جاباما
۵۶۳۹
۴ نظر
۵۰۰۸
۴ نظر
۵۰۰۸
پ

۱۰ نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه

تصور عمومی این است که هر چقدر تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد شد. این تصور تا حدودی درست است اما باتری‌های امروزی محدودیت زیادی در تعداد دفعات شارژ ندارند اما نسبت به باقی‌مانده شارژ حساس هستند.

10 نکته برای افزایش شارژ تلفن همراه

1- روی 40 درصد شارژ کنید
تصور عمومی این است که هر چقدر تعداد دفعات شارژ بیشتر باشد، عمر باتری بیشتر خواهد شد. این تصور تا حدودی درست است اما باتری‌های امروزی محدودیت زیادی در تعداد دفعات شارژ ندارند اما نسبت به باقی‌مانده شارژ حساس هستند. بهتر است زمانی که 40 درصد از شارژ باقی‌ مانده گوشی را مجددا شارژ کنید.

۲- لرزش را خاموش کنید
استفاده از لرزشگر(ویبره) گوشی، انرژی بیشتری نسبت به صدای زنگ مصرف می‌کند. معمولا افراد از این دو روش به صورت همزمان استفاده می‌کنند که این‌کار باعث کاهش شارژ باتری خواهد شد. می‌توانید ویبره را فقط برای حالت سکوت انتخاب کنید و در شرایط عادی از زنگ استفاده کنید.

3- نرم‌افزارهای پس زمینه، انرژی می‌خواهند
در تلفن‌های هوشمند توانایی اجرای نرم‌افزارهای زیادی وجود دارد که همیشه مورد استفاده نیستند. برخی از این نرم‌افزارها در حالت آماده باش باقی می‌مانند و همین عامل باعث افزایش مصرف باتری می‌شود زیرا اجرای این برنامه‌ها نیاز به فعالیت پردازنده، رم و حافظه دارد. برخی از این برنامه‌ها ضروری هستند اما برخی دیگر را می‌توانید غیرفعال کنید. با این کار سرعت گوشی هم بیشتر می‌شود.

۴- شبکه را خاموش کنید
وقتی از شبکه بی‌سیم (Wi-Fi) استفاده نمی‌کنید آن را خاموش کنید. شبکه وایرلس به انرژی زیادی نیاز دارد و دایما در حال رصد شبکه‌های اطراف برای اتصال است. ضمن اینکه دانلود فایل‌های بزرگ و فعالیت زیاد با این شبکه نیز به شدت در کاهش شارژ باتری موثر است.

5- مکان‌یاب را خاموش کنید
اغلب گوشی‌های هوشمند دارای سیستم مکان‌یاب یا GPS‌ هستند. این سیستم برای تعیین موقعیت از طریق ماهواره استفاده می‌شود. مکان‌یاب‌ها برای جستجوی سیگنال‌های ماهواره و ارسال و دریافت اطلاعات، انرژی زیادی از باتری دریافت می‌کنند و با خاموش کردن آنها می‌توانید جلوی خالی شدن باتری را بگیرید.

۶- روشنایی را کم کنید
در صفحه نمایش گوشی‌ها یک نور پس‌زمینه به صورت مداوم تابیده می‌شود و این نور بعد از عبور از لایه‌ها و فیلترهای مختلف می‌تواند تصاویر را نمایش دهد. در تمام گوشی‌ها گزینه تنظیم این شدت نور وجود دارد و با کاهش آن، باتری انرژی بیشتری ذخیره خواهد کرد.

7- صفحه را قفل کنید
قفل گذاشتن روی موبایل علاوه بر اینکه مانع از دسترسی افراد غریبه به گوشی می‌شود، جلوی روشن شدن صفحه به صورت اتفاقی را هم می‌گیرد. ممکن است وقتی گوشی را در جیب خود می‌گذارید یا در دست نگاه می‌دارید به علت تماس تصادفی انگشتان با دکمه‌ها، گوشی از حالت انتظار به فعال تغییر کند و به انرژی بیشتری نیاز داشته باشد.

۸- باتری را عوض کنید
عمر طبیعی باتری‌ موبایل‌ها معمولا دو سال است که ممکن است کمی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر شود. ولی بعد از دو سال نباید انتظار زیادی از آن داشته باشید پس بهتر است یک باتری جدید خریداری کنید و باز هم از تمام شارژ یک باتری بهره‌مند شوید.

9- وضعیت هواپیمایی
وقـتی گـوشی در وضـعیت هـواپیما قرار می‌گیرد هیچ سیگنـالی را ارسال و دریافت نمی‌کند. این موضوع در هواپیما به دلیل اختلال در سیستم‌های ناوبری و مخابراتی اهمیت دارد. اگر در جایی هستید که پوشش آنتن ندارد یا به‌طور موقتی نمی‌خواهید به تلفن‌ها پاسخ دهید حتما لازم نیست در هواپیما باشید. بهتر است با تغییر وضعیت به حالت هواپیمایی جلوی مصرف بیشتر باتری را بگیرید.

۱۰- هوای گرم، قاتل باتری است
شارژ گوشی در هوای بسیار گرم مختل می‌شود و قرار دادن باتری در دمای بالا نیز باعث از بین رفتن شارژ خواهد شد. پس گوشی را روی داشبورد اتومبیل یا در کنار پنجره آفتابگیر قرار ندهید. ضمن اینکه این حرارت می‌تواند عمر باتری را کاهش دهد و باعث مرگ باتری شود.

منبع : روزنامه شرق
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      salam mrcc . khili bahal boood.

    • ...

      Sayte khobidbarin lot fan mataleb tanz ro bins tar konid

    • محسن

      کاملا مخالف (روی 40 درصد شارژ کنید) هستم
      باتری های لیتیومی که اکثر گوشی های جدید استفاده میکنند نیازی به این کار ندارد

    • ممد

      اقا وبتون خیلی باحاله دمتون گرم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج