۵۶۳۶۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
۲ نظر
۵۰۰۳
پ

معاونت علمی اعلام کرد:

۷۱۰ محقق ایرانی به کشور بازگشتند

همکاری علمی و فناوری با ایرانیان خارج از کشور منجر به شروع به کار ۷۱۰ ایرانی دانشگاههای خارجی، در کشور شده همچنین چندین شرکت فناوری توسط این افراد راه اندازی شده است.

خبرگزاری مهر - میترا سعیدی کیا: همکاری علمی و فناوری با ایرانیان خارج از کشور منجر به شروع به کار ۷۱۰ ایرانی دانشگاههای خارجی، در کشور شده همچنین چندین شرکت فناوری توسط این افراد راه اندازی شده است.
710 محقق ایرانی به کشور بازگشتند

معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور اعلام کرد، تجربه موفق طراحی و اجرای برنامه «همکاری با متخصصان و دانشمندان ایرانی غیرمقیم» و همچنین شکل‏گیری زیرساختی مناسب و سریع با هدف استفاده از ظرفیت و توان علمی و فناوری متخصصان ایرانی غیرمقیم در حوزه‌های مختلف تخصصی با مشارکت بیش از ۴۰ دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز علمی و فناوری برجسته داخلی به‌عنوان پایگاه‌های تخصصی همکار از چند سال گذشته شروع شده است.

این همکاری منجر به بازگشت و شروع به کار ۷۱۰ نفر از محققان و متخصصان ایرانی دانشگاه‌های برتر دنیا (اکثریت از کشورهای امریکا، کانادا و کشورهای اروپایی) در ۲۸ ماه گذشته در قالب‌ مدل‌های مختلف همکاری (پسادکتری، نظام وظیفه تخصصی، جذب هیئت علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و اساتید مدعو) شده و پیش‏ بینی می ‏شود با توجه به موفقیت نسبی این طرح و کسب اعتبار لازم در میان متخصصان ایرانی خارج از کشور و مراکز علمی و فناوری برجسته داخلی این روند افزایش یابد.

در مدت زمان کوتاه اجرای این طرح بیش از ۴۰ شرکت فناور در حوزه‌های مختلف تخصصی توسط این افراد تأسیس و منجر به ایجاد اشتغال برای تعداد زیادی از دانشجویان و فارغ‌التحصیلان مستعد داخلی شده است.

همچنین تعدادی از آزمایشگاه‌ها و مراکز رشد در دانشگاه‌ها با همکاری آنها راه‌اندازی و محصولات جدید با پتنت امریکا و اروپا ثبت شده است که ادامه این روند منجر به ارتقا سطح کیفی مراکز علمی و فناوری داخلی و افزایش سطح ارتباطات بین‌المللی این مراکز را با دانشگاه‌ها و موسسات علمی محل فعالیت متخصصان ایرانی در خارج از کشور خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در باره 710 محقق ایرانی به کشور بازگشتند.از این گزارش بیان شده متوجه می شویم اگر امکانات در اختیار محققان ایرانی قرار دهیم هیچ ایرانی حاضر نمی شود وطن خود را به خاطر نبود امکانات ترک کند و نتیجه این کار باعث می شود کشورهای دیگر دنیا نیازهای علمی خود را از ایران تا مین کنند و ایران می تواند به یکی از بزرگترین قطب علمی دنیا تبدیل شود که از این طریق درامد کثیری عاید کشور شود.

    • بدون نام

      خیلی خوش اومدن به کشور ، قدمشون سرچشم . کشور به شمااحتیاج داره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج