۵۶۳۱۶۰
۱۴ نظر
۵۰۰۵
۱۴ نظر
۵۰۰۵
پ

استاندار سمنان:

انتقال آب خزر تا پایان دولت یازدهم باید نهایی شود

استاندار سمنان بر عزم و اراده مجموعه اجرایی استان به منظور عملیاتی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکید کرد و گفت: مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان باید کمک کنند تا پایان دولت یازدهم مجوز انتقال آب دریای خزر به استان گرفته شود.

خبرگزاری ایرنا: استاندار سمنان بر عزم و اراده مجموعه اجرایی استان به منظور عملیاتی شدن طرح انتقال آب دریای خزر به سمنان تاکید کرد و گفت: مسوولان اداره کل حفاظت محیط زیست سمنان باید کمک کنند تا پایان دولت یازدهم مجوز انتقال آب دریای خزر به استان گرفته شود.

محمد رضا خباز عصر یکشنبه در سومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان در سالن غدیر استانداری، افزود: انتقال آب دریای خزر تنها راه حل اساسی برای رفع مشکل کم آبی سمنان است و اگر این موضوع محقق نشود، به طور قطع استان با معضل حاشیه نشینی روبرو می شود.

وی با تاکید بر پیگیری مسوولان حفاظت محیط زیست و آب منطقه ای استان سمنان در جلسات با مدیران و کارشناسان وزارت خانه ها، بیان کرد: امیدوارم با استفاده از ظرفیت مدیریتی خود و پیگیری در جلسات وزارت خانه ها، بتوانیم مجوز نهایی انتقال آب را تا پایان این دولت بگیریم.

استاندار سمنان افزود: با توجه به اینکه تغییر اقلیم استان سمنان و شرایط خشکسالی رو به شدیدترشدن است، راهی جز انتقال آب دریای خزر نداریم و همه ما باید در این خصوص به جمع بندی نهایی برسیم .

خباز خاطرنشان کرد: این تصمیم برای استان سمنان حیاتی است و مهمترین تصمیم خواهد بود و باید تمام مجموعه های استان همدل، هم صدا، با وحدت و با اراده جدی این امر را محقق کنند.

وی پیگیری طرح انتقال آب دریای خزر و اجرای این طرح را عامل همگرایی مردم و مؤثرین و مسوولان عنوان کرد و گفت: تنها راه تامین آب استان سمنان اجرا و عملیاتی کردن این طرح است.

استاندار سمنان همچنین با اشاره به مشخص شدن وظایف کشاورزان و دستگاههای اجرایی در قانون، گفت: در موادی از برنامه ششم توسعه وظایف کشاورزان و دستگاههای اجرایی برای حفاظت از منابع آب به تصویب رسیده و هر کدام باید به وظایف خود عمل کنند.
خباز، با اشاره به فعالیت بیش از ۲ هزار واحد صنعتی در استان و افزایش این تعداد در آینده و همچنین صنعتی بودن سمنان، گفت: باید پیگیری شود تا میزان آب مورد نیاز برای صنعت استان افزایش یابد.

استاندار سمنان بر راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب در نواحی و شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و افزود: همه نواحی و شهرک های صنعتی این استان که حداقل 50 درصد واحد ها در آن مستقر و 30 درصد آنها نیز فعال است، باید سامانه فاضلاب فعال و راه اندازی شود.
در این نشست که مهدی زندیه وکیلی معاون امور عمرانی استانداری ، ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه ای سمنان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی حضور داشتند، گزارشی از اقدامات زیست محیطی درباره منابع آلاینده آب و طرح پیشگیری از پیامد های امنیتی ناشی از کمبود آب ارایه شد.

در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که 87 درصد در بخش کشاورزی، حدود هشت درصد در بخش صنعت و خدمات و حدود پنج درصد در بخش آب آشامیدنی مصرف می شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فقط نظر و ایده می دهند بدون اینکه کارشناسی شود برای هزینه و خسارات انتقال به جنگلهای شمال و اینکه با این اب میشه کشاورزی کرد ؟

    • شهروند

      کمر بستن پدر ایرانو در بیارن!

    • بدون نام

      ان شاء الله که هیچوقت عملیاتی نشه!

    • بدون نام

      محیط زیست اصلا مهم نیست براشون .
      خدا کنه هیچوقت عملیاتی نشه

    • بدون نام

      اینم بعدا میشه معضل . به قیمت آبادانی یه جا میخوان صدجای دیگه رو خراب کنند .

    • مهدی

      میدانید مشکل کجا هست؟ آدمی باسواد یا رفتن یا خونه نشین شدن. لطفاً یک نفر میزان رسوب نمک در مسیر لوله، میزان خوردگی خط لوله و تعداد ایستگاه های پمپاژ را حساب کنه. لطفا فقط قیمت پروانه برنزی پمپ های آب دریا، میزان بخار تولید شده به علت تغییر دمایی اقلیم، میزان ضربه واتر همرنگ را حساب کنید. بعد بگید کی میخواهد نظارت کنه؟ همین ناظران شرکت آب، گاز، ساختمانی؟ همینگوی که با حقوق دو ملیون، ماشین سیصد میلیونی سوار میشن؟

    • بدون نام

      اگه واقعا ارزش اب رو بدونین و جلوی اسرافش رو بگیرین دچار کم ابی نمیشین
      (خباز، با اشاره به فعالیت بیش از 2 هزار واحد صنعتی در استان و افزایش این تعداد در آینده و همچنین صنعتی بودن سمنان، گفت: باید پیگیری شود تا میزان آب مورد نیاز برای صنعت استان افزایش یابد.)
      دست از خودخواهی بردارین صنعتی که اب زیادی مصرف میکنه باید به مرور حذف بشه شما که از تغییر اقلیم و خشکسالی حرف میزنین باید اینو بهتر بفهمین.هنوز نفهمیدین طرح های انتقال اب چه به سر محیط زیست میاره؟اگه دولت هم مجوز بده به هر قیمتی شده حتی با تشکیل زنجیره انسانی جلوش رو میگیریم

    • سعید

      آیا آبیاری درختان را بصورت غرقابی دیدید؟ به این صورت است که سطح کل یک باغ میوه به ارتفاع 50 سانتی متر آب جمع میشود و آن موقع متوجه میشیم چه فاجعه‌ای در انتظار مردمه!

    • بدون نام

      در این چهار سال دولت تدبیر اقدام موثری در خصوص مدیریت آب کشاورزی نشده، البته در ابتدای دولت نهم تسهیلاتی برای ساخت سیستم آبیاری تحت فشار به کشاورزان داد ولی متوقف شد

    • بدون نام

      اگه همه فعالیت‌ها را متوقف کنیم و به مدیریت آب بپردازیم ، کار واجبی انجام دادیم

    • بدون نام

      خواهشاً به آیندگان هم فکر کنیم ، آب نیست ، بحران آب جدییه

    • بدون نام

      چرا همیشه همه چیز برای مرکز استان ؟

    • بدون نام

      همیشه سمنان حق بقیه شهرستان های این استان را خورده

    • بدون نام

      چرا اب خلیج فارس به کرمان نمیارن..این همه خارجی ها دارن از اب دریا استفاده میکنت اون وقت ما این همه خشکسالی اب کنارنون استفاده نمیکنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج