۵۶۲۸۴
۳ نظر
۵۰۰۱
۳ نظر
۵۰۰۱
پ

تولد ۸۹ سالگی عزت الله انتظامی +عکس

با ابتکار و دعوت روزنامه «شرق»، جمعه، سی و یکم خرداد، ساعت هفت شب تعدادی از هنرمندان معتبر گردهم آمدند تا جشن ۸۹ سالگی عزت‌الله انتظامی، هنرمند نام‌آور و آقای بازیگر سینمای ایران، را جشن بگیرند تا ازاین طریق هنرمندان ایران را در زمان زنده‌بودن تجلیل و تکریم کنند.

روزنامه شرق: با ابتکار و دعوت این روزنامه (شرق)، جمعه، سی و یکم خرداد، ساعت هفت شب تعدادی از هنرمندان معتبر گردهم آمدند تا جشن ۸۹ سالگی عزت‌الله انتظامی، هنرمند نام‌آور و آقای بازیگر سینمای ایران، را جشن بگیرند تا ازاین طریق هنرمندان ایران را در زمان زنده‌بودن تجلیل و تکریم کنند.

می‌توانم بگویم من به‌عنوان عکاس و مستندساز این سرزمین آنقدر خوش شانس بوده‌ام که تنها کسی باشم که در کنار استاد در خیلی جاها همراهشان باشم؛ در سفرهای داخلی وخارجی، در بزرگداشت‌ها و مراسم‌ها. خاطره و لحظات جذابی که از ایشان به خاطر دارم بسیار زیاد است. ایشان در مقابل دوربین عکاسان زیادی از کشورمان قرار گرفته‌اند و با هوش و ذکاوت و ریزبینی مقابل دوربین قرار می‌گیرند.

تولد 89 سالگی عزت الله انتظامی +عکس

به همین دلیل عکس‌های جذابی از ایشان باقی مانده است. البته غیر اینها، بدهی شخصی به ایشان دارم و آن هم به خاطر برگزاری هرساله «جشن تصویر سال» در خانه هنرمندان است. ایشان در کنار «بهروز غریب‌پور» از بانیان این مرکز فرهنگی هستند و وقتی من درکنار ایشان در جلسات ساسگزاری‌های خانه هنرمندان ایران شرکت می‌کنم، برایم مغتنم و مایه افتخارم است.

آیدین آغداشلو، نقاش: افتخار کشور

باعث افتخار من است که در این جمع کوچک ولی بسیار معتبر فرهنگی حضور دارم. ما همه در این جشن حضور یافتیم تا از استاد انتظامی تجلیل و تکریم کنیم. ایشان ۵۰ سال در حوزه فرهنگ و هنر حضور تاثیرگذار دارند و این حضور همیشه معتبر و مغتنم بوده است. من بیش از ۴۰ سال است که از نزدیک با ایشان آشنا هستم و ارادت و دوستی دارم. ایشان هر جا که حضور دارند، مانند همه کسانی که در این جمع حضور دارند از نجف دریابندری تا محمود دولت‌آبادی و حتی دوستانی که در راه هستند تا به اینجا برسند نظیر انتظامی منشأ خیر هستند. آرزو می‌کنم حضورشان مستدام باشد.

علیرضا زرین‌دست، فیلمبردار سینما: «اسطوره انتظامی»

من روزنامه «شرق» را تحسین می‌کنم که جشن درخوری برای «اسطوره» بازیگری سینمای ایران برپاکردند. معتقدم آقای انتظامی و همنسلان‌شان برای فرهنگ و هنر ایران به‌خاطر عشقی که داشتند و دارند زحمات زیادی کشیدند و باید در برابر آنها تعظیم کنیم.

محمود دولت‌آبادی: انتظامی، انتظامی است

در این مراسم شرکت کردم تا به آقای عزت‌الله انتظامی تبریک بگویم و همین‌طور به همسر و خانواده ایشان. جا دارد در این مراسم به دو نکته اشاره کنم؛ اول اینکه اظهارنظر درمورد اینکه آقای انتظامی «اسطوره» هستند، چندان درست نیست. برای اینکه ما در دوره جدید زندگی می‌کنیم. به قول برشت در نمایشنامه «آدم، آدم است»، انتظامی هم مثل همه ما آدم است؛ پس نه فریب‌خورده و نه ربوده شده و نه قرار بوده است «رستم دستان» باشد. او هنرمندی است بسیار مهم که در زمان حضور دارد و بیش از نیم قرن است که می‌کوشد اگر شد یک گام هنر نمایش را پیش ببرد با توجه به شرایط کشور ما.

منتها ایرادی که به آقای انتظامی می‌گیرم این است که چرا در قضیه اخیر انتخابات ریاست‌جمهوری شایعاتی برایش به وجود آوردند و دیگر اینکه چرا او در مقام بزرگ هنر نمایش ایران سفت و محکم نایستاد و اشخاص از زاویه‌های گوناگون شروع کردند به توجیه و چه و چه... او در هنر و نمایش شخصیتی معتبر است. با این حال دو ویژگی که او دارد و من ندارم را تحسین می‌کنم؛ یکی اینکه او تاکنون سلامتی‌اش را حفظ کرده و من متاسفانه از خودم کمتر مراقبت کرده‌ام و دیگر اینکه او در برخی مواقع از نرمش‌هایی برخوردار است که من برخوردار نیستم. با وجود این مسایل من همیشه او را دوست و محترم داشته و دارم و امیدوارم مستدام و پایدار باشند و شما همگان بتوانید در جشن یک‌صدسالگی او شرکت کنید.

هادی خانیکی، استاد دانشگاه: «عزت» جامعه ایران

به خاطر این حرکت فرهنگی از روزنامه «شرق» تشکر می‌کنم. در این سال‌هایی که شادی گم شده، سعی کردند با تجلیل از هنرمند ارزنده هنر نمایش ایران تجلیل کنند و ما را شاد کند.

شاید بهتر باشد به‌جای واژه «اسطوره» از واژه «نماد» استفاده کنیم. به قول «پی‌یر بوردیو»، جامعه‌شناس غربی، در تعریف خود از سرمایه‌های موجود در جامعه معتقد است در کنار سه سرمایه، سرمایه چهارمی وجود دارد به‌نام «سرمایه فرهنگی» که آقای انتظامی از این دست سرمایه هستند. به‌دلیل تاثیرات فرهنگی - هنری که در کل جامعه گذاشتند، بهتر است به‌جای «عزت سینمای ایران» به «عزت جامعه ایران» از ایشان یاد کنیم.

شهرام ناظری، خواننده: ماندگار در تاریخ

استاد عزت‌الله انتظامی، یکی از سرمایه‌های ایران هستند که در صفحات تاریخ، نامش جاودانه خواهد شد.

فریدون عموزاده خلیلی، سردبیر چلچراغ: الگوی ۳ نسل بازیگری

ضمن تشکر از روزنامه «شرق» بابت برپایی چنین جشنی، گمان می‌کنم به ندرت پیش می‌آید هنرمندی به نمادهای ملی در حوزه کارش تبدیل شود و عزت‌الله انتظامی از جمله «نمادهای فرهنگی» این مملکت است. ایشان «نماد بازیگری» در سینمای ایران هستند و نکته مهم این است که همچنان به‌عنوان الگوی سه نسل بازیگری از ایشان یاد می‌شود.

ناصر تقوایی، کارگردان سینما:«تئاتر‌ین» تاثیرگذار

هر فیلم موفق، قطعا بازیگران آن فیلم موفق‌اند. همه عوامل پشت صحنه فیلم تلاش می‌کنند تا بازیگر، بهتر جلوه کند و قطعا استاد انتظامی از جمله آن بازیگران است که در همه فیلم‌ها درخشیده‌اند.

من درفیلم «کاغذ بی‌خط» به فیلم مهمی اشاره کردم به نام «حاجی‌آقا، آکتورسینما». این فیلم درسال ۱۳۱۲ ساخته شد و با وجود مشکلات تکنیکی و فنی آن دوران، مثل پدیده خلقت بسیار شگفت‌انگیز بود.

سن آقای انتظامی هم ۱۰سال با سن فیلم «حاجی‌آقا، آکتور سینما» تفاوت دارد. در واقع ایشان با این فیلم، هم‌نسل هستند. آقای انتظامی از تئاتر آمده و امروز این هنر یکی از مترقی‌ترین هنرهاست و در ایران بسیار پیشرفته است. من خودم در دیالوگ‌نویسی مدعی‌ام ولی گاهی اوقات در برخی از نمایش‌ها با دیالوگ‌هایی مواجه می‌شوم که حیرت می‌کنم.

عزت‌الله انتظامی: آقای رییس‌جمهور تئاتر و سینما را دریابید

من از رییس‌جمهور منتخب ایران درخواست دارم همان‌طور که وعده دادند به تحقق صلح و آرامش در کشور عمل کنند. ایشان معتقدند که ایران با هیچ‌کس سر جنگ ندارد. وی با اشاره به وقایع سوریه آرزو کرد که ایران هیچ‌وقت به آن سرنوشت دچار نشود. انتظامی بر ضرورت «تعامل» دیپلماسی ایران با غرب و تنش‌زدایی تاکید کرد. او درادامه با اشاره به پیگیری وضعیت «بنیاد فرهنگی هنری و موزه عزت‌الله انتظامی» از رییس جمهور منتخب درخواست کرد تا ملاقاتی حضوری با ایشان داشته باشد و این مساله هرچه‌سریع‌تر حل شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ایشالا صد سال دیگه زنده باشند و سایه شون بر سر سینمای ایران پایدار باشه

    • سعیدو سیاسمبو

      این نمیخواد دست از این دنیا برداره؟

      پاسخ ها

      • کاربر

        از اون اسم انتخاب کردنت معلومه چه شخصیتی داری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج