جاباما
۵۶۲۹۴۴
۵۰۳۲
۵۰۳۲
پ

قارچ‌های هومونگوس، بزرگترین ارگانیسم زنده جهان

در شرق اورگان در آمریکا، قارچ‌های بسیار بزرگی وجود دارند که طی قرن‌ها راه خود را در اطراف ریشه درختان بافته اند تا تبدیل به بزرگترین ارگانیسم زنده شناخته شده برای انسان شوند.

برترین ها: در زیر خاک‌های جنگل ملی Malheur در شرق اورگان در آمریکا، قارچ‌های بسیار بزرگی پنهان شده اند که به تدریج طی قرن‌ها راه خود را در اطراف ریشه درختان بافته اند تا تبدیل به بزرگترین ارگانیسم زنده شناخته شده برای انسان شوند.

این قارچ‌ها عمدتا زیر زمین می‌مانند و از دید پنهان هستند، اما هرسال پاییز درست بعد از باران خوشه قارچ‌های کوچک زرد-قهوه‌ای خود را از پای درختانی که گرفتارشان کرده اند بیرون می‌فرستند. این قارچ‌ها که عموما قارچ‌های عسلی نامیده می‌شوند قابل مشاهده‌ترین بخش قارچ‌ها توسط ناظران معمولی هستند. اما بخش اعظم قارچ‌ها زیر سطح جنگل قرار دارد، شبکه‌ای گسترده از سازه‌های رشته‌ای سیاه که ریزومورف نامیده می‌شوند و در زیر خاک خزیده اند. این رشد زیرزمینی می‌تواند تا چندین کیلومتر کشیده شود و ۸. ۹ کیلومتر مربع را در این جنگل پوشش داده اند.

قبل از اینکه قارچ‌های هومونگوس کشف شوند، قارچ شناسان می‌دانستند که یک قارچ می‌تواند تا حد زیادی رشد کند، اما هیچکس انتظار نداشت آن‌ها بتوانند چنین مساحتی را پوشش دهند. ده سال بعد تیمی از محقان یک کلونی دیگر از قارچ‌ها کشف کردند. این یکی نه تن‌ها بزرگ بلکه بسیار قدیمی بود و تاریخ آن به ۲۴۰۰ تا ۸۵۰۰ سال پیش بازمی گشت.

دانشمندان هنوز مطمئن نیستند چه عواملی باعث می‌شوند قارچ‌ها این اندازه بزرگ و قدیمی شوند. آن‌ها حدود یک متر در سال رشد می‌کنندو از یک درخت به درخت دیگر می‌روند حتی اگر در فاصله زیادی قرار داشته باشند. قارچ‌های آرمیلیا نادر نیستند و در جنگل‌های سراسر جهان در آمریکای شمالی، اروپا و آسیا یافت می‌شوند. اگر قارچ‌های هومونگوس را یک ارگانیسم حساب کنیم، بزرگترین ارگانیسم زنده شناخته شده در جهان هستند.
قارچ‌های هومونگوس، بزرگترین ارگانیسم زنده جهان
قارچ‌های هومونگوس، بزرگترین ارگانیسم زنده جهان
قارچ‌های هومونگوس، بزرگترین ارگانیسم زنده جهان
قارچ‌های هومونگوس، بزرگترین ارگانیسم زنده جهان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج