۵۶۳۲۷۹
۳ نظر
۵۰۲۶
۳ نظر
۵۰۲۶
پ

گردهمایی بنز بازان در تهران برگزار شد

انگار که به تماشای نمایشگاه یک کلکسیونر آمده باشی. همه جور خودرویی را می‌شود پیدا کرد. از آن‌هایی که دیگر فقط می‌شود توی فیلم‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی سراغشان را گرفت تا آنهایی که کیلومترشمارشان هنوز از هزار هم نگذشته است. صاحبانشان هم البته متنوع هستند.

صبح نو نوشت: انگار که به تماشای نمایشگاه یک کلکسیونر آمده باشی. همه جور خودرویی را می‌شود پیدا کرد. از آن‌هایی که دیگر فقط می‌شود توی فیلم‌های دهه ۶۰ و ۷۰ میلادی سراغشان را گرفت تا آنهایی که کیلومترشمارشان هنوز از هزار هم نگذشته است. صاحبانشان هم البته متنوع هستند.
از پیرمرد ۷۰ ساله تا جوان ۲۰ ساله، همه‌شان با فراخوانی در پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی دور هم جمع شده‌اند تا یکی از لوکس‌ترین دورهمی های پایتخت را شکل دهند. اسمش را هم گذاشته‌اند گردهمایی کلوب مرسدس بنز ایران.

برای آنها که روز جمعه، مسیرشان از مقابل ورودی اصلی مجموعه ورزشی آزادی در منطقه ۲۲ پایتخت می‌گذشت، شاید دیدن این قاب عجیب بود. قابی پر از انواع و اقسام خودروهای مرسدس بنز که پشت سر هم صف کشیده‌اند و مسیر یکسانی دارند. جایی که رژه لوکس‌شان به پایان می‌رسد و وارد پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی می‌شوند. شاید خیلی‌ها اصلاً خبر نداشتند که وزن بنزهای پایتخت، قرار است به یکباره و در ساعت‌های مشخصی از روز جمعه، در این گوشه غربی پایتخت سنگینی کند؛ اما به هرحال عاشقان بنز در ایران، دورهمی گرفته بودند تا جمعه‌شان را با دلبرهای آهنین‌شان سپری کنند.

یک دورهمی لاکچری
«به دورهمی پارسال نرسیدیم؛ اما امسال را از دست ندادیم.» این را «شاهین» می‌گوید. جوان ۲۲ ساله‌ای که با دوستانش «میلاد» و «علیرضا» شرکت کرده‌اند. او سه سالی می‌شود که خودروی جدیدش را گرفته و بیشتر ساعت‌های روزش را در خیابان‌های تهران می‌گذراند:«الهیه، کامرانیه. قیطریه، امانیه، آجودانیه. هرچی یه داشته باشه ما می ریم دور دور. خیابون رج می‌کنیم و وقتمون می گذره. » او البته دانشجوی کاردانی نرم افزار هم هست و حالا بعد از پایان امتحان‌های ترم، فرصت بیشتری برای تفریح با دوستانش دارد:«از فیس‌بوک فهمیدیم اینجا همه بنز بازها جمع میشن. ما هم اومدیم. کلی هم عکس توپ برای استوری اینستاگرام و پروفایل تلگرام گرفتیم. خیلی خوب بود.» دوستانش هم با تکان دادن سر، صحبت‌های او را تأیید می‌کنند. «میلاد» می‌گوید:« کلاً با تفریح‌های لاکچری خوب ارتباط می‌گیرم. برای همین وقتی شاهین پیشنهاد داد بلافاصله قبول کردم و با هم آمدیم اینجا. خیلی فاز داد و کلی عکس و فیلم از بنزهای خفن گرفتیم که دیگه فکر نمی‌کنم بشه همه شونو یه جا کنار هم دید.» شاهین می‌گوید ماهانه چیزی بین ۱۴ تا ۱۷ میلیون تومان خرج خودش و تفریحات و خودرویش می‌کند. رقمی که به نظرش خیلی عادی و معمولی می‌آید:« شغلی که معنی شغل و کار ثابت باشه ندارم. بیشتر توی کار بیزنس زمین و آپارتمانم و چیزی دستم بیاد خرید و فروش می‌کنم و بخشی از خرجم در میاد؛ اما عمده مخارجم رو بابا می ده. ولخرج هم نیستم.
منتها تفریحاتم هم ارزون نیست. هفته‌ای یکی دوبار آرایشگاه و ماهی یکی دو تا تیونینگ و زلم زیمبو خریدن برای ماشین و خرج چند تا کافی شاپ و رستوران و چند دست لباس برند رو حساب کنی، کمتر از این نمیشه. به هرحال بنزسواریم و باید تیپ خودمون درشأن ماشین هم باشه. اونم همچین ماشینی.» بعد می‌خندد و می‌گوید:«آگه شیر سلطان جنگله، مرسدس بنز هم سلطان خیابوناست.» کمی آن طرف تر، مرد میانسالی با تیپ اسپرت ایستاده که دور و بری‌هایش، «عمو» صدایش می‌کنند. او کنار خودروی بنز کلاس «E» خودش ایستاده، سیگار گوشه لبش را روشن کرده و دارد درباره خاطراتش از سفر به شمال با خودروی کلاسیکش صحبت می‌کند.
بازدیدکنندگان جوان‌تر، مشتری بنز آبی کاربنی او شده‌اند و معمولاً جلوی خودروی او مکث بیشتری می‌کنند. بیشتر بازدیدکنندگان هم البته به عکاسی با دوربین و تلفن همراه مشغولند و از زوایای مختلف، سلفی می‌گیرند. شاید اینجا بهترین بهانه باشد برای پرکردن حافظه تلفن‌های همراه از دور همی کمیابی که سال پیش با مشکلاتی همراه بود و حالا در فضایی بزرگ‌تر، پذیرای علاقمندان شده است.

محله سیصد دستگاه

گردهمایی عمومی کلوپ رسمی مرسدس بنز ایران، امسال با همکاری فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران و هیأت اتومبیلرانی تهران برگزار شد. گردهمایی متفاوتی که با حضور صاحبان بیش از 300 دستگاه خودروی بنز کلاسیک و مدرن همراه بود و البته حضور صاحبان خودروهای کلاسیک در آن بیشتر به چشم می‌آمد. هرچند مطابق انتظار، صاحبان خودروهای لوکس و مدل بالا هم در این مراسم حضور داشتند.

در پیچ اول پیست، خودروهای کلاس SL قرار داشت. سوژه اصلی این صف از خودروها، مرسدس بنزی بود که با کیت کامل بدنه SLR توجه‌ها را بیشتر به خود جلب می‌کرد و با همتای میلیون دلاری‌اش شباهت عجیبی پیدا کرده بود.
قسمت میانی و خط استارت، اختصاص به مرسدس بنزهای کلاس C و چند دستگاه کلاس S داشت و در میانه نیز یک دستگاه CL۵۵۰، یک دستگاه کلاس B و قوی‌ترین بنز چهار سیلندر دنیا یعنی GLA۴۵ AMG حضور داشت و مورد آخر، تنها AMG واقعی موجود در این گردهمایی بود که به تازگی سر و صدای زیادی در بازار خودروهای وارداتی به پا کرده است.
آن طور که آقای «محمدی» یکی از شرکت‌کنندگان در این گردهمایی می‌گوید، دور همی مرسدس بنزها در تهران، سال گذشته در پیست کارتینگ آزادی برگزار شد؛ اما به دلیل کمبود فضا برای شرکت کنندگان، تعداد خودروها و بازدیدکنندگان بسیار کمتری در این گردهمایی حضور داشتند؛ اما امسال، با اطلاع رسانی گسترده، پیست اتومبیلرانی آزادی برای این برنامه در نظر گرفته شد تا امکان حضور خودروهای بیشتری فراهم شود و البته شرکت کنندگان هم از این موضوع، رضایت نسبی دارند: «فکر می‌کنیم بتوانیم گردهمایی‌های سال‌های بعدی را با تعداد و تنوع بیشتری از مرسدس بنزها برگزار کنیم. ما در این گردهمایی به دنبال همدلی و هم افزایی بودیم و اصلاً به دنبال فضای تفاخر و نمایش زندگی لاکچری نبودیم، اما به هرحال این امر با توجه به طبقه اقتصادی دارندگان این خودروها اجتناب ناپذیر بود. خود من اوضاع اقتصادی متوسطی دارم و اصلاً توان خریدم به مدل‌های بالاتر و خودروهای لوکس نمی‌خورد. شاید اگر تعداد دارندگان خودروهای قدیمی و کلاسیک بیشتر هم باشد، ذهنیت‌ها راجع به مانور تجملات در این گردهمایی‌ها نیز کمتر شود.»

لاکچری بازی یا تفریح سالم

پس از گردهمایی بی ام دبلیو سواران و البته پورشه داران که سال گذشته در مشهد و تهران برگزار شد، این سومین نوع از گردهمایی صاحبان خودروهای لوکس و گران‌قیمت است که برگزار می‌شود و ابعاد خبری و رسانه‌ای پیدا می‌کند. موضوعی که به نظر می‌رسد کم کم سبک زندگی و زیست شهروندان را تحت تأثیر قرار داده و اگر با هوشمندی و مدیریت مناسب، مسیر آن به سمت و سوی دورهمی‌های سالم و به دور از تفاخر برود، کارکردی اجتماعی پیدا خواهد کرد. وگرنه به اشتراک گذاری عکس‌های تجمع خودروهای لوکس و گاهی میلیاردی، تنها کمک به اشاعه فرهنگ رژه نوکیسه‌ها خواهد بود. موضوعی که به یکی از چالش‌های جدی اجتماعی در سال‌های اخیر تبدیل شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اون پدری که ماهی 17 میلیون خرج بچه اش میکنه، مالیات هم میده؟

    • بدون نام

      .... شاهین می‌گوید ماهانه چیزی بین 14 تا 17 میلیون تومان خرج خودش و تفریحات و خودرویش می‌کند
      این پولا از کجا می آید؟؟؟؟؟؟ بطور متوسط 300*10000000 = تومن 3000000000

    • ایران

      تو کشوری که مردم نون شب ندارن.نیروهای کارآمد ومتخصص تحصیل کرده بزور2 تا 3 ملیون حقوق دارن تهش 5 ملیون این آقای بیکاری دوله وپدرشون17 ملیون خرج تفریحاتش میکنه .هیچ جای دنیا این جوری نیست به کجا داریم میریم....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج