۵۶۲۹۳۶
۱۷ نظر
۵۰۰۳
۱۷ نظر
۵۰۰۳
پ

خرید اینترنت، نامحدود می شود

وزیر ارتباطات گفت: به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می شود و کاربران می توانند با خرید اشتراک ثابت هر میزان که بخواهند از حجم اینترنت مصرف کنند.

خبرگزاری مهر - معصومه بخشی پور: وزیر ارتباطات گفت: به دلیل افزایش میزان استفاده کاربران از اینترنت، فروش حجمی اینترنت متوقف می شود و کاربران می توانند با خرید اشتراک ثابت هر میزان که بخواهند از حجم اینترنت مصرف کنند.
خرید اینترنت، نامحدود می شود

محمود واعظی با اشاره به تصمیم برای توقف فروش اینترنت به صورت دانلود حجمی گفت: این تصمیم برای فروش اینترنت ثابت ADSL و اینترنت ثابت TD LTE در نظر گرفته شده است.

وی توضیح داد: با توجه به افزایش میزان سرعت دسترسی به اینترنت از طریق موبایل، اپراتورهای موبایل روشهای مختلفی را برای کاربران درنظر گرفته اند که به کاربر این امکان را می دهد تا با پرداخت یک مبلغ ثابت به صورت قرارداد، ماهانه و سالانه هر میزان اینترنت که بخواهد استفاده کند. هم اکنون کاربران موبایل می توانند با پرداخت مبلغ اشتراک، برای مثال هر تعداد فیلم که خواستند تماشا کنند. اما این موضوع هنوز برای اپراتورهای اینترنت ثابت اتفاق نیافتاده است.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه به دنبال این هستیم که این اتفاق در اینترنت ثابت نیز بیافتد، گفت: با توجه به جدی شدن بحث استفاده از سایتهای ویدئویی و محتوای چندرسانه ای در کشور، اینترنت حجمی دیگر کاربردی نبوده و به سرعت به اتمام می رسد و کاربران فکر می کنند که حجم خوری و گیگ خوری اتفاق افتاده است.

واعظی ادامه داد: اما ما معتقدیم که حجم خوری اینترنت وجود ندارد. چرا که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا، کند بود و به همین دلیل یک ویدئو با سرعت پایین دانلود می شد اما هم اکنون کاربران ویدئو را به صورت آنلاین می بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی شوند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: به همین دلیل درصدد تغییر سیاست فروش اینترنت هستیم. اپراتورهای موبایل را تشویق کردیم که سیاست گذشته خود را ادامه دهند و با شرکتهای حوزه محتوا در حال قرارداد هستند تا ترافیک بر بستر شبکه ملی اطلاعات با سرعت و کیفیت بالا و باقیمت مناسب به کاربران ارائه شود. در همین حال برای تدوین دستورالعمل توقف فروش حجمی اینترنت ثابت نیز کمیته ای در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تشکیل شده است که در حال بررسی موضوع است.

وی افزود: باید اپراتورهای اینترنتی متقاعد شوند که به جای فروش حجمی اینترنت، به کاربران اشتراک ثابت و اینترنت نامحدود بدهند تا کاربران مجبور نباشند در طول ماه چند بار گیگ اینترنت خریداری کنند.

واعظی تصریح کرد: این تصمیم در راستای افزایش استفاده نامحدود حجم اینترنت از شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است تا با تسهیلات تعرفه ای مردم بتوانند از سایتهای داخلی با سرعت و کیفیت و تعرفه مناسب استفاده کنند. قرار است این دستورالعمل مردادماه به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه و مطرح شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      بریکلا

    • بدون نام

      "اما ما معتقدیم که حجم خوری اینترنت وجود ندارد. چرا که در گذشته سرعت دسترسی به دیتا، کند بود و به همین دلیل یک ویدئو با سرعت پایین دانلود می شد اما هم اکنون کاربران ویدئو را به صورت آنلاین می بینید و متوجه میزان مصرف حجم اینترنت نمی شوند."
      هنوز فکر میکنن کاربران اینترنت اینقدر احمق هستن که نتونن با روش های خیلی مطمئن و هزار تا نرم افزار مربوطه مقدار دقیق اینترنت مصرفی شون رو بسنجن. فکر می کنن مثل خودشونیم که فقط حدس می زنیم

    • بدون نام

      با توجه به اینکه هیچ نظارتی نیست و فروشنده های اینترنت هرکاری دلشون می خواهند می کنند کما اینکه ایشون می فرمایند اجحاف در محاسبه حجم اینترنت توهم کاربران است در نتیجه اینترنت نامحدود اوضاع خوبی نخواهد داشت تجربه ثابت کرده وقتی فروشندگان پول اشتراک ماهیانه اینترنت نامحدود را گرفتند دیگه پاسخگو نخواهند بود و کیفیت ارتباط اینترنتی به شدت کاهش پیدا می کند

    • بدون نام

      بنظرمن میخوان کاری کنند که نتوانی ببینی چقدراینترنت مصرف میکنی زودزود هم تمام بشه وزود شارج کنی خوب من باید ببینم چقدر مثلا اینترنت کردم مگه میشه

    • بدون نام

      شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لف لف خورد گه دانه دانه

    • بدون نام

      علی برکت الله

    • شانکار صاحیبجی

      همچین میگن انگار خبر خوبیه.. اولا که قیمتا هم میکشه بالا. دوما راه و.بی راه یا بهتون زنگ میزنن میگن زیادی داری دانلود میکنی.. یا نه زنگم نمیزنن اما دو هفته از ماه نگذشته میبینی سرعتت شده 7 کیلوبایت. میپرسی چرا میگن زیادی مصرف کردی. ببینید اگر تو ایران خبر خوبی شنیدی بدون یک خبر بدیه که کادوپیچه. خبرای خوب فقط تو کتاب لاکپشنها روپایی مبزنند هست ;)

    • بدون نام

      یعنی چی من متوجه نشدم خواهش می کنم یکی بهم توضیح بده

    • بدون نام

      از کی اجرا مشه از ماه دیگه؟؟

    • صبا زندی

      سلام
      دروغ می گه خود این آقایون اومدن اینترنت نامحدود مشترکان بدون توجه به ق رار داد محدود به 25گیگ استفاده در ماه کرده اند متاسفانه مردم متوجه این کم فروشی مخابرات نمیشن

    • بدون نام

      خوش بینی و اعتماد نسبت به مسوولین در مملکت ما بیداد می کنه:))))

    • بدون نام

      فقط یک کلمه برای این خبر پوچ مناسبه. زررررشک

    • مهدی

      وزیر ارتباطات گفت: اینترنت حجمی دیگر کاربردی نبوده و به سرعت به اتمام می رسد و کاربران فکر می کنند که حجم خوری و گیگ خوری اتفاق افتاده است.
      گیگ خوری !!! مثلا وزیر ارتباطاتی
      بعد من با فوق لیسانس IT و تافل زبان انگلیسی بیکار

    • بدون نام

      مگه مخابرات زیر نظر وزارت جنابعالی نیست؟
      پس چرا منی که قرار داد بستم و اینترنت نامحدود ADSL 512Kb دریافت کردم
      طبق چیزی که پاسخگوی 2020 خودتون هم تایید کردند که اگر من ماهیانه بیشتر از 25گیگابایت مصرف کنم سرعتم را محدود میکنند به 125Kb این یعنی حداقل کاهش 3برابری کیفیت ان هم برای اینترنتی که با اسم نامحدود به من فروخته شده است.

    • محسن

      ب نظر من کار خوبیه نامحدود بشه ولی ب دلیل نامحدود بودن سرعت میاد پایین و قیمت ها بالامیره

    • محمدرضا

      هر کاری کنن بازم به نفع خودشونه .
      اینا اخه دل میسوزونن؟؟؟؟؟؟

    • مهیار

      عالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج