جاباما
۵۶۴۰۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

کامپیوترها در سودای یادگیری زبان بدن

حالا دانشمندان علوم روباتیک دانشگاه Carnegie Mellon روی یک سامانه کامپیوتری کار می‌کنند که یادگیری زبان بدن را آغاز کرده است و در نخستین گام می‌خواهد روی وضعیت‌های مختلف انگشت تمرکز کند.

وب سایت یک پزشک - علیرضا مجیدی: زبان بدن، یک جزء کلیدی برای درک سخنان و حالات روحی ما انسان‌هاست. یک جمله یکسان با زبان‌های بدن متفاوت ممکن است تفسیرهای متفاوتی داشته باشد و ممکن است میزان تبعیت و فرمانبرداری دیگران بسته به این زبان بدن، متفاوت باشد.
کامپیوترها در سودای یادگیری زبان بدن

حالا دانشمندان علوم روباتیک دانشگاه Carnegie Mellon روی یک سامانه کامپیوتری کار می‌کنند که یادگیری زبان بدن را آغاز کرده است و در نخستین گام می‌خواهد روی وضعیت‌های مختلف انگشت تمرکز کند.

این روند، می‌تواند به صورت بی‌درنگ و زنده کار کند و حتی می‌تواند به جای تمرکز روی یک فرد واحد، روی یک جمع تمرکز کند.

در حال حاضر ارتباط با کامپیوترها منحصر به تایپ کردن، کلیک یا لمس صفحه است و هنوز ارتباط کلامی ما با کامپیوترها به درجه بالایی از اعتماد نرسیده است.

برآورد می‌شود که نیمی از ارتباط ما با دیگران، با زبان بدن صورت بگیرد و تا حالا کامپیوترها روی این جزء برنامه‌ریزی نشده بودند.

تا حالا بانک‌های اطلاعاتی بزرگی در مورد وضعیت‌های قرارگیری بدن و حالات صورت وجود داشت، اما هیچ بانک اطلاعاتی خاصی در مورد اشارات و وضعیت انگشتان وجود نداشت و این دقیقا کاری است که تیم پژوهشی به رهبری یاسر شیخ، استادیار علوم کامپیوتر دانشگاه Carnegie می‌خواهند انجام بدهند.

برای این کار اعضای تیم، هزاران دانشجو را در جلوی دوربین‌ها نشاندند و از آنها خواستند که وضعیت‌های مختلف دست و بدن را به خود بگیرند.

راهبرد دوم برای درک زبان بدن این است که به جای نگاه کردن به کل وضعیت زبان بدن یک شخص، به صورت جزء به جزء روی حالت صورت، وضعیت نشستن و اشارات تمرکز کرد.

راهبرد سوم این است که با دوربین‌های متعدد، روی وضعیت یک شخص تمرکز کرد. از آنجا که دست، محدود کوچکی است، باید از آن تصاویر متعددی، حتی از۵۰۰ زاویه تهیه شود تا به درستی، یک وضعیت دست تفسیر شود.

در مرحله بعد با استفاده از مدل‌هایی که از این تحقیق به دست می‌آید، می‌توان کاری کرد که یک دوربین واحد هم بتواند، تفسیر درستی از زبان اشارات بکند.

وقتی این فناوری کامل شود، می‌توان از آن در برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها استفاده کرد. به این ترتیب یک خودروی خودران بدون راننده، می‌تواند به سرعت متوجه اشاره دست یک عابر پیاده بشود و به موقع متوقف شود، یا اینکه روانشناسان می‌توانند از برنامه‌ها برای پیدا کردن اختلالات رفتاری استفاده کنند. حتی می‌توان به این وسیله عملکرد ورزشکاران را هم تفسیر کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج