جاباما
۵۶۳۰۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

زیباتر شدن با توت فرنگی‌های هوس‌انگیز

توت‌فرنگی علاوه بر طعم خوبی که دارد، می‌تواند به عنوان یک ماده طبیعی برای زیبایی پوست و مو به‌کار رود کافی است بدانید که چگونه باید از آن استفاده کنید.

زیباتر شدن با توت فرنگی‌های هوس‌انگیز

مجله سیب سبز: توت‌فرنگی‌های قرمز و زیبا به شما چشمک می‌زنند و شما را وسوسه می‌کنند که دست خالی به منزل نروید، اما باید بدانید که این میوه خوش‌رنگ علاوه بر طعم فوق‌العاده‌ای که دارد، می‌تواند به عنوان ماده اولیه انواع کرم‌ها و ماسک‌هاي زیبایی که می‌توانید خود در منزل تهیه ‌کنید مورد استفاده قرار بگیرد. مطمئن باشید وقتی با خواص شگفت‌آور این میوه تابستانی آشنا شوید هرگز پوست‌تان را از مواد زیباکننده آن محروم نخواهید کرد چون شاید بتوان گفت جزو بهترین موادی است که می‌توانید به پوست خود هدیه کنید.

زیباتر شدن با توت فرنگی‌های هوس‌انگیز

اگر زیر چشم‌های‌تان پف کرده ‌است

یک عدد توت‌فرنگی را خیلی باریک برش دهید سپس این برش‌ها را در یک جای خنک بگذارید تا کاملا سرد شوند، بعد این برش‌ها را زیر چشم‌های‌تان بگذارید و حدود ۱۰ تا ۲۰ دقیقه دراز بکشید، بعد از این مدت صورت‌تان را با آب سرد بشویید و سپس از یک کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید.

اگر دندان‌هایی سفید می‌خواهید...

توت‌فرنگی یک سفیدکننده طبیعی دندان‌هاست. کافی است مقداری گوشت این میوه را به طور مستقیم روی دندان‌ها بمالید تا آنها را به طور طبیعی تمیز کنید. راه دیگر مخلوط کردن مقداری توت‌فرنگی له شده با نصف قاشق غداخوری جوش‌شیرین است که می‌تواند در از بین بردن لک‌ها بسیار موثر باشد؛ بهتر است این مخلوط را فقط هفته‌ای یکبار برای سفید کردن دندان‌های‌تان به کار ببريد. در ضمن خوردن توت‌فرنگی می‌تواند به‌طور طبیعی تا حدی زیادی دندان‌های شما را سفید نگه‌دارد.

اگر موهایی ابریشمی می‌خواهید...

از امروز دیگر توت‌فرنگی‌های رسیده و له شده را دور نیندازید چون می‌توانید از آنها برای درمان بعضی از مشکلات موها استفاده کنید، اگر می‌خواهید موهایی براق و درخشان داشته ‌باشید، باید از مخلوط توت‌فرنگی‌ و مایونز استفاده کنید، شما باید حداقل ۷ تا ۸ توت‌فرنگی رسیده را کاملا له کنید و سپس به آن یک قاشق غذاخوری مایونز اضافه کنید و خوب به هم بزنید تا مخلوط کاملا حالت چسبی شکل پیدا کند. حالا این مخلوط را به تمام موهای‌تان بمالید و سپس موها را با یک کلاه حمام کاملا بپوشانید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه صبر کنید. سپس موها را آب بکشید و مثل همیشه شامپو کنید.

مطمئن باشید که اثر این مخلوط فوق‌العاده است. شما در واقع از یک ترکیب طبیعی برای براق کردن فوری موها استفاده کرده‌اید، چرا که توت‌فرنگی یک حالت‌دهنده فوق‌العاده برای موهای شماست.

زیباتر شدن با توت فرنگی‌های هوس‌انگیز

اگر از جوش‌ و آکنه خسته شده‌اید...

اگر مدتی است که جوش‌ها و آکنه‌های صورت‌تان آزارتان می‌دهد، این مخلوط خانگی که از توت‌فرنگی تهیه شده است، می‌تواند واقعا موثر باشد: ۷ تا ۸ توت‌فرنگی را کاملا له کرده سپس یک قاشق غذاخوری خامه ترش به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید .حالا این مخلوط را به صورت‌تان بمالید و بگذارید حدود ۱۰ تا ۱۲ دقیقه روی پوست‌تان بماند، سپس به خوبی صورت‌تان را آب بکشید. اگر هفته‌ای دو بار از این مخلوط طبیعی توت‌فرنگی استفاده کنید در بهبود جوش‌های شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

برای نرم و لطیف کردن پاها

خیلی از افراد در فصل گرما ترجیح می‌دهند جوراب نپوشند به همین خاطر مشکلات پاها در این فصل بیشتر است به خصوص کسانی که عادت به پوشیدن صندل دارند؛ اگر شما هم جزو همین افراد هستید پاهای‌تان به مراقبت‌های ویژه‌ای احتیاج دارد. یکی از این مراقبت‌ها استفاده مرتب از اسکراب است، شما می‌توانید از توت‌فرنگی به عنوان اسکراب پاها استفاده کنید و در فصل تابستان نیز مثل باقی سال پاهایی بدون ترک و سالم داشته ‌باشید. کافی است برای ساختن اسکراب پا ۸ تا ۱۰ توت‌فرنگی رسیده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و يك قاشق چای‌خوری نمک مخلوط کنید تا کاملا حالت چسبی شکل پیدا کند. حالا با این مخلوط حدود ۱۰ دقیقه پاهای‌تان و بیشتر قسمت‌هاي زبر آن را ماساژ دهید، سپس پاها را بشویید و از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

چگونه توت‌فرنگی تبدیل به لایه‌بردار پوست می‌شود

توت‌فرنگی به خاطر ویژگی‌های خاصی که دارد، می‌تواند به عنوان یک اسکراب و لایه‌بردار طبیعی استفاده شود. کافی است ۱۰ تا ۱۲ عدد توت‌فرنگی رسیده را کاملا له کنید تا حالت چسبی شکل پیدا کند. حالا يك قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به آن اضافه کنید. حال این مخلوط را به آرامی روی بدن و صورت‌تان ماساژ دهید. وقتی توت‌فرنگی با شکر و روغن زیتون مخلوط می‌شود، می‌توانند یک لایه‌بردار خیلی خوب برای پوست باشند و درخشندگی خاصی به پوست ببخشند.

ماسک صورت خانگی

اگر به دنبال یک ماسک صورت ارزان و موثر هستنید ، این دو ماسک را حتما امتحان کنید.

- قسمت گوشتدار توت‌فرنگي تازه براي پوست‌هاي چرب قابض‌كننده‌اي عالي است. براي تهيه اين ماسك صورت مقداري توت‌فرنگي تازه را له يا ميكس كنيد و با نصف پيمانه ماست و يك قاشق سوپخوري بادام زميني مخلوط كنيد. سپس مانند يك كرم آن را روي پوست بماليد و به مدت ۱۵ دقيقه صبر كنيد. سپس آن را بشوييد.

- ابتدا ۴ تا ۵ توت‌فرنگی کاملا رسیده را له کنید، سپس ۲ قاشق چای‌خوری خامه نسبتا سفت و يك قاشق چای‌خوری عسل به آن اضافه کنید،مخلوط را خوب هم بزنید؛ سپس بلافاصله این مخلوط را به صورت‌تان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس با مقدار زیادی آب گرم صورت‌تان را بشویید.

به صورت‌تان رنگ بدهید

توت‌‌فرنگی دارای مقدار زیادی اسید سالیسیلیک است که می‌تواند پوست شما را از شر سلول‌های مرده خلاص کند و در نتیجه باعث صافی پوست و کوچک شدن منافذ پوستی می‌شود و رنگ چهره را باز می‌کند. این میوه یک لایه‌بردار خیلی ملایم است که می‌تواند تمام کثیفی‌ها و ناخالصی‌ها را از روی پوست بردارد و در نتیجه اگر روی پوست شما التهاب یا قرمزی وجود داشته باشد آن را از بین می‌برد. علاوه بر اینها آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این میوه ترميم آسیب‌های پوستی را سرعت می‌بخشد و از پوست در مقابل پیری محافظت می‌کند.

اگر پوست‌تان کدر شده است...

کافی است یک توت‌فرنگی را از وسط برش بزنید تا به ۲ بخش تقسیم شود و سپس این توت‌فرنگی را به آرامی حدود ۲ تا ۳ دقیقه به تمام پوست بمالید و اجازه دهید این آب توت‌فرنگی حدود ۲ دقیقه روی صورت باقی بماند تا کاملا خشک شود و سپس آب بکشید. بعد از این کار خواهید دید که پوست شما نرم می‌شود و دیگر کدر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج