگرفت. حتما منصوریان برای خودش دلایلی دارد. ضمن اینکه من با واژه بازیکن مسن که بعضی‌ها مطرح می‌کنند موافق نیستم. این حرف ها همیشه وجود داشته اما بازیکن داخل زمین است که توانایی‌هایش را به نمایش می‌گذارد.

چرا؟

برای اینکه متاسفانه فوتبال ما آنقدر خالی از ستاره شده که حضور ستاره‌های چند سال پیش هم غنیمتی است. یک زمان لیگ ما پر از ستاره بود و در هر بازی تماشاگران بارها از روی سکو نیم‌خیز می‌شدند اما الان ستاره‌ای وجود ندارد و بازیکنی نیست که به تنهایی نتیجه را تغییر دهد. ضمن اینکه به هر بازیکنی هم نمی‌توان ستاره گفت. من فکر می‌کنم اکثر بازیکنان لیگ در یک سطح هستند و ما دیگر بازیکنی را نمی‌بینیم که پا به توپ شده و چند نفر را دریبل کند.

به نظرت استقلال موفق می‌شود؟

چرا موفق نشود. آنها تا حدودی نفرات اصلی‌شان را حفظ کرده‌اند و با جذب بازیکنان جدید کامل‌تر هم شده‌اند. از طرفی هوادارانی دارند که همیشه کنارشان هستند. تیم های بزرگ به آرامش نیاز دارند و اگر این مهم برای استقلال مهیا شود شانس موفقیت شان بیشتر هم می شود.

پس با توجه به نقل و انتقالاتی که صورت گرفته و جابه‌جایی‌هایی که تیم‌ها داشته‌اند باید منتظر لیگ جذابی باشیم.

واقعیت را بخواهید من مثل سال گذشته پیگیر نقل و انتقالات فوتبال نیستم و اخبارش را خیلی دنبال نمی‌کنم. متاسفانه لیگ ما فرسایشی است و همین مساله جذابیتش را کم کرده است. همین قانون تعداد بازیکن بالای 23 سال چقدر باعث بیرون ماندن بازیکنان شده است. به نظر من اگر بازیکنی شرایط جسمانی‌اش اجازه دهد در 40 سالگی هم می‌تواند بازی کند. من یک نمونه برای شما مثال بزنم.

بفرمایید.

ما مهدی رجب‌زاده را ببینید، با همین شرایط خوب بدنی بازی می‌کند.من باز هم می گویم اگر بازیکنی شرایط بدنی‌اش خوب باشد دیگر سن یک عدد می شود.

شما تصمیم نداری وارد عرصه مربیگری شوی؟

من کارهای فوتبالی‌ام را دنبال می‌کنم و در حال حاضر در مدرسه فوتبالم مشغولم و دور از حاشیه و هیاهو کارم را انجام می‌دهم. شما هم مرا می‌شناسید که اهل چاپلوسی و نشستن پشت در اتاق این رییس و آن رییس برای گرفتن تیم نیستم. به هرحال روزی هم نوبت به ما می‌رسد که جدی‌تر از قبل مشغول به فعالیت شویم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج