۵۶۲۸۹۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

میزان مصرف برق مشترکان پرمصرف در ایران

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر گفت: نرخ هرکیلووات ساعت برق متناسب با میزان مصرف مشترکان محاسبه می شود؛ به این معنی که نرخ هر کیلووات ساعت برق برای مشترکانی که کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف می کنند، کمتر از مشترکانی است که بیشتر از ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

خبرگزاری ایرنا: مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر گفت: نرخ هرکیلووات ساعت برق متناسب با میزان مصرف مشترکان محاسبه می شود؛ به این معنی که نرخ هر کیلووات ساعت برق برای مشترکانی که کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت مصرف می کنند، کمتر از مشترکانی است که بیشتر از ۱۰۰ یا ۲۰۰ کیلووات ساعت برق مصرف می کنند.

علیرضا احمدی یزدی اضافه کرد: مشترکانی که مصرف ماهانه آنها کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد به ازای هر کیلووات ساعت ۴۵ تومان پرداخت می کنند؛ مشترکانی که مصرفشان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعت باشد بابت هر کیلووات ۵۲ تومان پرداخت می کنند؛ در صورتی که مصرف آنها از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر شود، نرخ محاسبه هزینه برق مشترک با جهشی در پرداخت روبرو می شود و به ازای هر کیلووات ساعت، ۱۳۰ تومان باید پرداخت کنند.
وی ادامه داد: بنابر این، نرخ محاسبه هر کیلووات ساعت برق در زمانی که مصرف مشترک خانگی از ۲۰۰ کیلووات ساعت بیشتر شود، نسبت به زمانی که مصرف ماهانه وی کمتر از ۱۰۰ کیلووات ساعت باشد، سه برابر افزایش پیدا می کند.
مدیر کل دفتر مدیریت مصرف برق شرکت توانیر افزود: به این ترتیب مشترکان با جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف می تواند نرخ هر کیلووات ساعت برق مصرفی خود را کاهش دهند.
در شرایطی که با گرم تر شدن هوا، مصرف برق در کشور بیشتر شده است، مشترکان می توانند با جابجایی زمان استفاده از وسایل پرمصرف علاوه بر کاهش نرخ هر کیلووات ساعت برق مصرفی خود، به تامین برق پایدار در کشور نیز کمک کنند.
مصرف برق در هفته های اخیر سیری صعودی داشته است؛ به گونه ای که پیک مصرف برق در روز چهارشنبه هفته گذشته به رکورد بی‌سابقه ۵۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسید؛ اوج مصرف در روز پنج شنبه ای که گذشت به ۵۲ هزار مگاوات و در روز جمعه شب نیز به ۴۸ هزار مگاوات رسید.

در این شرایط، هفته گذشته به درخواست دیسپاچینگ ملی برق، مرکز مدیریت نیروگاه‌های برق‌آبی شرکت مدیریت منابع آب ایران از طریق هماهنگی با تمامی نیروگاه‌های برق‌آبی بزرگ، متوسط و کوچک تحت پوشش (حتی نیروگاه‌هایی که هیچ گونه برنامه رهاسازی آب در پایین دست نداشته‌اند) ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت آماده تولید را مهیا کرد و به این ترتیب نیروگاه‌های برق آبی کشور در هفته گذشته یک رکورد را در تولید انرژی برق‌آبی ثبت کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج