۵۶۳۴۲۶
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

چین مشغول آزمایش شبیه سازی یک ایستگاه فضایی در حومه پکن است که هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و همه چیز در آن بازیافت می شود. قرار است ۴ داوطلب به مدت ۲۰۰ روز در این محیط زندگی کنند.

خبرگزاری مهر: چین مشغول آزمایش شبیه سازی یک ایستگاه فضایی در حومه پکن است که هیچ ارتباطی با دنیای خارج ندارد و همه چیز در آن بازیافت می شود. قرار است ۴ داوطلب به مدت ۲۰۰ روز در این محیط زندگی کنند.
چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

به نقل از رویترز، دولت چین در حومه پایتخت این کشور یک ایستگاه فضایی را شبیه سازی کرده که هیچ چیزی به آن وارد یا از آن خارج نمی شود. هدف از این آزمایش بررسی واکنش های محیط فضایی است که هیچ نوع پشتیبانی دریافت نمی کنند.
چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

در همین راستا ۴ دانشجوی هواشناسی و ستاره شناسی دانشگاه پکن داوطلب شده اند تا در این محیط های شبیه سازی شده در حومه پکن زندگی کنند.
چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

داوطلبان همه چیز از جمله زباله و دورریز را بازیافت می کنند تا دریابند انسان چگونه می تواند با منابع محدود در فاصله زیاد با زمین زندگی کند.

محیط شبیه سازی شده که با هیچ جایی ارتباط ندارد «قصرماه۱» نام گرفته و دانشجویان به مدت ۲۰۰ روز در آن می مانند.
چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

یکی از استادان دانشگاه پکن می گوید: ما محیط را طوری طراحی کردیم که اکسیژن (تولید شده توسط گیاهان ایستگاه) برای تنفس انسان، حیوانات و ارگانیسم هایی که پیوندهای مواد زباله را می شکند، کافی باشد.

از سوی دیگر یکی از دانشجویان داوطلب نیز معتقد است زندگی طولانی مدت در فضا به افسردگی فضانوردان منجر می شود. سکوت های طولانی و عدم تماس با انسان و یکنواخی و محیط ممکن است به ایجاد مشکلاتی منجر شوند. درهمین راستا گروهی از روانشناسان که در پروژه مشابه اما کوتاه مدت همکاری کرده بودند، فعالیت های روزانه خاصی را برای داوطلبان تعیین کرده اند.
چین روی زمین ایستگاه فضایی می سازد

این درحالی است که رییس جمهور چین مدت هاست که تصمیم دارد کشورش را به یک قدرت فضایی تبدیل کند. در همین راستا نیز چین اعلام کرده نخستین ماموریت بی سرنشین برای اکتشاف در بخش تاریک ماه را در ۲۰۱۸ آغاز کند. همچنین اعلام کرده تا ۲۰۳۶ میلادی فضانوردان را به ماه می فرستد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج