۵۶۳۴۵۶
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

تلاش ها برای جلوگیری از کودتای هوش مصنوعی

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی های امروز بشر مربوط به فناوری پیچیده و رو به گسترش هوش مصنوعی است، فناوری ای که شاید در آینده به مرحله ای از پیشرفت برسد که بر علیه نسل انسان کودتا انجام دهد.

وب سایت کلیک: یکی از بزرگ‌ترین نگرانی های امروز بشر مربوط به فناوری پیچیده و رو به گسترش هوش مصنوعی است، فناوری ای که شاید در آینده به مرحله ای از پیشرفت برسد که بر علیه نسل انسان کودتا انجام دهد.
تلاش ها برای جلوگیری از کودتای هوش مصنوعی

این نوع از نگرانی‌ها نه فقط در بین مردم عادی و اهل رسانه بلکه در میان فعالان حوزه فناوری نیز وجود دارد ، اما فعالان حوزه فناوری هوش مصنوعی به ابراز نگرانی و تولید فیلم و سریال در این مورد بسنده نکرده و در واقع موفق شده‌اند تا راه حلی واقعی را برای جلوگیری از کودتای احتمالی هوش مصنوعی بر علیه بشر را ابداع کنند.

دپارتمان هوش مصنوعی شرکت گوگل و یا Google DeepMind به تازگی همکاری‌هایی را در این بحث با شرکت Open AI آغاز کرده که تا به حال نتایج جالب و امیدوار کننده ای را به دنبال داشته است، همکاری مذکور منجر به ابداع روشی جدید در حوزه یادگیری ماشینی شده است.

در این روش جدید ساز و کار یادگیری ماشینی برای غلبه به یک مسئله شباهت زیادی به انسان دارد، در نتیجه هوش مصنوعی مقداری قابل پیش بینی تر شده و در واقع قدرت غافلگیر کردن انسان را تا حد زیادی از دست خواهد داد.

بزرگ‌ترین مشکلی که پروژه مذکور موفق به حل آن شده است مسئله تقلب هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی قادر است تا به هنگام یافتن راه حل های بهینه در مسیر رسیدن به هدف از آنها سو استفاده به عمل بیاورد، فرض کنید که شما از یک ربات بخواهید که کف اتاق شما که پوشیده از وسایل مختلف و نیز زباله است را نظافت نماید، هوش مصنوعی می تواند شما را فریب دهد و به جای نظافت اساسی وسایل و زباله های موجود در اتاق را درون کمد دیواری و به دور از چشم شما جای داده و درب آن را ببندد، این همان تقلبی است که پیش‌تر نیز درباره آن توضیح دادیم و به نظر می رسد که هوش مصنوعی بنا به خصوصیات ذاتی خود تمایل زیادی به یادگیری و سو استفاده از این نوع تکنیک‌ها باشد.

هدف از همکاری Google Deepmind و Open AI در این پروژه یافتن راهی برای تغییر در سیستم پاداش دهی به هنگام حل شدن یک مسئله بود، آنها برای ترغیب هوش مصنوعی به حل یک مسئله به جای استفاده از تکنیک های فوق پیچیده که در نهایت باعث تقلب ربات‌ها شود از اطلاعات و احساسات انسانی در هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند، بدین ترتیب وقتی هوش مصنوعی نسبت به حل مسائل طراحی شده از راه درست اقدام می کرد با بازخورد مثبت طراحان مسئله روبرو می شد. هوش مصنوعی با استفاده از این متد جدید در یادگیری ماشینی قادر شد تا بازی های ساده کامپیوتری را با موفقیت انجام دهد.

با وجود اینکه ابداع این روش جدید در حوزه یادگیری ماشینی آینده هوش مصنوعی را تغییر خواهد داد ، باید بدانید که شاید نتوانیم به طور گسترده از آن استفاده کنیم، کارشناسان دو شرکت یاد شده معتقدند که به کارگیری این متد جدید بسیار زمان بر است و نسبت به دیگر متد های موجود در بحث یادگیری ماشینی بهره‌وری زمانی فوق اعاده ضعیفی را نشان می دهد.

به هر حال احتمال پیشرفت بیش از حد هوش مصنوعی همیشه وجود داشته است، ترس انسان از رسیدن روزی است که هوش مصنوعی بشر را به عنوان رقیبی در مقابل خود ببیند و نسبت به حذف آن اقدام کند، پروژه مذکور برای اولین بار نشان داد که می توان رویه و منش ربات‌ها را برای رسیدن به اهداف تغییر داد و اخلاق را به آنها معرفی کرد اما قابلیت کاربردی شدن آن در سطح کلان هنوز در هاله ای از ابهام قرار دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج