۵۶۳۸۱۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خبرهای کوتاهی از سینما و تئاتر

تخفیف ویژه‌ی «ماه پیشونی»، صدور پروانه نمایش یک فیلم، معرفی هیات‌های انتخاب دو رویداد سینمایی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

خبرگزاری ایسنا: تخفیف ویژه‌ی «ماه پیشونی»، صدور پروانه نمایش یک فیلم، معرفی هیات‌های انتخاب دو رویداد سینمایی و... از جمله خبرهای سینما و تئاتر است.

نمایش «ماه پیشونی» به مناسبت «روز ادبیات کودک و نوجوان» با کارت ویژه مهد کودک‌ها،‌ پنجاه‌ درصد تخفیف در نظر گرفته است.

به گزارش ایسنا، گروه نمایشی «ماه‌پیشونی» به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، مصادف با درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده شهیر ایرانی و خالق «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» به مدت یک هفته برای مهدکودک‌ها تخفیف ویژه پنجاه درصد در نظر گرفته است.

آنچه کودکان را در بزرگسالی به مخاطبان تئاتر و ادبیات تبدیل می‌کند، آشنایی آن‌ها از کودکی با نمایش و ادبیات است. دیدن نمایش‌های عروسکی و تئاتر کودکان فرصتی برای آشنایی بیشتر آن‌ها با تئاتر و شکل گرفتن سلیقه هنری شان در بزرگسالی است. این نمایش نیز فرصتی است برای آشنایی کودکان با یک هنر تاثیرگذار.

نمایش عروسکی «ماه‌پیشونی»‌ نوشته ایوب آقاخانی، نمایش برگزیده دهمین دوره جشنواره بین‌المللی تهران-مبارک است که سال 1384در تالار کوچک مجموعه تاترشهر به روی صحنه رفت. ماه پیشونی تولید کارگاه عروسکی گروه تاتر معاصر است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت www.tiwall.com مراجعه کنند.

نمایش «ماه‌پیشونی» از ۱۱ تیرماه هر شب ساعت ۱۸.۳۰ در پردیس تاتر تازه تاسیس "شهرزاد" واقع در خیابان نوفل لوشاتو تقاطع رازی به روی صحنه می‌رود.

با صدور پروانه نمایش فیلم سینمایی «باران می بارید» وضعیت اکران این فیلم بزودی مشخص خواهد شد.

به گزارش مشاور رسانه‌ای پروژه، پروانه نمایش فیلم سینمایی «باران می بارید» به کارگردانی علی صفی خانی و تهیه کنندگی رضا سلامی سرانجام صادر شده و بزودی وضعیت نمایش این فیلم پس از دو سال مشخص می‌شود.

این فیلم با مضمونی اجتماعی در سال ٩٤ مقابل دوربین رفت و در آن بازیگرانی چون گلچهره سجادیه، مهدی احمدی، حمیدرضا افشار، کاترین اصلانی، عبد طهماسبی، محمد عباس نژاد، مهدی شادی زاده، ساینا رضانژاد، ایمان محمودی، رایا نصیری به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «باران می بارید» آمده: آذر و ایرج زوج میانسالی هستند که طبق قرار قبلی قصد دارند فردای روز عروسی تنها دخترشان از یکدیگر جدا شوند. در این بین اتفاق هایی می افتد که باعث می شود آذر به درک دیگری از زندگی مشترک وفاداری و عشق برسد… .

انتخاب فیلم‌های سینمایی جشنواره شهر توسط احسانی، برزیده، حسن پور، ساداتیان و مقصودی

محمد احسانی، عبدالحسن برزیده، فریدون حسن پور، سیدجمال ساداتیان و رضا مقصودی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش فیلم های بلند سینمایی ششمین جشنواره فیلم شهر، آثار این بخش را ارزیابی می‌کنند.

سیدعلی احمدی دبیر این دوره از جشنواره طی حکمی محمد احسانی، عبدالحسن برزیده، فریدون حسن پور، سیدجمال ساداتیان و رضا مقصودی را به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش فیلم های بلند سینمایی این رویداد هنری منصوب کرد.

اعضای هیات انتخاب از اوایل تیرماه کار ارزیابی و انتخاب تعداد ١٠٦ اثر بلند سینمایی رسیده به دبیرخانه جشنواره را آغاز کردند.

ششمین جشنواره بین المللی فیلم شهر از ۹ الی ۱۴ مردادماه به دبیری سیدعلی احمدی در تهران برگزار می شود.

هیات انتخاب بخش داستانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند وداستانی رضوی معرفی شدند.
علی محمد قاسمی ،نیما عباس‌پور و سعید پوراسماعیلی به عنوان اعضای هیات انتخاب فیلم های داستانی دوازدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی برگزیده شدند.

تغییر ساعت اجرای نمایش "مفیستو" از روز سه شنبه

"مفیستو" از روز سه شنبه 20 تیرماه بجای ساعت 19:30 ساعت 19 در مرکز تئاتر مولوی به صحنه خواهد رفت.

به گزارش روابط عمومی نمایش، «مفیستو» نوشته آرین منوشکین با ترجمه ناصر حسینی مهر و کارگردانی مسعود دلخواه، از روز سه شنبه 20 تیر ماه ساعت 19 به صحنه می‌رود.

در نمایش "مفیستو" که از آن می توان به عنوان عظیم‌ترین پروژه تئاتری سال 96 نام برد، بازیگرانی همچون: مرتضی اسماعیل‌کاشی، محمدرضا علی‌اکبری، پریسا رضایی، ژیلا آل رشاد، امیرحسین سرداریان، هادی آقابزرگی، پوریا سلطان زاده، اشکان هورسان، عبدالرضا نصاری، راحیل روحانی زاده، افسون دلخواه، فرزانه زینتی، محمد مهدی شاهی، فطیما یثربی، معصومه بیگی، محبوبه تفضلی، محمد صادقی، مصطفی مقیمی، ایران مسعودی، رضا موسوی، مرتضی کوهی، سمانه آقازمانی، فرزین حاجیلو، محمد علی شهیدی، منا رستگار، امیرحسین قنبری، مهرنوش حاجی‌خانی، احسان کاکاوند، فرهاد حاجیلو، حسین یوسفی، میلاد افواج ایفای نقش می‌کنند.

«پل سیاه» و «پدر بلوط» در سینماتک خانه هنرمندان ایران

دو فیلم مستند «پل سیاه» و «پدر بلوط» در خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، دو فیلم مستند «پل سیاه» به کارگردانی ایوب مروانی پور و «پدر بلوط» به کارگردانی اعظم مرادی سه شنبه 20 تیر با همکاری انجمن تهیه کنندگان سینمای مستند در سینماتک خانه هنرمندان ایران به نمایش درمی‌آیند.

پل سیاه به‌عنوان نخستین و طولانی‌ترین پل فلزی راه‌آهن ایران که دو سوی رودخانه کارون در اهواز را به‌هم پیوند داده است از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. مستند «پل سیاه» با پژوهش، نگارش و به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ایوب مروانی‌پور به بازنمایی سرگذشت شنیدنی این پل پرداخته و تاریخچه، نقش و اهمیت همه جانبه پل سیاه را در هشتاد سال گذشته به تصویر کشیده است.

مظفر افشار که اکنون هفتاد ساله است، حدود سی سال است که به کشت بلوط در لرستان و دامنه‌های زاگرس مرکزی مشغول است. مستند «پدر بلوط» با پژوهش و کارگردانی اعظم مرادی به بازنمایی گوشه‌هایی از زندگی و تلاش‌های پدر بلوط می‌پردازد.

علاقه‌مندان برای تماشای این دو مستند می توانند سه شنبه 20 تیر ساعت 18 به خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج