۵۶۳۶۹۹
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

ساخت بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا در آلمان

یک شرکت آلمانی به دنبال ساخت بزرگ‌ترین باتری "جریانی" دنیا با قابلیت تامین برق روزانه ۷۵ هزار منزل است.

ایسنا: یک شرکت آلمانی به دنبال ساخت بزرگ‌ترین باتری "جریانی" دنیا با قابلیت تامین برق روزانه ۷۵ هزار منزل است.

به نقل از گیزمگ، باتری جریانی (redox flow battery) نوعی سلول الکتروشیمیایی است که انرژی برق را در الکترولیت‌های مایع ذخیره می‌کند. در داخل سلول الکتروشیمیایی، دو نوع مایع(یکی به عنوان کاتولیت مثبت و یکی به عنوان آنولیت منفی) وجود دارند که توسط یک غشا جدا شده‌اند و این غشا به یون‌ها امکان جریان یافتن می‌دهند.
ساخت بزرگ‌ترین باتری جریانی دنیا در آلمان

زمانیکه باتری توسط یک منبع شارژ می‌شود، الکترون‌ها به آنولیت اضافه می‌شوند و از کاتولیت خارج می‌شوند و این فرآیند هنگام تخلیه شدن شارژ معکوس می‌شود. مولکول‌های شارژ شده از سلول به محفظه‌های ذخیره‌سازی باتری پمپاژ می‌شوند، جایی که انرژی می‌تواند به مدت چند ماه ذخیره شود.

شرکت ‌آلمانی Ewe Gasspeicher GmbH به دنبال ساخت این باتری ریودکس در غارهای نمکی زیر زمین است. باتری جدید موسوم به brine۴power مبتنی بر سامانه‌ای است که در دانشگاه فردریش شیلر در شهر "ینا" آلمان ساخته شده است. این سیستم از الکترولیت‌های آب شور به همراه پلیمرهای قابل بازیافت به عنوان مولکول‌های فعال خود استفاده می‌کند.

تیم علمی مدعی است این مواد در مقایسه با مخلوط اسیدی فلز سنگین/سولفور که الکترولیت‌های دیگر اغلب از آن ساخته می‌شود، تا حد زیادی دوستدار محیط زیست هستند.

سیستمbrine۴power در صورت ساخت، در نیروگاه ذخیره‌سازی گاز "Jemgum" نصب خواهد شد. این در حالی است که این نیروگاه در حال حاضر از دو غار نمکی زیرزمینی عظیم برای ذخیره‌سازی گاز طبیعی استفاده می‌کند. هر یک از این غارها دارای ظرفیت ذخیره‌سازی ۱۰۰ هزار متر مکعب آب نمکی هستند و قادر به تامین ۷۰۰ مگاوات ساعت برای باتری جریانی خواهد بود.

در صورتی که همه چیز خوب پیش برود، این فناوری قادر خواهد بود بازار ذخیره‌سازی انرژی را دچار تغییر بنیادین کند زیرا میزان برقی که باتری جریانی آلمانی‌ها تولید می‌کند برای تامین برق شهر بزرگی مانند برلین به مدت یک ساعت کافی است.

شرکت آلمانی به دنبال به‌روز رسانی سامانه دانشگاه فریدریش شیلر تا پایان سال ۲۰۱۷ است و باتری جریانی مورد بحث هم حدود شش سال دیگر عملیاتی خواهد شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج