جاباما
۵۶۲۹۱۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین

این غار که اکنون غار لانگیو نامیده می‌شود نشان دهنده یکی از بزرگترین حفاری‌های زیرزمینی است که در دوران باستان انجام شده است.

برترین ها: در سال ۱۹۹۲، مرد کنجکاوی به نام وو آنای، در نزدیکی دهکده شیان بیکون شروع به پمپ کردن آب از برکه در دهکده اش کرد. آنای اعتقاد داشت که برکه طبیعی نیست و آنطور که افسانه‌های محلی حکایت می‌کنند عمق آن بی نهایت نیست و تصمیم گرفت این را ثابت کند. او چند تن از روستاییان را قانع کرد و باهم پمپ آبی آوردند و شروع به کشیدن آب برکه کردند. بعد از ۱۷ روز پمپاژ، سطح آب به اندازه‌ای کاهش یافت که ورودی یک غار مصنوعی و باستانی ادعای آنای را تایید می‌کرد.

این غار که اکنون غار لانگیو نامیده می‌شود نشان دهنده یکی از بزرگترین حفاری‌های زیرزمینی است که در دوران باستان انجام شده است. در نهایت ۲۴ غار حفاری شده با دست کشف شد، مساحت هریک از آن‌ها به طور متوسط هزار مترمربع و ارتفاع سقف به بیش از ۳۰ متر می‌رسید. مجموع غار‌ها مساحتی حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع داشتند. ما می‌دانیم که غار‌ها طبیعی نیستند، زیرا نشانه‌های حفاری روی دیوارهای داخلی به چشم می‌خورد. همچنین کنده کاری به روشی انجام شده که الگوی یکنواختی از شیارهای موازی به جای بگذارد که برخی مردم معتقدند آن‌ها نمادین هستند. این نشانه‌ها شبیه به آن هایی هستند که در ظروف سفالین موزه‌ای که در این منطقه قرار دارد دیده می‌شود و تاریخ آن‌ها به ۵۰۰ تا ۸۰۰ قبل از میلاد باز می‌گردد. همچنین راه پله، ستون و فیگورهای پیچیده‌ای نیز وجود دارند. برخی تخمین می‌زنند که این غار‌ها بیش از ۲۰۰۰ سال پیش حفر شده اند. تخمین تقریبی نشان می‌دهد که حدود یک میلیون مترمکعب سنگ برای ایجاد این غار‌ها استخراج شده است. چنین پروژه بزرگی مطمئنا باید مورد توجه مورخان و مسافران قرار می‌گرفت، اما هیچ مدرکی تاکنون پیدا نشده است که باوجود دقت زیادی که چینی‌های باستان داشتند چنین چیزی بسیار عجیب است.
غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین
غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین
غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین
غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین
غارهای اسرارآمیز لانگیو در چین
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج