۵۶۴۱۲۶
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

کارگردان «سلما» با یک سریال باز می‌گردد

ایوا دوورنی بار دیگر با سرویس استریمینگ همکاری می‌کند و این بار برای ساخت یک مینی‌سریال روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.

روزنامه بانی فیلم: ایوا دوورنی بار دیگر با سرویس استریمینگ همکاری می‌کند و این بار برای ساخت یک مینی‌سریال روی صندلی کارگردانی می‌نشیند.
به نقل از اسکرین دیلی، مینی سریالی که ایوا دورونی سازنده فیلم «سلما» برای کارگردانی آن پشت دوربین قرار می‌گیرد درامی واقعی بر مبنای باورهایی غیرقانونی است.
کارگردان «سلما» با یک سریال باز می‌گردد
این مینی سریال پنج قسمتی بر مبنای داستانی واقعی که با عنوان «پنج نفر سنترال پارک» شناخته می‌شود، ساخته می‌شود. هر قسمت از این سریال با تمرکز بر یکی از پنج نوجوان از هارلم ساخته می‌شود که شامل آنترون مک‌کری، کوین ریچاردسون، یوسف سلام، ریموند سانتاتا و کوری وایس هستند. آنها به اشتباه به تعدی به تریشا میلی در سنترال پارک نیویورک متهم شدند. این سریال پلی بر بهار ۱۹۸۹ می‌زند که هر یک از این نوجوانان برای این عمل تحت سوال قرار گرفتند و ماجرا را تا سال ۲۰۱۴ که پرونده روشن و تکلیف شهر نیویورک با آنها روشن شد، ادامه می‌دهد.
دوورنی هم نویسنده فیلمنامه این سریال وهم کارگردان آن خواهد بود. اوپرا وینفری از هارپو فلمز و جین روزنفیلد از جشنواره ترایبکا نیز دوورنی را در تولید این فیلم همراهی می‌کنند. این دومین پروژه دوورنی با نتفلیکس در سال جاری است. مستند «سیزدهمین» دوورنی که برای نتفلیکس ساخته شد امسال نامزد مستند اسکار بود. این کارگردان همچنین در ساخت درام تلویزیوی «ملکه شکر» که دومین فصل خودش را پشت سر می‌گذارد همکاری داشته است.
در عین حال اقتباس او از رمان تحسین شده «چروکی در زمان» نیز سال آینده از طریق دیزنی اکران می‌شود.
دوورنی در این باره گفت: سابقه همکاری خوبی با نتفلیکس دارم و دوست دارم که این همکاری را برای کشف سیستم داوری جنایی ادامه دهم و به عنوان یک پروژه روایی آن را پی بگیرم. وی افوزد: داستان این مردان جوان که به عنوان «پنج نفر سنترال پارک» شناخته می شوند بیش از دو دهه است که مرا با خود کشیده است و در این سریال شاهد داستان پنج مرد بیگناه رنگین پوست هستیم که با بی‌عدالتی روبه رومی‌شوند و از اعتراف اجباری تا زندان ناعادلانه تا درخواست عمومی برای درخواست اعدام آنها از سوی مردی که بعد به ریاست جمهوری آمریکا می رسد، را پشت سر می گذارند.
نایب رییس نتفلیکس نیز از این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های اجتماعی که مدت‌ها مد نظر داشتند یاد کرد که کارگردانی استادانه دوورنی می‌تواند کمک کند تا داستان این نوجوانان بهتر به گوش مردم برسد.
ایوا دوورنی که با فیلم «سلما» درباره مقطعی از مبارزات مدنی مارتین لوترکینگ نامزد اسکار برای بهترین فیلم سال ۲۰۱۴ شد، گرچه به عنوان یکی از نامزدهای بخش بهترین فیلم اسکار نامزد شد اما عدم انتخاب ایوا دوورنی در میان کارگردان‌های منتخب حرف و حدیث‌های زیادی مبنی بر انتخاب نژادپرستانه اسکار مطرح کرد.
«سیزدهمین» جدیدترین فیلم اِیوا دوورنی به تازگی پنجاه‌وچهارمین جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح کرد و در پایان تماشاگران را به تشویق ایستاده واداشت. این فیلم اولین مستند در تاریخ این رویداد سینمایی شد که به عنوان برنامه افتتاحیه انتخاب شده و آغازگر این جشنواره بوده است.
این مستند به مسایل روز و گفت‌وگوهای سیاسی این روزها می‌پردازد و مسایلی چون نژادپرستی، نابرابری، پیامدهای برده‌داری، بی‌رحمی پلیس آمریکا و جنبش «جان سیاه‌پوستان مهم است» را مطرخ می‌کند.
دوورنی در مراسم فرش قرمز این فیلم گفت: این جنبش نامزدهای انتخاباتی آمریکا را به حرف زدن درباره مسایلی واداشته که پیشتر مطرح نمی‌شدند. این حرکت ذهن مردم را باز کرده، رویکرد هنرمندان را تحت تأثیر قرار داده، موسیقی را دگرگون کرده و موجب شده تا مردم به‌واسطه فیلتر متفاوتی همه چیز را رصد ‌کنند.
این کارگردان در عین حال نخستین زن سیاه پوستی است که یک فیلم لایو-اکشن با بودجه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار را کارگردانی می‌کند و پشت دوربین «چروکی در زمان» قرار گرفته است.
دوورنی سومین زنی است که در تاریخ برای ساخت پروژه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری انتخاب شده و پیش از او کاترین بیگلو برای پروژه سال ۲۰۰۹ با عنوان «کی ۱۹» و پتی جنکینز برای «زن شگفت‌انگیز» روی صندلی کارگردانی فیلمی پرهزینه انتخاب شده بودند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج