۵۶۳۵۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سرنوشت پزشک خانواده در تهران

وزیر بهداشت، موضوع پزشک خانواده اقماری را منتفی دانست و گفت: با جایگزین کردن عنوان "واگذاری ارائه بسته خدمات به گروه فراهم‌کننده خدمت" به جای عنوان پزشک اقماری، مجوز آن در شورای عالی سلامت گرفته شده و بودجه آن نیز تعیین شده است و به محض تخصیص، اجرا خواهد شد.

خبرگزاری مهر: وزیر بهداشت، موضوع پزشک خانواده اقماری را منتفی دانست و گفت: با جایگزین کردن عنوان "واگذاری ارائه بسته خدمات به گروه فراهم‌کننده خدمت" به جای عنوان پزشک اقماری، مجوز آن در شورای عالی سلامت گرفته شده و بودجه آن نیز تعیین شده است و به محض تخصیص، اجرا خواهد شد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد روز شنبه در حاشیه همایش روسای بیمارستان‌های آموزشی در خصوص اجرای برنامه پزشک خانواده در تهران، افزود: در استانهایی که پیش‌بینی شده بود این طرح در حال پیشرفت است و چون در تهران به دلیل گستردگی اجرایی فاصله زیادی با استانها دارد کارشناسان معتقدند باید نتایج برخی استانها مشخص شود و بعد با رفع معایب این طرح را در تهران شروع کنیم.

وی افزود: معتقدم باید منابع مورد نیاز برنامه پزشک خانواده در تهران تامین شود تا اگر آغاز شد با کمبود اعتبارات مواجه نشویم.

وزیر بهداشت با اشاره به تجربه کشورهایی که طرح پزشک خانواده در آنها اجرایی شده است، تصریح کرد: بهتر است بررسی‌های کامل صورت گرفته و بهترین روشی که نتیجه خوبی داده است برای اجرا انتخاب شود.

طریقت منفرد با بیان اینکه پزشک محور پزشک خانواده است، اظهارداشت: ممکن است پزشکی ۵۰۰ بیمار داشته باشد و خودش بتواند همه این بیماران را پوشش‌دهی کند اما برای پزشکانی که در حدود ۳۰۰۰ بیمار داشته باشد نیاز به کمک است که اگر بخواهیم چارت سازمانی برای آن تهیه کنیم هزینه‌بر است و نتیجه‌ای ندارد.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده اقماری وجود ندارد، گفت: تیم پزشکی وجود دارد که در ازای ارائه خدمت باید سرانه دریافت کند و این سرانه نیز باید به موقع پرداخت شود و تیم پزشکی از حداکثر اعتبارات برخوردار شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مناطق دوردست و کم جمعیت باید ارائه خدمت به تیم خدمت‌کننده واگذار شود تا خدمات کامل در قبال سرانه‌ای که می گیرند، گفت: شهر ۵۰ هزار نفری حدود سه تا چهار متخصص اداره می‌کنند و خودشان می‌توانند نیاز خود را برطرف و اگر نیاز به فوق تخصص داشته باشند می‌توانند از فوق تخصصان دعوت و این خدمات را ارائه کنند اما در وضعیت فعلی نمی‌توانیم افراد را به شهرهای مختلف بفرستیم بدون اینکه خروجی مشخصی داشته باشد.

وی با جایگزین کردن عنوان واگذاری ارائه بسته خدمات به گروه فراهم‌کننده خدمت به جای عنوان پزشک اقماری، گفت: مجوز این مساله در شورای عالی سلامت گرفته شده است و بودجه تعیین شده و به محض اینکه تخصیص داده شود انجام خواهد گرفت.

طریقت منفرد با اشاره به پراکندگی منابع تخصیصی، اظهار کرد: بخش اعظم اعتبارات بین بیمه اصلی و وزارت بهداشت است و اینجا طبق تمهیدات قانونی این اعتبارات باید به نحوی تخصیص داده شود که بتوانیم با آن خدمتی را که می‌خریم تعریف کنیم و این ضرورتی است که در حال تعریف شدن است تا اجرایی شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مشکل دارو نیز در کشور حل شده است، گفت: بانک مرکزی مجوزهایی را داده است تا هر کسی بتواند دارو را وارد گمرک کند و بر اساس استانداردهای ما مواردی که ارز آنها تعیین شده و یا نشده، می‌توانند از گمرک ترخیص شوند.

وزیر بهداشت در خصوص کارت هوشمند دارو اظهار کرد: سامانه کارت هوشمند طراحی شده است و آماده‌ایم داروی افرادی را که داروی خاص مصرف می‌کنند به دست آنها برسانیم.

وی در خصوص اینکه هزینه دارو از طریق کارت هوشمند به دست بیماران می‌رسد یا به حساب آنها واریز می‌شود، گفت: هدف ما این است که داروی بیمار را تامین کنیم. تفاوتی ندارد که به حساب بیمار واریز شود و یا از طریق کارت هوشمند به وی داده شود.

وزیر بهداشت ادامه داد: دستور اکید رئیس‌جمهور است که مواد اولیه دارو را برای ۶ تا ۹ ماه تامین کنیم و در خصوص داروهای آماده کشور تامین شود.

طریقت منفرد در پایان خاطرنشان کرد: برای داروهای وارداتی مابه‌التفاوتی را بودجه می‌گیریم و یارانه‌اش به دلیل بودجه سه دوازدهم تامین نشده بود که آن نیز در آینده تامین می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مردم ما هر کدوم یه پا پزشکن برا خودشون!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج